BUTTON_POST_REPLY 200 berichten
Ik durf het bijna niet te zeggen... [UPDATE Pagina 14]
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » di okt 24, 2006 12:09 pm

    Wat ik heb gehad is dat de dop niet goed was die op het koelvloeistofvaatje zat. Binnenin zat het pinnetje in de dop schuin. Nu heb ik het voordeel dat ik gemakkelijk een andere dop kon pakken en zo zeker wist dat het probleem daar aan lag. Kijk eens na een iets langer ritje of er koelvoeistofdamp langs de dop gaat.
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » di okt 24, 2006 12:40 pm

    Dit euvel circuleert al een hele tijd op het GB forum. daar stellen ze voor dat je ieder jaar een nieuwe dop op het expansievat steekt.

    Pfff. ik heb 9 jaar met dezefde dop gedaan, nooit een probleem (1x HGF) totdat we het nodig vonden om andere vaatjes te steken met een sensor eronderin. Allemaal prima, maar moet ik nu ook zo'n dop op reserve houden?

    O trouwens.. Als jij deze dop meeneemt, dan heb ik altijd het ontluchtingsdopje van de radiateur bij, komen we samen toch een heel eind :wink:
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Nem58
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1102
    GeregistreerdCOLON za apr 01, 2006 3:53 pm
    WoonplaatsCOLON Son en Breugel

    door Nem58 » di okt 24, 2006 6:38 pm

    ik heb laatst ook de dop moeten vervangen omdat het rubber lekte... in eerste instantie dacht ik ook aan een HGF. Maar viel allemaal mee... een nieuwe dop kost namelijk maar 3.95 bij de mg/rover specialist!
  • Avatar gebruiker
    Pete
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1655
    GeregistreerdCOLON di okt 25, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Helmond, Nederland

    door Pete » di okt 24, 2006 8:11 pm

    Nem58 schreefColonik heb laatst ook de dop moeten vervangen omdat het rubber lekte... in eerste instantie dacht ik ook aan een HGF. Maar viel allemaal mee... een nieuwe dop kost namelijk maar 3.95 bij de mg/rover specialist!

    Ah, zo'n verhaal bevalt me wel :wink: Ik had overigens eerder 39,50 verwacht. :D

    Sinds zondag ben ik weer zo'n halve cm vloeistof verloren... kan je zien dat je via de dop verliest? Ik heb het tankje zondag schoon gemaakt en zie nu geen oranje strepen langs het tankje...
    Als het een HGF zou zijn... moet het dan niet heel snel heel veel erger worden?

    Pete
    MGTF 135 - Pearl black
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » di okt 24, 2006 8:25 pm

    Dat de dop kapot is kun je vrij gemakkelijk zien. Na een ritje komt de rook echt goed langs de dop zetten (gezien bij mij F wanneer de temperatuur ongeveer 100 graden was)
  • Avatar gebruiker
    Pete
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1655
    GeregistreerdCOLON di okt 25, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Helmond, Nederland

    door Pete » di okt 24, 2006 8:27 pm

    Coen schreefColonDat de dop kapot is kun je vrij gemakkelijk zien. Na een ritje komt de rook echt goed langs de dop zetten (gezien bij mij F wanneer de temperatuur ongeveer 100 graden was)


    Hmmmm niet gezien.... ook niet bij 120 graden...

    Pete
    MGTF 135 - Pearl black
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » di okt 24, 2006 8:31 pm

    Dan denk ik niet dat dat het probleem is. Hoor je ook geen gesis langs de dop? (misschien is de dop in jouw geval minder kapot en gaat het heel langzaam?)
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » wo okt 25, 2006 7:12 am

    Ik ben een tijd geleden bij de garage geweest en die heeft er een nieuwe dop op gedraaid, maar ik blijf nog altijd kleine beetjes vloeistof verliezen..
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • MGF_TV
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1189
    GeregistreerdCOLON zo okt 24, 2004 7:39 pm
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, België

    door MGF_TV » wo okt 25, 2006 12:59 pm

    Ik had ook een verkeerde dop en dan kookt de boel werkelijk over. Je ziet zo de stoom uit het rooster komen. Als je achter een rit naar het vatje kijkt is het zwarte stukje plastic dat rond de hals (waar de dop op komt vast te zitten) echt nat, er hangen gewoon druppels koelvloeistof aan.
  • Avatar gebruiker
    Pete
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1655
    GeregistreerdCOLON di okt 25, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Helmond, Nederland

    door Pete » wo okt 25, 2006 3:11 pm

    MGF_TV schreefColonIk had ook een verkeerde dop en dan kookt de boel werkelijk over. Je ziet zo de stoom uit het rooster komen. Als je achter een rit naar het vatje kijkt is het zwarte stukje plastic dat rond de hals (waar de dop op komt vast te zitten) echt nat, er hangen gewoon druppels koelvloeistof aan.


    Neh, dat lijk ik allemaal niet te hebben.

    Ben vanochtend naar de garage geweest. Ik breng er de auto zondag naartoe, zodat ze op maandag ochtend (in koude toestand) het koelsysteem op druk kunnen zetten om te beoordelen of er een extern lek is. Klinkt me niet in de oren als iets dat ik makelijk zelf kan doen :-(


    Pete
    MGTF 135 - Pearl black
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » do okt 26, 2006 3:20 am

    Pete schreefColon
    Coen schreefColonDat de dop kapot is kun je vrij gemakkelijk zien. Na een ritje komt de rook echt goed langs de dop zetten (gezien bij mij F wanneer de temperatuur ongeveer 100 graden was)


    Hmmmm niet gezien.... ook niet bij 120 graden...

    Pete


    Hebben jullie het toch hopelijk wel over de olietemperatuur?

    Het vaatje bevat koelvloeistof en die temperatuur lees je af op je dashboard. Zal niet zo best zijn als die 100° of 120°C aangeeft :shock:

    Als de rook onder de dop vandaan komt, kookt je koelvloeistof en dat is vast niet de bedoeling.
  • MGF_TV
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1189
    GeregistreerdCOLON zo okt 24, 2004 7:39 pm
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, België

    door MGF_TV » do okt 26, 2006 12:03 pm

    Nee, het gaat hier wel degelijk over het koelwater. Als het systeem zijn druk niet kan opbouwen dan blijft het water koken op 100°C en krijg je inderdaad stoom als je de motor eens goed belast. Als het druk kan opbouwen gaat het water op een hogere temperatuur aan de kook. Deze fenomenen zal je wel alleen meemaken als er echt iets mis is aan je koelsysteem. Na herstelling blijft de wijzer zeer constant net iets onder het midden van de schaal steken, voordien durfde hij er over gaan en vlak voor mijn HGF ging hij tot aan het maximum. Op dat moment was het waarschijnlijk de stoomtemperatuur die gemeten werd en niet het koelwater, dat volgt uit de plaatsing van sensor bovenaan de motor.
  • Maxso
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 27
    GeregistreerdCOLON wo dec 06, 2006 12:25 am
    WoonplaatsCOLON Heerlen

    controlleditectie voor het waterreservoir

    door Maxso » do dec 21, 2006 10:14 pm

    wie kan iemand mij vertellen of of de mg tf 160 van 2004 over een waterpeil controlle beschikt.

    alweer hartelijk dank,

    grt. max so :roll:
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    Re: controlleditectie voor het waterreservoir

    door Brooklands » vr dec 22, 2006 1:11 am

    Maxso schreefColonwie kan iemand mij vertellen of of de mg tf 160 van 2004 over een waterpeil controlle beschikt.


    Een waterpeil controlle? Bedoel je een signaleringssysteem dat met een lampje en geluidssignaal aangeeft dat het waterpeil zakt?
    Op een TF van 2004 is dat niet aanwezig. Naar mijn mening een item wat ze tijdens de ontwikkeling/productie domweg zijn vergeten. Dit is wel een absolute must. Misschien kun je nog mee liften op de Group Buy van de Low Level Kit waar Jarno mee bezig is.
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » vr dec 22, 2006 1:50 pm

    Eerst en vooral mijn medeleven Pete..... misschien nog op tijd om iets van pechverhelpingcontractje af te sluiten. Ik heb zo een contractje afgesloten en kreeg twee maanden gratis, 'k begon pas te betalen bij de 3de maand. Gedurende die twee eerste maanden: HGF (bij 40.000km) en andere auto total loss en mocht bijgevolg weggesleept worden.

    't Hoeft natuurlijk geen HGF te zijn, maar 't is in ieder geval wel een warschuwing. Het is nu aan jou om het niet erger te laten worden.

    Wat de pakking van de inlaatcollector betreft: als ik me niet vergis kan men met een sniffer nagaan of er sporen van koelvloeistof in de uitlaatgassen aanwezig zijn. Indien dit het geval is: koppakking of inlaatpakking.

    Wat die sensor betreft op een TF160 van 2004..... 't Zou toch kunnen. Die dingen zitten officieel enkel in een MY2005, maar werden geleidelijk aan geïntrouuceerd. Soms is er zelfs maar een 'half systeem' aanwezig (vatje met sensor, zonder bekabeling). Je kan best zelf eens controleren door de onderkant van het expansievatje te inspecteren.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
BUTTON_POST_REPLY 200 berichten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten