HGF (status: zo goed als klaar)
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » di dec 19, 2006 1:07 pm

    MGF_TV schreefColonKleine bedenking over de korte bouten. Als je de kop laat vlakken wordt hij korter en verwacht ik meer problemen hiermee. De landrover pakking zou dan adviseervaar zijn gezien hij dikker is en zo compenseert.


    juist daarom adviseren sommigen om een K-kop nooit te laten vlakken.
    Wat de landroverpakking betreft, heeft deze nog altijd zijn nut niet bewezen, kost het een pak meer (cfr. + oilrail) , en heb je waarschijnlijk minder compressie.
    Ik ben dus radicaal tegen, tot het tegendeel is bewezen. :?
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • wlevels
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 161
    GeregistreerdCOLON do nov 03, 2005 1:20 pm
    WoonplaatsCOLON Heerlen (NL)
    CONTACTCOLON

    door wlevels » di dec 19, 2006 5:25 pm

    Afbeelding

    Afbeelding
    Laatst bijgewerkt door 1 op wlevels, in totaal 0 keer bewerkt.
    Changes: 52 MM gasklep, MK2 console, TF conversie (koplampen en bumpers), K&N 57i Kit
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » di dec 19, 2006 8:57 pm

    Eh dat is volgens mij je VVC bediening met wat olie erop :S

    Ah, de 2e foto is van een stuk waar de koppakking zit. Als daar water langs kwam is die zeker stuk.

    Veel plezier met het demonteren van het VVC mechanisme :P
    Building >200BHP K-series
  • wlevels
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 161
    GeregistreerdCOLON do nov 03, 2005 1:20 pm
    WoonplaatsCOLON Heerlen (NL)
    CONTACTCOLON

    door wlevels » do jan 04, 2007 9:33 pm

    Update

    Tijdje stil geweest rondom mijn HGF, bij deze het verhaal hoe het tot nog toe verlopen is en wat vraagjes voor onze MGF-guru's :lol:

    Voor de kerst in 2 daagjes alles gedemonteerd, schoongemaakt (we waren er op tijd bij dus is er geen troep achtergelaten van de HGF gelukkig) en de nieuwe koppakking (nieuwe MG model, niet de landrover koppakking) geplaatst en de bovenkant er weer op gezet.

    Toen heeft het een tijdje stilgelegen ivm de kerstdagen/nieuwjaar, en gister weer begonnen met afmonteren.
    Geen problemen tegengekomen. Vandaag hebben we hem helemaal afgekregen, echter toen we de auto weer met koelvloeistof gevuld hadden en we het systeem wilden ontluchten brak die plastic ontluchtingsschroef aan de voorkant naast de koplamp af. Dit was echter in een klein half uurtje opgelost en vervangen en hebben we hem kunnen starten. Eindelijk het moment van de waarheid........en de accu was leeg.
    Tijdje op de lader gezet en net 10 minuutjes geleden hebben we hem gestart. Een hoop rook en een muffe geur kwam van de motor af (aan de uitlaatkant) maar dit was olie die aant smeulen was die op het blok gezeten heeft.

    Echter, we zagen de watertemperatuurmeter weinig doen. Op de middenconsole de olietemperatuurmeter die zal de eerste 10 minuten ook niet bewegen, en we zagen dat hij wel uit zijn ruststand stond dus het wel deed. Maar de watertemperatuurmeter (van het water is die helemaal links naast de kilometerteller toch?) deed ook niks terwijl deze normaal wel een stukje sneller activiteit laat zien. Want we hebben hem toch een tijdje laten lopen. Nou is mijn vraag heeft iemand een overzicht welke connector voor wat is, zodat ik eventueel kan nakijken of ik een connector misschien omgewisseld of kapot is op de motor of iets dergelijks?

    Daarbij zijn we op een (ik vind t nogal iets waar me de haren op de rug rechtop van gaan staan) dat de vering op de achterwielen gewoon zo goed als los zit. Een paar fotootjes:

    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding

    Zoals je ziet, op de eerste 2 foto's de vering zoals we hem aantroffen toen we het wiel eraf haalden. Op de 3de foto (had me al gedoucht dus vandaar de hamer als verlengstuk gebruikt) oefen ik een heel klein beetje druk op de vering naar de zijkant uit. En zoals je ziet je schuift/duwt hem er zo vanaf. Met echt heel weinig druk erop (je zou t in principe nog met je kleine vinger eraf kunnen duwen). Is dit normaal??Aan de andere kant ziet het er zover ik het heb kunnen zien (wiel niet eraf gehaald) hetzelfde uit, dus het is niet dat ze een ring zijn vergeten aan één kant ofzo.

    Alvast bedankt voor enige reacties.
    Changes: 52 MM gasklep, MK2 console, TF conversie (koplampen en bumpers), K&N 57i Kit
  • MGF_TV
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1189
    GeregistreerdCOLON zo okt 24, 2004 7:39 pm
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, België

    door MGF_TV » do jan 04, 2007 11:22 pm

    da's niet goed, de rubbers lijken zeer sterk versleten. Normaalgezien span je met de bouten de rubbers op in het onderste oog van de demper. Het is de demper, niet de vering, vering wordt door de hydragasbol erachter gedaan. Probeer eens of je de rubber zo kan opspannen dat hij de demper terug vastneemt, anders nieuwe rubber steken en het is opgelost.
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » do jan 04, 2007 11:30 pm

    Maatje grotere ringen om het rubber en aanspannen? Maar een paar nieuwe rubbers lijkt me toch een stuk beter.
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » do jan 04, 2007 11:45 pm

    Twee reacties op je verhaal:

    1, het vervangen van de ontluctingsdop op de radiator (naast de koplamp) is een noodzakelijke activiteit die je bij een dergelijke revisie beter wel kunt meenemen.

    2, Ben je er zeker van de de boel goed ontlucht is?

    (radiateur, motor, verwarming) een airpocket kan er ook voor zorgen dat de uitlezing niet goed is.
    (is de waterpomp in de revisie meegenomen,, distributieriem?)
    Het water moet in temperatuur toenemen, als de motor loopt moet deze ergens zijn warmte kwijt, aan het water dus!
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » vr jan 05, 2007 2:05 am

    - Ik heb ook een vermoeden dat je niet goed ontlucht hebt.
    Welke ontluchtingsscrews heb je allemaal aan gedaan ?
    - Wat de schokdempers betreft : Niet nortmaal, en ik heb het ook nog nooit gezien bij een F. Ik denk dat het dus een geisoleerd geval is op uw F. De rubbers vervangen, of nieuwe schokdempers plaatsen, want dit kan tot zeer gevaarlijke situaties leiden, vooral op een F.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Fredje
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 178
    GeregistreerdCOLON za maart 18, 2006 8:15 pm
    WoonplaatsCOLON Heinkenszand

    door Fredje » vr jan 05, 2007 10:01 am

    bij mij is er ook een keer bij de apk-keuring iets dergelijks geconstateerd, niet zo extreem als bij deze. garage heeft toen rubber terug erin geperst.in dit geval is duidelijk dat er een nieuw rubber inmoet
    Platinum F, 75th Anniversary Limited Edition

    mods:B&G water level kit, 52 mm TTB,witte knipperlichten,glazen windscherm,lowering pins, seat lowering springs
    To Do: pu bushes
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » vr jan 05, 2007 12:51 pm

    Vorig jaar heb ik ze aan de achterzijde moeten laten vervangen. Werd tijdens de keuring geconstateerd. Heb ze nu rondom laten vervangen door de PU versie.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 12 en 0 gasten