Verlichting Olietemperatuurmeter middenconsole
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » wo maart 15, 2006 11:04 pm

    Kijk weer nuttige info vergaard. Geen slecht idee om ze door echte te vervangen. oogt zo op de foto te zien beter. Maar zijn weer wel zwaarder :lol:

    Ring zit dus met klemmetjes vast. Eerst deze ring verwijderen en dan de middenconsole? Heb wel een werkplaatshandboek, maar is voor een MKI.
    Kom er wel een heel eind mee, maar dat is dus een van de verschillen tussen de MKI en MKII
  • Ivan
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1226
    GeregistreerdCOLON do aug 18, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Lummen België

    door Ivan » do maart 16, 2006 7:09 am

    Ik heb de middenconsole vlot kunnen lostrekken bij mijn F. Helaas voor niks. :cry:
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » do maart 16, 2006 9:45 am

    Heb een verwarmde garage :)
    De console zelf zit inderdaad net als de MKI met klemmen vast. via het ventilatierooster is deze wat beter los te krijgen, alleen onderin kreeg ik hem nog niet los. Vandaar mijn vraag m.b.t. de ring rondom de versnellingsbak.
  • Fredje
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 178
    GeregistreerdCOLON za maart 18, 2006 8:15 pm
    WoonplaatsCOLON Heinkenszand

    door Fredje » ma maart 20, 2006 4:43 pm

    is je licht van de olietemperatuurmeter aan gemaakt?
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » ma maart 20, 2006 6:29 pm

    Fredje schreefColonis je licht van de olietemperatuurmeter aan gemaakt?


    Yep, Was aanvankelijk te voorzichtig. Maar dankzij de foto's van Ivan gezien, dat die lampenhouder er echt wel uit kan. Met tangetje ging hij toch nog vrij makkelijk los.

    Lampje gehaald en gemonteerd voor de winkel. Lampje brandt, dus naar huis. Thuis is lampje al weer stuk :cry:

    Weer nieuw lampje gehaald (nu een paar reserve) en brand nog steeds. Kan er goed genoeg bij via ventilatierooster. Dus olietemp. en klok niet meer van positie gewisseld.
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » ma maart 20, 2006 9:10 pm

    Als je condens achter het lampje hebt zitten, kun je daar ook dan zo makkelijk bij?
    Lotus Elise S2 111s
  • Ivan
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1226
    GeregistreerdCOLON do aug 18, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Lummen België

    door Ivan » ma maart 20, 2006 9:12 pm

    Bedoel je achter het glasje?
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » ma maart 20, 2006 9:20 pm

    Ja, achter het glaasje.
    Lotus Elise S2 111s
  • Ivan
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1226
    GeregistreerdCOLON do aug 18, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Lummen België

    door Ivan » ma maart 20, 2006 9:27 pm

    Denk het niet, tenzij je de meter kan openmaken maar daar heb ik geen ervaring mee en lijkt me ook delicate boel. Eruit halen en een beetje warm leggen is misschien een optie?
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » ma maart 20, 2006 9:31 pm

    De meter er uit halen, gaat dat op dezelfde manier als hierboven beschreven?
    Lotus Elise S2 111s
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » ma maart 20, 2006 9:35 pm

    Coen schreefColonDe meter er uit halen, gaat dat op dezelfde manier als hierboven beschreven?


    Via het ventilatie rooster kan je enkel makkelijk de lampjes verwisselen.

    demontage middenconsole

    olietemperatuurmeter

    Meter zit bevestigd met 2 moeren. Maar of je de meter zelf ook kunt demonteren t.b.v. verwijdering condens :?:
  • Fredje
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 178
    GeregistreerdCOLON za maart 18, 2006 8:15 pm
    WoonplaatsCOLON Heinkenszand

    door Fredje » ma maart 20, 2006 9:51 pm

    Heb ik ook last van, gewoon laten opwarmen en dan is het weg(tijdelijk)
    Platinum F, 75th Anniversary Limited Edition

    mods:B&G water level kit, 52 mm TTB,witte knipperlichten,glazen windscherm,lowering pins, seat lowering springs
    To Do: pu bushes
  • Ivan
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1226
    GeregistreerdCOLON do aug 18, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Lummen België

    door Ivan » ma maart 20, 2006 9:55 pm

    Ik heb momenteel de middenconsole en de meter eruit liggen dus is dit niet moeilijk want ik kan het ook. Of ik alles er terug in krijg laat ik later weten :lol: maar ik heb er wel een goede kijk op.
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    door Remieme » ma maart 20, 2006 10:16 pm

    Ivan (Vanio) schreefColonIk heb momenteel de middenconsole en de meter eruit liggen dus is dit niet moeilijk want ik kan het ook. Of ik alles er terug in krijg laat ik later weten :lol: maar ik heb er wel een goede kijk op.


    Ivan, heb jij een MKII? Zo ja, is de ring rond de versnellingspook eenvoudig los te krijgen. Was nu niet nodig om deze te verwijderen, maar wil de klok en olietemperatuurmeter nog eens omwisselen van plaats. Heb ik betere kijk op de temperatuur, wat ik belangrijker vind dan de tijd.

    De tekeningen/beschrijvingen die ik heb zijn allen MKI
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » ma maart 20, 2006 11:10 pm

    Links en rechts van het "GSM bakje" zit hij ook nog vast geklikt verder is het gewoon een kwestie van eruit pakken. Vervolgens kun je de metalen rand los klikken van de console.
    Building >200BHP K-series

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 10 en 0 gasten