"Gordel om" Lampje?
  • Avatar gebruiker
    Pete
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1655
    GeregistreerdCOLON di okt 25, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Helmond, Nederland

    door Pete » za maart 18, 2006 8:34 am

    Remieme schreefColonKrijg nl lichtelijk stuipjes van brandende waarschuwingslampjes de laatste tijd.

    Ik heb dat probleem ook met mijn Peugeot gehad. Het schakelaartje bij de handrem bleek stuk. Een bijkomend probleem was dat als ik de auto op contact zette, ik de mededeling op het display kreeg dat de remvloeistof te laag stond... Niet echt een fijne melding aangezien ik toen ook overwoog om de auto te verkopen, en die melding is dan niet echt een verkoop agrument :(
    Maar daarna heb ik het licht gezien en heb ik een TF gekocht ipv een andere Peugeot, Haleluja! :roll:

    Pete
    MGTF 135 - Pearl black
  • PatrickT
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 667
    GeregistreerdCOLON wo okt 20, 2004 8:57 pm
    WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch

    door PatrickT » za maart 18, 2006 10:27 am

    dat handrem lampje heb ik ook gehad... dan valt de handrem niet ver genoeg meer in `rust` positie. Met gevolg dat dat lampje dus heel gevoelig word en bij elke drempel of kuil gaat branden. :?

    Bij de MG garage hebben ze het bij een kleine beurt weer goed afgesteld. En het zag er heel simpel uit! Je moet je bakje in je armsteun eruit schroeven. dan kan je met een schroevendraaien daar beneden ergens een veer aanspannen en trekt hij de handrem dus weer strakker op zijn plek. Is een werk van 1,2,3.. Klaar!

    En normaal gesproken moet je daar dan ook weer dik voor betalen. Maar dta heb ik natuurlijk niet gedaan :wink:
    Platinum F, 75th Anniversary Limited Edition
    K&N 57i, Cat-Bypass, 52mm TTB, Water lever sensor kit, Witte knipperlichten, Lowering pins
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

    door Demor » za maart 18, 2006 11:50 am

    Heb ik ook gehad, maar toen was daadwerkelijk het remvleistof niveau te laag. Ik ben toen ook een maand boos geweest op m'n handrem, tot ik erachter kwam dat dat lampje twee functies had.
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » za maart 18, 2006 1:46 pm

    Eens even in het handboek zitten bladeren (Moet daar toch eens tapbladen in stoppen.) en heb de procedure voor het afstellen van de handrem gevonden.

    Nou hebben ze het ook over het opkrikken van de achterzijde om de vrije speling van de remklauw-hefboom te controleren? :shock:
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » ma maart 20, 2006 7:02 pm

    PatrickT schreefColonBij de MG garage hebben ze het bij een kleine beurt weer goed afgesteld. En het zag er heel simpel uit! Je moet je bakje in je armsteun eruit schroeven. dan kan je met een schroevendraaien daar beneden ergens een veer aanspannen en trekt hij de handrem dus weer strakker op zijn plek. Is een werk van 1,2,3.. Klaar!:


    Heb vandaag ff bakje eruit gehaald en inderdaad, moer een halve slag aandraaien en probleem is verholpen. :)
  • Fredje
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 178
    GeregistreerdCOLON za maart 18, 2006 8:15 pm
    WoonplaatsCOLON Heinkenszand

    door Fredje » ma maart 20, 2006 9:58 pm

    Dat schilt weer aanzienlijk in de garagekosten, 2 storingen verholpen voor weinig euries
    Platinum F, 75th Anniversary Limited Edition

    mods:B&G water level kit, 52 mm TTB,witte knipperlichten,glazen windscherm,lowering pins, seat lowering springs
    To Do: pu bushes
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » ma maart 20, 2006 10:03 pm

    Fredje schreefColonDat schilt weer aanzienlijk in de garagekosten, 2 storingen verholpen voor weinig euries


    Met een goede beschrijving kom je een heel eind. Zonder het Forum was ik er vast niet aan begonnen.
  • PatrickT
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 667
    GeregistreerdCOLON wo okt 20, 2004 8:57 pm
    WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch

    door PatrickT » ma maart 20, 2006 10:58 pm

    congrats, je hebt jezelf zojuist weer +-50? euro bespaard! :lol:

    aan het eind van het jaar ben je een volwaardig MGF monteur ;)
    Platinum F, 75th Anniversary Limited Edition
    K&N 57i, Cat-Bypass, 52mm TTB, Water lever sensor kit, Witte knipperlichten, Lowering pins
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » ma maart 20, 2006 11:05 pm

    PatrickT schreefColoncongrats, je hebt jezelf zojuist weer +-50? euro bespaard! :lol:

    aan het eind van het jaar ben je een volwaardig MGF monteur ;)


    Gauw verdient hè. benzine om het lampje te gaan kopen was duurder :)
  • Bart-Jan
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 63
    GeregistreerdCOLON zo aug 14, 2005 12:14 pm
    WoonplaatsCOLON Hoogezand

    door Bart-Jan » ma maart 20, 2006 11:09 pm

    Ik ken het probleem van het brandende lampje van de handrem. De veer in de schakelaar van het lampje is sterker dan de veer om de handrem naar beneden te trekken... Met afstellen van de moer los je het probleem inderdaad op. Maar PAS OP!!! De moer heeft 2 voorkeursposities ten opzichte van het heveltje dat achter de moer zit. Als de moer net tussen die posities in zit, dan wordt de kabel veel strakker gespannen, maar bij een heel klein beetje verder draaien komt de moer automatisch in een nieuwe voorkeursstand waarbij de kabel minder strak wordt. De auto kan dan spontaan van de handrem af springen, athans minder hard remmen. Het is het veiligst om een volledige omwenteling van de moer te maken. Bij mij waren er wel een stuk of 5 omwentelingen nodig voordat het lampje definitief uitbleef.
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » ma maart 20, 2006 11:18 pm

    heb nu ongeveer een halve slag gedraaid. voelde alsof hij inderdaad een stuk strakker kwam te staan. Kijk het even aan, hoe het nu gaat. Lijkt alsof de hendel nu veel beter naar beneden wordt getrokken door de veer.
  • PatrickT
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 667
    GeregistreerdCOLON wo okt 20, 2004 8:57 pm
    WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch

    door PatrickT » ma maart 20, 2006 11:19 pm

    heb nu ongeveer een halve slag gedraaid. voelde alsof hij inderdaad een stuk strakker kwam te staan. Kijk het even aan, hoe het nu gaat. Lijkt alsof de hendel nu veel beter naar beneden wordt getrokken door de veer.


    Same here..
    Platinum F, 75th Anniversary Limited Edition
    K&N 57i, Cat-Bypass, 52mm TTB, Water lever sensor kit, Witte knipperlichten, Lowering pins

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 6 en 0 gasten