Filmpje uitlaten?
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

door Bruce » ma mei 22, 2006 10:19 pm

MGF schreefColonWaarom is de keus trouwens gevallen op de Phoenix als ik vragen mag? :)

Mm, weet niet of ik dat kan motiveren..
    Ik vind hem gewoon het mooist
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834
    GeregistreerdCOLON do feb 10, 2005 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam en Heiloo

door MGF » ma mei 22, 2006 10:21 pm

Bruce schreefColonMm, weet niet of ik dat kan motiveren..
    Ik vind hem gewoon het mooist

Ik zou ook eerlijk gezegd niet kunnen motiveren waarom ik de Daytona het mooist vind, dus ik snap je. ;)
    MGF 1.8i, British Racing Green, 2001
    Opties: Leather Pack in Cream-Walnut, Chrome Pack, Wood Pack, 16" Square Spoke velgen, Airco, Pearlescent lak, Windstop, Houten stuurwiel, Hardtop in kleur
    Modificaties: TTB, Mike Satur Daytona uitlaat, TF135 nokkenassen, RVS hitteschild, Black Diamond 280mm schijven vóór, RVS boutjes en moertjes, Land Rover koppakking, B&G WLS kit, lowering pins, Toyo Proxes T1-R banden

Rover 75 2.5 V6 Sterling, Steel Blue, 2000
    Pete
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1655
    GeregistreerdCOLON di okt 25, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Helmond, Nederland

door Pete » ma mei 22, 2006 11:03 pm

Bruno en Erik zeggen altijd dat je eerst een jaar van je luchtfilter moet genieten om daarna pas over te gaan op een andere uitlaat... Na een stukje met Fran gereden te hebben is me dat nog duidelijker geworden waarom. Ik vind de Miltec heel mooi klinken (vooral als je IN de auto zit) maar hij overstemt het filter compleet! En ik vindt het lage brommen en grommen van het filter echt geweldig. Voor mij nog geen andere uitlaat!

Pete
    MGTF 135 - Pearl black
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » ma mei 22, 2006 11:04 pm

Voordeel van een Phoenix : Meeste keuze aan eindstukken, en hij is heel goed gebouwd. Daarenboven is hij zeer klein en licht.

Wat de klankkleur betreft, heeft iedereen zo zijn smaak daarin. Persoonlijk vind ik de Miltek bv. heel erg darkside klinken, maar omdat inge ook haar zegje wou doen, kozen we voor de iets stillere Phoenix. De Daytona was misschien logischer geweest omdat hij qua klankkleur in de buurt zit van de Miltek, alleen enkele volume-registers lager, maar ik vond de Phoenix er gewoon stoerder uitzien, en de donkere klank was dan ook weer iets anders. Deze uitlaat had toen nog bijna niemand in Belgie of Nederlnad, dus dan had ik weer iets speciaal....maar dat zal spoedig voorbij zijn na de darkside workshop van gisteren :wink:
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    CONTACTCOLON

door Bruno » ma mei 22, 2006 11:05 pm

Pete schreefColonBruno en Erik zeggen altijd dat je eerst een jaar van je luchtfilter moet genieten om daarna pas over te gaan op een andere uitlaat... Na een stukje met Fran gereden te hebben is me dat nog duidelijker geworden waarom. Ik vind de Miltec heel mooi klinken (vooral als je IN de auto zit) maar hij overstemt het filter compleet! En ik vindt het lage brommen en grommen van het filter echt geweldig. Voor mij nog geen andere uitlaat!

Pete

good point !
    MG's :
    Non-MG's :
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834

door MGF » ma mei 22, 2006 11:13 pm

maar dat zal spoedig voorbij zijn na de darkside workshop van gisteren

Daarom ook de truc over de leverbaarheid van de Phoenix zeker, het heeft alleen het geholpen hè.. :lol:
    Opties: Leather Pack in Cream-Walnut, Chrome Pack, Wood Pack, 16" Square Spoke velgen, Airco, Pearlescent lak, Windstop, Houten stuurwiel, Hardtop in kleur
    Modificaties: TTB, Mike Satur Daytona uitlaat, TF135 nokkenassen, RVS hitteschild, Black Diamond 280mm schijven vóór, RVS boutjes en moertjes, Land Rover koppakking, B&G WLS kit, lowering pins, Toyo Proxes T1-R banden

• Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    CONTACTCOLON

door Bruno » ma mei 22, 2006 11:14 pm

nee, dan had ik wel met de Exige gekomen, waardoor de fans van de phoenix er niet naar konden luisteren :wink:
    MG's :
    Non-MG's :
    Racecars :

• MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834

door MGF » ma mei 22, 2006 11:16 pm

Bruno schreefColonnee, dan had ik wel met de Exige gekomen, waardoor de fans van de phoenix er niet naar konden luisteren :wink:

Dan had iedereen nu een Exige uitlaat op zijn F willen hebben. ;)

Maar we geraken weer een beetje offtopic, om het op z'n Vlaams te zeggen.

ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » ma mei 22, 2006 11:25 pm

Pete schreefColonBruno en Erik zeggen altijd dat je eerst een jaar van je luchtfilter moet genieten om daarna pas over te gaan op een andere uitlaat... Na een stukje met Fran gereden te hebben is me dat nog duidelijker geworden waarom. Ik vind de Miltec heel mooi klinken (vooral als je IN de auto zit) maar hij overstemt het filter compleet! En ik vindt het lage brommen en grommen van het filter echt geweldig. Voor mij nog geen andere uitlaat!

Pete

ABSOLUUT.

Geniet van de F/TF's en ga stap voor stap, hou cash opzij voor eventueel onverwachte tegenvallers zodat niet bij de eerste de beste tegenvaller je moet passen en je enkele maanden later met een auto rondrijd die geen voldoening meer geeft. Als je bvb. de volgende HGF met de glimlach tegemoet kan kijken, wordt het leven met een MG al een stuk makkelijker. Bekijk ook andere zaken zoals interieur (zit ik hier nog wel lekker, is het interieur niet een beetje oud en gedateerd), exterieur, wegligging en veiligheid. Fixeer je niet enkel op pk's en geluid, er komen nog jaren ...

Gewoon my 2 pence, hoe ik het zou aanpakken.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834

door MGF » ma mei 22, 2006 11:27 pm

ABSOLUUT.

Geniet van de F/TF's en ga stap voor stap, hou cash opzij voor eventueel onverwachte tegenvallers zodat niet bij de eerste de beste tegenvaller je moet passen en je enkele maanden later met een auto rondrijd die geen voldoening meer geeft. Als je bvb. de volgende HGF met de glimlach tegemoet kan kijken, wordt het leven met een MG al een stuk makkelijker. Bekijk ook andere zaken zoals interieur (zit ik hier nog wel lekker, is het interieur niet een beetje oud en gedateerd), exterieur, wegligging en veiligheid. Fixeer je niet enkel op pk's en geluid, er komen nog jaren ...

Gewoon my 2 pence, hoe ik het zou aanpakken.

Helemaal mee eens, dat is dus ook de reden dat hier nog lang geen uitlaat komt maar bijvoorbeeld eerst 280mm schijven e.d.

Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

door Remieme » di mei 23, 2006 1:38 am

na 5 jaar standaard rond te hebben gereden, ben ik ook aan het modificeren geslagen hè.
    Moet zeggen, dat het best een voldoening geeft, dat ik het zelf gemonteerd heb. Eerste keer dat ik aan de wagen sleutel. Viel me reuze mee :)

Net wat Pete al zegt, die diepe grom van het filter is heerlijk! Zoek dan ook een sportuitlaat, die ook een mooie diepe grom produceert.

Om weer terug naar topic te gaan: Heeft zo'n sportuitlaat nog invloed op het verbruik? :wink: