door Bruno » di mei 04, 2004 11:58 am
Het is heus niet moeilijk een velg te repareren, maar daar hadden we het al eens over. Anyway, hoe te werk gaan :
Het te behandelen deel zuiver maken, en daarna rond het te herstellen deel, het geheel afplakken met "duck-tape". Het te herstellen deel goed opschuren met een groffe korrel en afwerken met een fijne. Blijven schuren tot de krassen verdwenen zijn. Het geheel ontvetten, en vervolgens spuiten met wheel-spray (acrylaat), en opbouwen in dunne lagen. Tape verwijderen en ... klaar. Als je dit al een aantal keer hebt gedaan word je er echt goed in. Indien er zware beschadigingen zijn krijg je deze niet weggeschuurd, en zal je de velg moeten laten afdraaien, en laten spuiten door de vakman. Echter, met een beetje goede wil kan je al heel veel zelf.
MG's :
- VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
Non-MG's :
- Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
Racecars :
- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer