Sander schreefColonDat zal dan met het veersysteem mee veranderd zijn denk ik. Weet iemand wat de aangeraden bandenspanning voor een F met 16" is ?

Coen schreefColonDat zijn het aantal bar's wat ik had gepost. 2.4 voor en achter dus. Dit is wat mij werd verteld en wat ik er vandaag in heb gedaan. Ik heb er zelf 215/40 16" Toyo T1 banden onder zitten.

Sander schreefColonCoen schreefColonDat zijn het aantal bar's wat ik had gepost. 2.4 voor en achter dus. Dit is wat mij werd verteld en wat ik er vandaag in heb gedaan. Ik heb er zelf 215/40 16" Toyo T1 banden onder zitten.
Kun je het niet opzoeken in het boekje ? Mij zijn al vaak verkeerde dingen "verteld" wat de F betreft. Ook zit er nog verschil tussen een Brooklands en een Trophy qua breedte van de banden.

Coen schreefColonSander schreefColonCoen schreefColonDat zijn het aantal bar's wat ik had gepost. 2.4 voor en achter dus. Dit is wat mij werd verteld en wat ik er vandaag in heb gedaan. Ik heb er zelf 215/40 16" Toyo T1 banden onder zitten.
Kun je het niet opzoeken in het boekje ? Mij zijn al vaak verkeerde dingen "verteld" wat de F betreft. Ook zit er nog verschil tussen een Brooklands en een Trophy qua breedte van de banden.
Ik ga het straks wel even nakijken.
Pete schreefColonIs de druk ook afhankelijk van het merk/type band? De owners manual maakt daarin overigens geen onderscheid en praat alleen over de breedte maat en diameter (waarbij achter altijd 2.5 bar of het nu 205 of 215 is, en voor altijd 1.8 bar (185 of 195)
Waarom is dit verschil tussen F en TF zo groot? heeft dat met de ophanging te maken? of is de TF zoveel zwaarder?
Pete

Pete schreefColonDoor de discussie over bandenspanning is het voorstel van Bart-Jan een beetje in de mist onder gegaan. Hoewel het een erg leuk idee blijft. Wat is de normale gang van zaken binnen dit forum?
Kunnen we voor Bart-Jans voorstel een item aanmaken in het "events" forum? Daar lijkt het me beter op zijn plaats en kunnen we ook een poll starten om te kijken hoeveel animo er is voor een "track day", drift cursus of "miden-motor-achterwiel-aandrijving-auto-beheersings-cursus".

Gebruikers op dit forum: 6 en 0 gasten
Copyright © 2020. All Rights Reserved. Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited.