Afgekeurd
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

door Bruce » do mei 04, 2006 11:17 am

Hoe lang mag je eigenlijk rijden met een verlopen APK?

De mijne verloopt geloof ik op de 15de.. maar als hij afgekeurd word op bijvoorbeeld de remmen, dan wil ik die misschien wel aftermarket vervangen.. ipv van de dealer.. maar mag ik nog een tijdje rijden met verlopen APK, of moet ik gewoon een afspraak maken voor het begin van de maand?
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

door Brooklands » do mei 04, 2006 11:21 am

Bruce schreefColonHoe lang mag je eigenlijk rijden met een verlopen APK?

Twee maand er voor, nul dagen er na.
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787

door Bruce » do mei 04, 2006 11:26 am

nul dagen... lekker is dat..
    Ik zal dan maar een afspraak maken..
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

door Remieme » do mei 04, 2006 11:52 am

Zou ik maar doen ja :wink:

Een darkside workshop zonder initiator kan natuurlijk niet hè :twisted:
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787

door Bruce » do mei 04, 2006 12:01 pm

Remieme schreefColonEen darkside workshop zonder initiator kan natuurlijk niet hè :twisted:

Nee, maar dat is al over iets meer dan twee weken, dat haal ik nog wel.. :lol: (Apk loopt mid volgende week pas af..)
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

door Remieme » do mei 04, 2006 12:29 pm

Als je MG gelijk goedgekeurd wordt is er niets aan de hand, maar wat als er onderdelen besteld moeten worden ... :cry:
  • Jean
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 437
    GeregistreerdCOLON wo jun 22, 2005 3:27 pm
    WoonplaatsCOLON Graetheide
    CONTACTCOLON

door Jean » do mei 04, 2006 12:57 pm

Daarom ga ik ook een maand eerder. Dan heb ik nog tijd om iets te regeln, als het nodig is. Hopelijk niet.
    MGF 1.8 VVC Volcano voor de deur voorzien van:

TTB, K&N-filter + hitteschild, Magnecor bougiekabels, assortiment RVS boutjes en schroefjes, platinum bougies, Thropy koplampen, remservo steun, alu pookknop, alu + leer handremhendel. En nog een hoop wat er in of op moet.
  • Ivan
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1226
    GeregistreerdCOLON do aug 18, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Lummen België

door Ivan » vr mei 05, 2006 5:07 am

Auto weet terug gehaald en goedgekeurd. Ze hebben er een tweedehands sensor ingestoken en zijn er zelf mee naar de keuring geweest voor 250 euro.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » vr mei 05, 2006 11:15 am

De vraag is, of de CO/CO2/HC nu echt wel goed is, of dat ze de keuringmeester gewoon wat geld hebben toegestoken, omdat ze het probleem eigenlijk niet vonden.
    In dat geval heb je volgend jaar dus weer problemen.
    Heb je een "uitdraai" van de uitstoot van de uitlaatgassen ?
    T'is misschien een beetje doom-denken, maar ik zou toch zekerheid willen, zeker als ik meer dan het dubbele moet neertellen voor een occasie lambda, dan dat hij nieuw kost. Of hebben ze een occasie uitlaatspruitsuk gemonteerd, omdat ze de lambda er niet uit kregen ?
    In dat geval is de prijs meer dan gerechtvaardigd.

M.a.w. Vanio, hang voor de zekerheid je F nog eens aan de CO-meter, just to be sure.
    Als het ok is, heb je misschien wel te veel betaalt, maar je was van de last af, en daar gaat het om. fingers crossed.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer