aantal vraagjes..
  • Avatar gebruiker
    sjolmers
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 167
    GeregistreerdCOLON zo sep 10, 2006 9:32 am
    WoonplaatsCOLON Groningen, Nederland
    CONTACTCOLON

    door sjolmers » ma okt 16, 2006 12:32 pm

    Coen schreefColonIn dat geval dan ook mijn buurman, en krijgen we meer forum leden in het noorden van NL :D


    Welkom Rik!

    Leuk dat er meer en meer noorderlingen komen met F'jes, kunnen we wellicht hier ook eens wat organiseren!

    Succes met zoeken!
    MGF met heldere knipperlichten, homebrew koplamp blakers, Koperen remleidingen, Trophy inserts....
  • RrRrik
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 216
    GeregistreerdCOLON zo okt 15, 2006 3:39 pm
    WoonplaatsCOLON Kampen

    door RrRrik » ma okt 16, 2006 2:23 pm

    Ik heb wat zien staan in mijn woonplaats.

    Van de tweede eigenaar afkomstige MGF die tot in puntjes is onderhouden door de MG dealer en voorzien is van de volgende extra's,

    Stuurbekrachtiging, Airbag's, Centrale vergrendeling, Alarm (met certificaat), Radio/Cd speler, Getint warmwerend glas, Elektrische ramen, Licht metalen velgen (met nieuwe banden, Lederen stuur, Apk t/m 28-05-2007, enz enz.

    HEt is een groene en geen krasje deukje te vinden. Ook de kap is helemaal gaaf! afdek hoes en Raampje achterop zitten er bij.

    Is 7000 een goede prijs hiervoor of zeggen jullie verder kijken! t is natuurlijk geen vvc maar de vvc's liggen kwa prijs een stuk hoger en bij deze weet ik haast zeker dat het van een liefhebber geweest is!

    Hoe zit het met de standaard 1.8i (hiervoor heb ik een mx3 gehad 1.8 v6) is dit kwa snelheid te vergelijken en kan je met een standaard 1.8 ook nog een drifcursus nemen of moet ik dan echt vvc rijden:D. kan iemand me vertellen wat jullie ervaring is met de 1.8 kwa snelheid en wegligging?

    Alvast bedankt!
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » ma okt 16, 2006 3:15 pm

    de meeste zo niet alle extra's zijn naar mijn weten gewoon standaard.

    Prijs is afhankelijk van bouwjaar en KM stand... maar ook of de Distributieriem is vervangen en mogelijk de koppakking.

    Ik was voor mijn modificaties zeer te spreken over de prestaties van mijn F.. en die doet niet echt onder voor een VVC.. en als je niet oplet sta je met je f ook gewoon achterstevoren als je te vroeg op het gas gaat.. zoals sommigen zullen beamen...
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » ma okt 16, 2006 4:34 pm

    Een F is geen ideale wagen om te driften, het blok (gewicht) ligt immers achterin. Het is de bedoeling zo hard mogelijk door de bocht te gaan en dat is niet driftend :lol:

    Ik weet niet wat de Mazda weegt en hoeveel vermogen die heeft. Een F heeft iig relatief veel koppel.
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » ma okt 16, 2006 8:30 pm

    Sander schreefColonIk weet niet wat de Mazda weegt en hoeveel vermogen die heeft. Een F heeft iig relatief veel koppel.


    Dat is juist zo fijn aan een F, lekker veel koppel. De auto rij in namelijk best vaak laag in de toeren en als ik dan iets gas moet geven komt die aardig vooruit. Welk jaartal heeft de F die je gezien hebt en heb je er een foto van? Alle dingen die je opnoemde onder de extra's kun je alleen radio/cd laten staan.
  • RrRrik
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 216
    GeregistreerdCOLON zo okt 15, 2006 3:39 pm
    WoonplaatsCOLON Kampen

    door RrRrik » ma okt 16, 2006 10:10 pm

    het bouwjaar is 1997 ben druk aan het denken:D
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » ma okt 16, 2006 10:43 pm

    Vanaf 1997 zijn iig de kinderziektes eruit zoals slecht sluitende rubbers.
    Building >200BHP K-series
  • RrRrik
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 216
    GeregistreerdCOLON zo okt 15, 2006 3:39 pm
    WoonplaatsCOLON Kampen

    door RrRrik » di okt 17, 2006 4:58 pm

    In mijn zoektocht in mgf land valt me op dat sommige mg's heel laag zijn en andere hoger op zijn poten! wat is hier de oorzaa kvan en kan je dit makkelijk (laten ) veranderen? of is dit bandenmaten die verschillen?

    voorbeeld
    auto 1
    auto 2

    ken ook iemand de auto met kenteken RP-GV-71 Groen @1997?

    alvast bedankt
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » di okt 17, 2006 5:26 pm

    De vering kun je afstellen met een speciale pomp, die moet eigenlijk of 36,8cm staan van het hart van het wiel tot aan de bovenrand wielkast van de voorkant. Temperatuur is ook een factor. De spec is bij 17 graden celcius en de tolerantie is +- 1cm

    Kosten voor afstellen zijn 28 euro per kant (link-rechts afzonderlijk) ex BTW bij de dealer.
    Building >200BHP K-series
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » di okt 17, 2006 5:28 pm

    RrRrik schreefColonken ook iemand de auto met kenteken RP-GV-71 Groen @1997?


    Hij staat nog niet in het "gespot" topic en naar mijn weten is die niet van een van de forumers hier..
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Avatar gebruiker
    Pete
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1655
    GeregistreerdCOLON di okt 25, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Helmond, Nederland

    door Pete » di okt 17, 2006 7:58 pm

    Bruce schreefColon... en als je niet oplet sta je met je f ook gewoon achterstevoren als je te vroeg op het gas gaat.. zoals sommigen zullen beamen...

    Hoor ik mijn naam? :D :wink:

    Welkom Rik. Het zoeken van een (T)F is erg leuk en kan opzich niet te lang duren. Neem je tijd en het zoals gezegd merk je vanzelf of het goed zit met de auto die je aan het bekijken bent. Een auto van een liefhebber is altijd een pre. Al is het maar omdat deze persoon de auto graag zal doorgeven aan een volgende liefhebber. Dat was bij mij zeker het geval, wat weer een positieve invloed op de prijs had :wink:

    Voor de technische helft van het aanschaffen van een (T)F vind je hier op het forum voldoende lijstjes. (kunnen we daar een keer een sticky van maken, waar dit soort topics te vinden?)

    Enfin, nogmaals welkom en succes!

    Pete
    MGTF 135 - Pearl black
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

    door Demor » di okt 17, 2006 8:01 pm

    Bruce schreefColonde meeste zo niet alle extra's zijn naar mijn weten gewoon standaard...

    Als er een echt certificaat bij het alarm zit, dan is er een andere ingebouwd.
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 16 en 0 gasten