Montage K&N 57i
  • MGF_TV
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1189
    GeregistreerdCOLON zo okt 24, 2004 7:39 pm
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, België

door MGF_TV » di feb 14, 2006 5:02 pm

ErikB schreefColonDenk er nog wel bij dat de K&N in geölied is en dat water en olie niet echt goed mixen als er geen frieten in de buurt zijn.

bij een MG(HG)F nochtans....
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

door Bruce » di feb 14, 2006 6:07 pm

nou goed,
    Misschien moet ik dan toch nog eens nadenken over een luchthappertje..
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Ivan
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1226
    GeregistreerdCOLON do aug 18, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Lummen België

door Ivan » di feb 14, 2006 7:30 pm

bwa, ik laat de K&n gewoon thuis als het regent. Als hij daar nog niet tegen kan, het watje! :lol:
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

door Demor » wo feb 15, 2006 12:32 am

Ik heb liever een K&N die nat wordt dan zo'n af-fabriek vloeipapiertje wat ze een filter noemen doorweekt.
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
  • Ralph
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 389
    GeregistreerdCOLON za jan 15, 2005 3:21 pm
    WoonplaatsCOLON Stein

door Ralph » za feb 25, 2006 1:52 pm

Ik heb dus vandaag ook eindelijk een k57i setje op mijn MGF gezet. En ik zit natuurlijk :D achter het stuur als ik mijn gaspedaal intrap.

Mij is ook opgevallen dat het toerental bij bv. 120 een stuk lager is. Ik heb een mpi en normaal zat ik op 3300 toeren bij 120. Nu is dat ongeveer 3100.

Dit zou betekenen dat hij zuiniger moet zijn. (mits ik de gaspedaal niet te vaak naar beneden druk voor zijn geluid :wink: )
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » za feb 25, 2006 3:09 pm

:shock:

Minder toerental van de motor wil zeggen minder toeren van de krukas, minder toeren in de versnellingsbak, minder toeren aan de wielen, dus een tragere snelheid (als de omtrek van de wielen/banden dezelfde is gebleven).
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
    Pete
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1655
    GeregistreerdCOLON di okt 25, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Helmond, Nederland

door Pete » di maart 07, 2006 2:11 am

Aanvullende vraagjes over het plaatsen van het KN57 filter...

4. Aan de oude filter box zitten twee luchtslangen, moet je die ook weghalen, of blijven die zitten?

5. Bij het verwijderen van het motor deksel draai je ook twee bouten uit de "stabilisator" stangen die naar het schot lopen tussen de moter en de koffer ruimte. Moet je die weer met loctite borgmiddel vastzetten? Daar zaten ze namelijk wel mee vast....

Grt
    Pete
    MGTF 135 - Pearl black
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787

door Bruce » di maart 07, 2006 9:59 am

Pete,

4. Bij mij is de filter box er wel uit maar als ik me niet vergis is de slang er gewoon in blijven zitten. Maar je kan hem er natuurlijk uithalen, scheelt weer gewicht.

In een eerder topic (kan het ff niet vinden) hebben we een discussie gehad over het aanzuigen van koele licht versus warmere lucht uit het motor ruim. Maar toen ik bij de heren van MG-SP was zagen we dat het standaard luchtfilter dus ook gewoon zijn lucht aanzuigt uit het motor ruim.

5. Ik kan mij niet herinneren dat we de motor deksel er af hebben gehaald om het filter of de TTB te plaatsen. Of ben je meteen andere onderdelen aan het vervangen?
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

door Kasper » di maart 07, 2006 1:29 pm

Pete

4. Ik heb net zoals Bruce de slang mooi laten zitten, zit er al jaren..

5. Je bedoelt de stangen die boven de motor doorlopen als verstevigingen. Deze zou ik zeker weer met Loc-tite vast zetten. immers de functie is om een minimale vervorming in de carroserie op te vangen. het lijkt mij dan verstandig om de aanspankracht van de boutverbinding te ondersteunen. Hier dus met Lock-tite.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

door Brooklands » di maart 07, 2006 1:39 pm

Pete schreefColonAan de oude filter box zitten twee luchtslangen, moet je die ook weghalen, of blijven die zitten?

Ik moet nog beginnen en kijk een beetje rond wat ik allemaal ga tegenkomen. Zonder gekeken te hebben is het mij in eerste instantie niet duidelijk. "Aan de box zitten twee slangen" Als de box is weggehaald dan hou je toch twee slangen over die nergens aan gekoppeld zijn?
  • PatrickT
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 667
    GeregistreerdCOLON wo okt 20, 2004 8:57 pm
    WoonplaatsCOLON 's-Hertogenbosch

door PatrickT » di maart 07, 2006 5:32 pm

1 pijpje die aan de originele luchtfilterbox vast zat haal je eruit. als je die laat zitten zal hij in de weg zitten bij het plaatsen van de koudlucht aanvoerbuizen. de andere "slang" die de lucht van de originele filter aanvoerde kan je gewoon laten zitten. heb ik wel gedaan.
    Platinum F, 75th Anniversary Limited Edition
    K&N 57i, Cat-Bypass, 52mm TTB, Water lever sensor kit, Witte knipperlichten, Lowering pins
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388

door Brooklands » di maart 07, 2006 6:22 pm

PatrickT schreefColon1 pijpje die aan de originele luchtfilterbox vast zat haal je eruit. de andere "slang" die de lucht van de originele filter aanvoerde kan je gewoon laten zitten.

Ik denk, als ik de motor zichtbaar heb gemaakt een beter beeld zal krijgen. Het gaat ook de eerste keer worden dat ik de motor van de bovenkant kan bekijken.
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388

door Brooklands » di maart 07, 2006 8:07 pm

Zet ik nu de pijltjes bij de goede slangetjes?
    Afbeelding
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787

door Bruce » di maart 07, 2006 8:14 pm

Nee niet helemaal geloof ik,
    de buis die je ziet zitten ongeveer 1 cm boven de cijfers 4 en 5 blijft zitten. Dit is de buis die lucht aanzuigt van de buitenlucht naar het filter.

Buis bij de onderste rode pijl klopt. dit is de buis van het filter naar het TTB.

Toch?

(mooi plaatje, voor de leek, waar staan de nummers voor?)
  • Ivan
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1226
    GeregistreerdCOLON do aug 18, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Lummen België

door Ivan » di maart 07, 2006 8:20 pm

Wat zijn de nummers vier en acht?