En tja, er is inderdaad heel wat beroering in het koelwater bij het starten. De pomp zet er toch wat druk op (Dp over radiator--> moet jij wel kennen hé
Bedankt om je licht in deze donkere tijden op het onderwerp te laten schijnen,
groetjes,
david
BTW; welke Dp zou je realistisch kunnen hebben over de radiator. Of beter met welke verliesfactor (ksi?) reken je in de formule? Moeten we natuurlijk ook nog de snelheid kennen. Maar zo voor de vuist weg...




