Eerste schokkende ervaring
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » ma dec 26, 2005 12:23 am

    Volgens mij is de aangeraden bandenspanning (voor 15" velgen dan toch in ieder geval ?) vooraan 1.8 en achter 2.0 bar !??!
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    Pete
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1655
    GeregistreerdCOLON di okt 25, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Helmond, Nederland

    door Pete » ma dec 26, 2005 1:48 am

    Even in de "owners manual" gedoken en de volgende info gevonden. Voorbanden zijn 195R15 en moeten een druk hebben van 1.8 tot 160kmh. De druk mag naar 1.9 boven de 160kmh. Achter liggen 205R15 die op 2.5 moeten staan ongeacht de snelheid.

    Blijft de vraag hoe je 0.1 bar aan je voorbanden toevoegd terwijl je met 160 over de snelweg raast :-)

    Pete

    Oh ja, dit geldt dus voor een TF. Ik weet niet of het voor een F anders is....
    MGTF 135 - Pearl black
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » ma dec 26, 2005 1:55 am

    Dat zal dan met het veersysteem mee veranderd zijn denk ik. Weet iemand wat de aangeraden bandenspanning voor een F met 16" is ?
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » ma dec 26, 2005 2:09 am

    Sander schreefColonDat zal dan met het veersysteem mee veranderd zijn denk ik. Weet iemand wat de aangeraden bandenspanning voor een F met 16" is ?


    Dat zijn het aantal bar's wat ik had gepost. 2.4 voor en achter dus. Dit is wat mij werd verteld en wat ik er vandaag in heb gedaan. Ik heb er zelf 215/40 16" Toyo T1 banden onder zitten.
    Lotus Elise S2 111s
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

    door Demor » ma dec 26, 2005 10:45 am

    OK, dat is dus heel anders dan bij mij. Achter gewoon 2,0 en voor 1,8, werkt perfect.
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » ma dec 26, 2005 11:19 am

    Coen schreefColonDat zijn het aantal bar's wat ik had gepost. 2.4 voor en achter dus. Dit is wat mij werd verteld en wat ik er vandaag in heb gedaan. Ik heb er zelf 215/40 16" Toyo T1 banden onder zitten.


    Kun je het niet opzoeken in het boekje ? Mij zijn al vaak verkeerde dingen "verteld" wat de F betreft. Ook zit er nog verschil tussen een Brooklands en een Trophy qua breedte van de banden.
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » ma dec 26, 2005 1:08 pm

    Sander schreefColon
    Coen schreefColonDat zijn het aantal bar's wat ik had gepost. 2.4 voor en achter dus. Dit is wat mij werd verteld en wat ik er vandaag in heb gedaan. Ik heb er zelf 215/40 16" Toyo T1 banden onder zitten.


    Kun je het niet opzoeken in het boekje ? Mij zijn al vaak verkeerde dingen "verteld" wat de F betreft. Ook zit er nog verschil tussen een Brooklands en een Trophy qua breedte van de banden.


    Ik ga het straks wel even nakijken.
    Lotus Elise S2 111s
  • Avatar gebruiker
    Pete
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1655
    GeregistreerdCOLON di okt 25, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Helmond, Nederland

    door Pete » ma dec 26, 2005 11:54 pm

    Door de discussie over bandenspanning is het voorstel van Bart-Jan een beetje in de mist onder gegaan. Hoewel het een erg leuk idee blijft. Wat is de normale gang van zaken binnen dit forum?
    Kunnen we voor Bart-Jans voorstel een item aanmaken in het "events" forum? Daar lijkt het me beter op zijn plaats en kunnen we ook een poll starten om te kijken hoeveel animo er is voor een "track day", drift cursus of "miden-motor-achterwiel-aandrijving-auto-beheersings-cursus".

    Grt
    Pete

    PS. Al het bovenstaande in combinatie met paintball lijkt me ook erg leuk :-)
    MGTF 135 - Pearl black
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » di dec 27, 2005 9:28 am

    Om even op de juiste bandendruk in te gaan:
    Ik zou niet zo gouw tot 2.5 - 2.5 bar gaan. Ik dacht dat ik ergens rond de 1.9 - 2.1 zat.
    een 1e indicatie staat in de gebruiksaanleiding van de auto. verder is het proberen en experimenteren, spelen met 10-den van bars om tot je eigen ideale waarde te komen, maar schrik dan niet dat deze hoog zomer anders is dan in dit jaargetijde.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Avatar gebruiker
    Pete
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1655
    GeregistreerdCOLON di okt 25, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Helmond, Nederland

    door Pete » di dec 27, 2005 10:44 am

    Is de druk ook afhankelijk van het merk/type band? De owners manual maakt daarin overigens geen onderscheid en praat alleen over de breedte maat en diameter (waarbij achter altijd 2.5 bar of het nu 205 of 215 is, en voor altijd 1.8 bar (185 of 195)

    Waarom is dit verschil tussen F en TF zo groot? heeft dat met de ophanging te maken? of is de TF zoveel zwaarder?

    Pete
    MGTF 135 - Pearl black
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    door Coen » di dec 27, 2005 10:30 pm

    Coen schreefColon
    Sander schreefColon
    Coen schreefColonDat zijn het aantal bar's wat ik had gepost. 2.4 voor en achter dus. Dit is wat mij werd verteld en wat ik er vandaag in heb gedaan. Ik heb er zelf 215/40 16" Toyo T1 banden onder zitten.


    Kun je het niet opzoeken in het boekje ? Mij zijn al vaak verkeerde dingen "verteld" wat de F betreft. Ook zit er nog verschil tussen een Brooklands en een Trophy qua breedte van de banden.


    Ik ga het straks wel even nakijken.


    In de handleiding van mij kan ik het niet goed terug vinden, er staat niet concreet in van "zoveel bar voor en zoveel bar achter"





    Pete schreefColonIs de druk ook afhankelijk van het merk/type band? De owners manual maakt daarin overigens geen onderscheid en praat alleen over de breedte maat en diameter (waarbij achter altijd 2.5 bar of het nu 205 of 215 is, en voor altijd 1.8 bar (185 of 195)

    Waarom is dit verschil tussen F en TF zo groot? heeft dat met de ophanging te maken? of is de TF zoveel zwaarder?

    Pete


    MG F (zowel 1.8i, VVC als Trophy)
    massa leeg 1035 kg

    MG TF
    massa leeg 1095 kg (120pk) tot massa leeg 1115 kg (160PK)

    Is dit nou zoveel meer dat verschil zit in het aantal bar's?
    Lotus Elise S2 111s
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » di dec 27, 2005 11:41 pm

    Hoe meer druk hoe "boller" de band gaat staan. Hoe breder de band hoe meer last deze er van heeft. Een maat afhankelijke druk lijkt me logisch. Ook speelt het gewicht van de wagen zeker mee.

    Pete schreefColonDoor de discussie over bandenspanning is het voorstel van Bart-Jan een beetje in de mist onder gegaan. Hoewel het een erg leuk idee blijft. Wat is de normale gang van zaken binnen dit forum?
    Kunnen we voor Bart-Jans voorstel een item aanmaken in het "events" forum? Daar lijkt het me beter op zijn plaats en kunnen we ook een poll starten om te kijken hoeveel animo er is voor een "track day", drift cursus of "miden-motor-achterwiel-aandrijving-auto-beheersings-cursus".


    Nou Pete, zoek maar eens wat prijzen op en start die poll in het events gedeelte zou ik zeggen !
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    Pete
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1655
    GeregistreerdCOLON di okt 25, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Helmond, Nederland

    door Pete » di jan 03, 2006 12:42 pm

    OK Sander, ik stel voor dat we het gesprek over het betere bochtenwerk (iedereen kan hard rechtdoor :-) voortzetten in onderstaande topic:

    Klik en hop --> Forum events / Ben jij altijd "in full control" ?

    Byebye
    MGTF 135 - Pearl black

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 6 en 0 gasten