Wat is de beste bandenmaat voor een MG-F
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

door Bruce » di okt 10, 2006 8:22 pm

Banden,

Ik heb vorige maand Toyo banden rondom laten leggen en er nu inmiddels 500 km mee gereden dus ze zijn niet meer glad... en ik vind ze geweldig..

ik heb 195 voor en 215 achter.. een echte aanrader...
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
    lucas
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2331
    GeregistreerdCOLON wo nov 09, 2005 4:40 pm
    WoonplaatsCOLON Bekkevoort (Be-VL)

door lucas » di okt 10, 2006 9:12 pm

Bruce schreefColonBanden,

Ik heb vorige maand Toyo banden rondom laten leggen en er nu inmiddels 500 km mee gereden dus ze zijn niet meer glad... en ik vind ze geweldig..

ik heb 195 voor en 215 achter.. een echte aanrader...

Ook mijn Toyo's TR1 doen het uitstekend (reeds 9.000 km ) zowel bij droog als nat weer.
    215/40/16 voor en achteraan (75 LE)
    :)

Kijk ook hier eens
    http://www.mobitronics.net/mgf/viewtopic.php?t=1922&highlight=toyo+banden
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » wo okt 11, 2006 12:09 pm

Vooraleer je in België er even een ander bandenmaatje onderzwiert kan je best even checken op de website van GOCA (vereniging van keuringscentra) adhv. je PvG nummer welke combo's er allemaal zijn goedgekeurd/gehomologeerd.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
    Pete
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1655
    GeregistreerdCOLON di okt 25, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Helmond, Nederland

door Pete » wo okt 11, 2006 11:41 pm

Als ik te veel off-topic ga, dan zegt u het maar...

Bij onze Lotus vrienden kom je nogal eens BF Goodrich banden tegen. Op dit forum heb ik de naam nog nooit horen vallen terwijl BF toch echt een sportieve band is... heeft iemand daar een verklaring voor?

Pete
    MGTF 135 - Pearl black
    Powerman
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 786
    GeregistreerdCOLON do jan 27, 2005 1:57 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam

door Powerman » do okt 12, 2006 12:31 pm

Denk dat lotus een raket op wielen is .

Afbeelding

Hij blijft mooi :D :D :D
    I am the God of Hell Fire, and I bring you .... FIRE . . . . . . .Afbeelding
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » do okt 12, 2006 12:36 pm

Ik weet er alles van en herinner me die maanden, alsof het gisteren was :D :wink:, maar we dwalen af !
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
    ErikB
    BerichtenCOLON 10759
    CONTACTCOLON

door ErikB » do okt 12, 2006 4:14 pm

Om terug in de richting te dwalen: wat geschikt is voor een Elise hoeft niet geschikt te zijn voor een F/TF en omgekeerd. Er zitten immers nog enkele kilo's verschil tss. beide wagens.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Pete
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1655

door Pete » do okt 12, 2006 5:24 pm

ErikB schreefColonOm terug in de richting te dwalen....

Dank je.

ErikB schreefColon...wat geschikt is voor een Elise hoeft niet geschikt te zijn voor een F/TF en omgekeerd...

Lijkt me.

ErikB schreefColon...Er zitten immers nog enkele kilo's verschil tss. beide wagens.

Wil je daarmee zeggen dat de BF banden niet geschikt zijn? Of dat het nog niet geprobeerd is?

BF is toch het sportieve broertje van Goodyear?

Pete
    MGTF 135 - Pearl black
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

door Remieme » do okt 12, 2006 6:13 pm

snuffel Hier maar eens rond.

Vind je vast je antwoord op je vragen m.b.t. banden, mits je engels goed genoeg is ;)
    ErikB
    BerichtenCOLON 10759
    CONTACTCOLON

door ErikB » vr okt 13, 2006 9:08 am

Pete schreefColon
    ErikB schreefColon...wat geschikt is voor een Elise hoeft niet geschikt te zijn voor een F/TF en omgekeerd...

Lijkt me.

ErikB schreefColon...Er zitten immers nog enkele kilo's verschil tss. beide wagens.

Wil je daarmee zeggen dat de BF banden niet geschikt zijn? Of dat het nog niet geprobeerd is?

Daar wil ik nkel mee zeggen dat de testresultaten van de Lotus guys niet per definitie gelden voor ons. Ik zeg niet dat BF goed of slecht is op de F/TF. Als deze goed zijn op de Elise is de kans groot dat de F er ook wel mee vaart, maar 't moet vergeleken worden met de gevestigde waarden (GY Eagle, Toyo Proxes, Bridgestone Potenza, ...)
    Pete
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1655

door Pete » vr okt 13, 2006 7:59 pm

Remieme schreefColonsnuffel Hier maar eens rond...

Hele goede tip Remieme! Interessante informatie voor hen die een nieuw setje banden zoeken. Tevens een bevestiging van mijn negatieve mening over de banden die ik nu heb (Continental Premium Contact) Naar mijn mening is het is een veel te harde compound die vooral op de achterbanden gevaarlijk is. Dat zijn ze al bij droog weer, laat staan op nat wegdek. De opmerkingen van andere gebruikers:

Grip at front progressive, but steering feel in wet or dry poor - can feel 'understeery' in dry (Score 7)

Average dry grip however the handling in the wet was a little scary. Car was very biased towards understeer (Score 6)

Ik vind het redelijk onvoorstelbaar dat MG deze banden lang (altijd?) als standaard heeft gevoerd op de TF 15" :? Ik zou deze banden geen voldoende scoren.

Als ik de scores zo bekijk en de opmerkingen over de banden lees, dan sta ik in dubio aangaande de Toyo's T1-R en de Bridgestone S-03... Dus als iemand hier nog een wijs woord over te melden heeft, hoor ik het graag :)

Maar eh... over de BF Goodridge ook hier geen woord... blijkbaar toch vooral voor de lichtere Lotussen...

Grt
    Pete
    MGTF 135 - Pearl black
    ErikB
    BerichtenCOLON 10759
    CONTACTCOLON

door ErikB » vr okt 13, 2006 8:32 pm

Pete schreefColonAls ik de scores zo bekijk en de opmerkingen over de banden lees, dan sta ik in dubio aangaande de Toyo's T1-R en de Bridgestone S-03... Dus als iemand hier nog een wijs woord over te melden heeft, hoor ik het graag :)

Of het nu een wijs woord is, laat ik veiligheidshalve in het midden. Wel zou het geen makkelijke keuze zijn, moest ik ervoor staan. Met de Bridgestone Potenza S-03 Pole Position hebben we ervaring in 15" en bij de Toyo Proxes T1-R in 16", wat het natuurlijk ook wel kan beïnvloeden. Beiden zijn het schitterende banden en zeer F-capable. De Bridgestone zal aanzienlijk duurder zijn, maar presteert naar mijn mening (en Fran bevestigde) iets sneller beter. De Toyo's bieden veel grip, heel veel grip maar hebben liefst wat temperatuur in en onder zich. De Bridgestones presteren, naar onze mening, net iets sneller beter en hebben minder die opwarmperiode nodig vooraleer er de haarspeldbochten mee wordt ingedoken.
    Het design van de Toyo's is dan weer sexier dan die van de S-03....
    Had de S-02 nog bestaan dan had er geen twijfel geweest: S-02, maar ja de S-03 is de opvolger en die presteert precies net iets minder.

Hopelijk heb je er wat aan... niet dat het je keuze zal vergemakkelijken, maar wat je ook kiest (Toyo of Bridgestone), je zou geen spijt mogen hebben.

PS.: de F werd standaard geleverd met GoodYear Touring NCT-3.... dat waren nog eens gevaarlijke banden. Aquaplanning met de F (eerder waterskiën) vonden we dan in de beginjaren van de F een gewone zaak, tot we hoorden dat het anders kon en voor de veiligheid een ander setje monteerden.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » vr okt 13, 2006 11:53 pm

De Goodyear eagles presteren echter volgens mij ook perfect. Nooit heb ik onverwachte situaties gevoeld met deze banden, t.t.z. als ze op de 4 wielen liggen, en niet in combinatie met andere banden, want dan vind ik ze niet goed scoren. Ook tijdens het dagje Zandvoort, presteerden deze banden ongeloofelijk goed, maar dat zal ook wel te maken hebben met de ondergrond. Als het trouwens voor dat laatste doel is, heb ik hier nog een setje Dunlop slicks liggen die het ongetwijfeld nog veel beter zouden doen. :twisted:
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
    Pete
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1655

door Pete » za okt 14, 2006 12:30 am

Bedankt mannen, ik ben dit weekend aan zee... ik zal er nog eens rustig over nadenken :wink:

Grt (tot dinsdag!)

Pete
    MGTF 135 - Pearl black
    Pete
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1655

door Pete » do nov 09, 2006 10:33 pm

Ik kan bij Bridgestone de S-03 niet meer vinden... :?
    De RE720 lijkt de vervanger, kunnen jullie dat bevestigen?

KLIK naar Bridgestone

Pete
    MGTF 135 - Pearl black