Manual/Instructieboekje
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

door Bruce » wo jun 07, 2006 11:13 am

Remieme schreefColonKapje open, raampjes neer, superlock erop en half minuutje wachten. Pak daarna eens iets uit je cubbybox en voila. Volumetrisch alarm treed in werking. Althans, da's wel de bedoeling. :wink:

Ja maar hoe dan??
    door de beweging binnen de auto? gaat ie ook af als je je hand in de auto steekt zonder iets aan te raken? of doordat je juist iets aanraakt?
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

door Remieme » wo jun 07, 2006 12:12 pm

Een volumetrisch alarm met ultrasone sensoren beschermt het interieur tegen het inslaan van de ruiten, terwijl een perimetrisch alarm portieren, motorkap en achterklep bewaakt. Daarnaast ontkoppelt de ´supervergrendeling´ de portiergrepen in het interieur, zodat ook na het inslaan van een ruit de portieren niet van binnenuit kunnen worden geopend.

staat zo vermeld bij de nieuwe landrover.
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » wo jun 07, 2006 12:43 pm

Jullie zitten echt te veel op de verkeerde site :wink:
    't Staat al jaren online: http://www.mgtf.be/DE_Alarm.html

Misschien is het ook een Midget ding: sleutels in de koffer opsluiten is heel lastig.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
    ErikB
    BerichtenCOLON 10759
    CONTACTCOLON

door ErikB » wo jun 07, 2006 12:48 pm

Oh ja, nog een tip die je de eerste dagen al kan gebruiken:
    - het tanken kan moeizaam verlopen, draai daarom het tankpistool een kwartslag links of rechts
    - als de softop halfweg komt vast te zitten, dan is dit door een verkeerde positie van het tweede metalen stuk van de dakconstructie, deze moet dan even naar achter worden geduwd.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » wo jun 07, 2006 12:53 pm

...en schakel eerst in 3de versnelling alvoren in achteruit te schakelen en dat om kraken tegen te gaan

...
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787

door Bruce » wo jun 07, 2006 12:55 pm

Bruno schreefColon...en schakel eerst in 3de versnelling alvoren in achteruit te schakelen en dat om kraken tegen te gaan

...

o ja, heb ik ook wel eens, ik trap de koppeling helemaal in, en wacht 2 seconden voor ik schakel..
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
    ErikB
    BerichtenCOLON 10759
    CONTACTCOLON

door ErikB » wo jun 07, 2006 2:13 pm

Bruce schreefColon
    Bruno schreefColon...en schakel eerst in 3de versnelling alvoren in achteruit te schakelen en dat om kraken tegen te gaan

...

o ja, heb ik ook wel eens, ik trap de koppeling helemaal in, en wacht 2 seconden voor ik schakel..

Bruce, dit hoef je dus enkel maar te doen voor het inschakelen van de achteruit hé. Voor van 1ste naar 2de, van 2de naar 3de enz... hoef je dus geen 2s te wachten.... je zal zien, je krijgt superch... prestaties als je niet meer wacht.
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787

door Bruce » wo jun 07, 2006 2:17 pm

ErikB schreefColon
    Bruce schreefColon

...

Bruce, dit hoef je dus enkel maar te doen voor het inschakelen van de achteruit hé. Voor van 1ste naar 2de, van 2de naar 3de enz... hoef je dus geen 2s te wachten.... je zal zien, je krijgt superch... prestaties als je niet meer wacht.

Ooi, ik ben hier niet de Belg hoor

:wink: (sorry)
    Pete
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1655
    GeregistreerdCOLON di okt 25, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Helmond, Nederland

door Pete » wo jun 07, 2006 4:45 pm

Nog een tip voor beginnende achterwiel-aangedreven-chauffeurs:
    http://www.mobitronics.net/mgf/viewtopic.php?p=18896

:oops:
    MGTF 135 - Pearl black
  • Jaded
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 680
    GeregistreerdCOLON zo apr 16, 2006 11:44 pm
    WoonplaatsCOLON NOYB te NOYB

door Jaded » wo jun 07, 2006 6:30 pm

Pete schreefColonNog een tip voor beginnende achterwiel-aangedreven-chauffeurs:
    http://www.mobitronics.net/mgf/viewtopic.php?p=18896

:oops:

Daar heb ik vorige week ook kennis mee mogen maken. Na een bocht de baan uitgeschoven, gelukkig was het middenste rijvak leeg.
    In ieder geval reed ik héél voorzichtig de dagen erna en toch wel met een bang hartje.
    MG F mkII
    Cream/Walnut leather, wood & chrome pack
    +
    Brown & Gammons water level sensor kit
    280mm schijven ~ RVS nuts & bolts
    K&N 57i ~ 52mm TB ~ TF rear lights
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

door Remieme » do jun 08, 2006 2:27 am

Ook al 1 keertje gehad. Echter had op dat moment al 5 jaar m'n MGF :oops:

Les die ik eruit geleerd heb: Neem geen doordraaiende bocht met 120 km/u met miezerig weer, als de adviessnelheid 50km/u bedraagd :shock:

Als het droog was geweest, had ik het misschien nog gered. Maar ook ik kwam er schadeloos uit hoor. Rijd alleen wat voorzichtiger in lange scherpe bochten :wink:

Misschien ook te wijten aan verkeerde bandenkeuze? Had nl voor de GoodYear Eagle F1 GS-D2 en achter de GS-D3. :roll:
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787

door Bruce » do jun 08, 2006 8:15 am

Voel ik hier misschien een slip cursus workshop ontstaan??
  • Luc
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 2025
    GeregistreerdCOLON di feb 03, 2004 10:21 pm
    WoonplaatsCOLON Schiplaken (Hever)
    CONTACTCOLON

door Luc » do jun 08, 2006 8:49 am

Is alles wat hierboven staat ook te lezen in het instructieboekje, dan heb ik een ander exemplaar vrees ik. :lol:

Misschien moeten we met dit forum een totaal andere manual samenstellen, eentje die meer gefocussed is op ervaringen uit de praktijk.
  • Jaded
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 680
    GeregistreerdCOLON zo apr 16, 2006 11:44 pm
    WoonplaatsCOLON NOYB te NOYB

door Jaded » do jun 08, 2006 8:58 am

Luc schreefColonMisschien moeten we met dit forum een totaal andere manual samenstellen, eentje die meer gefocussed is op ervaringen uit de praktijk.

Misschien geen slecht idee, ik heb hier al 2 goede tips opgedaan.
    MG F mkII
    Cream/Walnut leather, wood & chrome pack
    +
    Brown & Gammons water level sensor kit
    280mm schijven ~ RVS nuts & bolts
    K&N 57i ~ 52mm TB ~ TF rear lights
  • Luc
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 2025
    GeregistreerdCOLON di feb 03, 2004 10:21 pm
    WoonplaatsCOLON Schiplaken (Hever)
    CONTACTCOLON

door Luc » do jun 08, 2006 9:37 am

bij nader inzien kunnen we misschien beter een print-out van het forum als instructieboekje gebruiken.