Deukje
  • Jupilerman
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1435
    GeregistreerdCOLON ma apr 05, 2004 10:13 pm
    WoonplaatsCOLON Hamme

door Jupilerman » di nov 15, 2005 11:57 pm

Om nog even terug te komen over "hoe makkelijk" en "hoeveel miserie" een bumper afnemen wel is, graag even hetvolgende.
    De twee zware bouten (te vinden links en rechts a/d onderzijde v/d nummerplaat) die de bumper vast hangen aan de stootbalken durven nogal eens vastroesten. Ik kreeg ze met geen "stokken" los. Gevolg, de stootbalk scheurde onder mijn lomp torsiegewicht. Ik heb dus een nieuwe moeten kopen. Koste wel niet echt veel, maar toch een beetje miserie.
    Ook het terug inschroeven van de schroejes onder de wielkasten is best ongemakkelijk. De voorwielen kan je een kwartslag draaien en de schroeven aldaar zijn toegangkelijk, achteraan daarentegen heb je al schroevendraaiers met kort "lemet" nodig om eraan te kunnen, of je moet je wiel eruit nemen.
    voilà mijn bedenkingen. ff off topic natuurlijk want de bluts was niet in de bumper.
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

door Brooklands » wo nov 16, 2005 12:00 am

Je hoeft niet echt goede ogen te hebben om het deukje te zien op de foto. Dat moet er zeker uitgehaald worden.
    Ik heb zelf ook een deukje opgelopen doordat de bijrijder de deur opende en deze tegen een grote bloempot aantikte. Dit is er ook uitgehaald met het principe van "uitdeuken zonder spuiten". Ik was voor 110 euro klaar, maar moet daarbij vermelden dat de lak niet beschadigd was.
    Maar wat het ook kost (binnen grenzen natuurlijk): je weet dat het er zit, je kijkt er naar en het blijft je storen. Zo verging het mijzelf.
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

door Bruce » wo nov 16, 2005 10:49 am

MGF_TV schreef:

die Nederlanders toch

Sander schreef:

Toch niet helemaal, iedere echte Nederlander weet dat je éérst een prijsafspraak maakt alvorens je over de koring begint. Is een basis beginsel hè.

Sander heeft gelijk, ik heb namelijk de Australische nationaliteit, niet de Nederlandse…

Ik moest draaien voor hij de prijs ging berekenen.. heb ik natuurlijk gevraagd :wink:
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • MGF_TV
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1189
    GeregistreerdCOLON zo okt 24, 2004 7:39 pm
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, België

door MGF_TV » wo nov 16, 2005 12:39 pm

ja, blijkbaar toch nog niet volledig ingeburgerd hé
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » wo nov 16, 2005 2:57 pm

Sorry, maar de korting laten afhangen van het geluk van de klant vind ik toch een beetje te gek.... wetende dat die klant door een 'ongeluk' bij jou terecht is gekomen.

Bij afhaling:
    - Klant: "Raad eens in welk hand achter m'n rug ik m'n portefeulle hou ?"
    - Hersteller: "Rechts"
    - Klant: "Sorry, maar hij zat nog in m'n broekzak.... volgende keer beter !"
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

door Coen » wo nov 16, 2005 3:00 pm

Haha, zo heb je ze mooi te pakken, maar zo ze daar nou blij mee zijn?
    Lotus Elise S2 111s
  • Ivan
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1226
    GeregistreerdCOLON do aug 18, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Lummen België

door Ivan » zo nov 20, 2005 2:14 pm

Ik heb zelf de achterbumper eraf gehad. Bleek eigenlijk redelijk vlot te gaan. Ik heb hem er zelfs terug op gekregen en het blijkt heel goed mee te vallen. :wink:
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787

door Bruce » ma nov 21, 2005 11:14 am

Vanio,

Was het je eerste keer? en hoe veel tijd heeft het je gekost, eraf en er weer op?
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Ivan
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1226
    GeregistreerdCOLON do aug 18, 2005 8:46 pm
    WoonplaatsCOLON Lummen België

door Ivan » ma nov 21, 2005 10:13 pm

Ik denk het afhalen en weer opzetten alleen een uurtje of zo maar ben dan ook helemaal geen handige Harry maar ik vond zelf dat het reuze mee viel. Is zeker te doen, heb dan wat aan de uitlaat gedaan en aan het "rotte beschermingskapje in de wielkast" inox bouten in gezet maar dat had dan weinig met de bumper te maken maar ik vond het een eenvoudig klusje! :wink:
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787

door Bruce » wo dec 14, 2005 2:25 pm

Bij nader inzien heb ik het toch maar laten doen..
    Net opgehaald... je ziet er echt helemaal niets meer van.
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

door Demor » wo dec 14, 2005 3:45 pm

foto
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
    lucas
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2331
    GeregistreerdCOLON wo nov 09, 2005 4:40 pm
    WoonplaatsCOLON Bekkevoort (Be-VL)

door lucas » wo dec 14, 2005 8:57 pm

En, aan een betaalbare prijs ??
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787

door Bruce » do dec 15, 2005 9:29 am

Ik ben bij 5 bedrijven geweest en uiteindelijk 200 euro betaald voor uitdeuken en spuiten en 4 jaar garantie.
    niet goedkoop in mijn ogen.. maar redelijk...

Foto volgt...