Bandendruk op de Tf
  • brusten
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1397
    GeregistreerdCOLON zo apr 14, 2013 10:20 pm

    Re: Bandendruk op de Tf

    door brusten » vr maart 18, 2016 10:19 pm

    Wel eerlijk gezegd Fonny ik weet het nu nog niet wat een goeie bandendruk is voor de tf want van de 2 personen die een antwoord gaven zijn de verschillen te groot.
  • Avatar gebruiker
    camiel456
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1478
    GeregistreerdCOLON zo jan 06, 2013 4:34 pm
    WoonplaatsCOLON Nijmegen

    Re: Bandendruk op de Tf

    door camiel456 » za maart 19, 2016 2:38 am

    Probeer wat verschillende verhoudingen uit, leg steeds hetzelfde parcours af, weeg de verschillen af tegen elkaar en laat het ons weten.

    Dan weet ik ook wat ik in de TF ga pompen :P
    - Mini Cooper S R56

    (A.K.A. Koos MG Loos....)
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: Bandendruk op de Tf

    door Bruno » za maart 19, 2016 11:37 am

    Als je mijn commentaar las, weet je dat dat geen goede strategie is.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • brusten
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1397
    GeregistreerdCOLON zo apr 14, 2013 10:20 pm

    Re: Bandendruk op de Tf

    door brusten » za maart 19, 2016 3:23 pm

    Ja Bruno las ik, ik begin met een nieuw wiel zie dan wel als het probleem weg is
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    Re: Bandendruk op de Tf

    door Kasper » ma maart 21, 2016 6:21 pm

    Ik heb de luxe om zo nu en dan de bandenspanning onderweg te meten als continue meting.
    Bij redelijk intensief rijden neemt de bandenspanning op de voorwielen nauwelijks toe, op de achterwielen is 0,2 bar drukverhogende niets bijzonders. Dit komt dus alleen door de toegenomen warmte in de band. Dus die twee of drie tienden hoger achter worden in praktijk al snel tot een halve bar verschil.

    Het is en blijft experimenteren, afhankelijk van het merk/type band EN je eigen voorkeur.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • RobertMGF
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 1
    GeregistreerdCOLON vr apr 29, 2016 2:14 pm
    WoonplaatsCOLON Woonplaats invullen aub

    Re: Bandendruk op de Tf

    door RobertMGF » ma jul 11, 2016 7:16 pm

    Vooralsnog is mijn ervaring met 16 inch wielen op mijn TF 1996 goed met 1.8 voor en 2.2 achter; een iets groter verschil dan algemeen geadviseerd. Strak insturen blijft goed en tractie is permanent aanwezig.

    Gr.
    Rob.
  • brusten
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1397
    GeregistreerdCOLON zo apr 14, 2013 10:20 pm

    Re: Bandendruk op de Tf

    door brusten » ma jul 11, 2016 7:22 pm

    RobertMGF schreefColonVooralsnog is mijn ervaring met 16 inch wielen op mijn TF 1996 goed met 1.8 voor en 2.2 achter; een iets groter verschil dan algemeen geadviseerd. Strak insturen blijft goed en tractie is permanent aanwezig.

    Gr.
    Rob.

    Ben je zeker dat je een tf hebt van 96
  • maarten
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 94
    GeregistreerdCOLON vr aug 06, 2010 9:24 am
    WoonplaatsCOLON sint-oedenrode

    Re: Bandendruk op de Tf

    door maarten » wo jul 13, 2016 2:30 am

    Je kan een TPMS (Tyre Pressure Monitor System) inbouwen.

    Uitleg:
    https://www.youtube.com/watch?time_cont ... F3OHTzXIXs

    Voorbeeld bleutooth met ventieldopjes

    http://www.ebay.com/itm/Bluetooth-Wirel ... Si&vxp=mtr

    Ik vind dit wel een mooi idee met bluetooth, en 1 aparte sensor die waarschuwt.
    Je zet je telefoon aan en je ziet welke band het euvel is.
    Nadeel: lelijke ventieldopjes met knoopcellen erin.

    Je hebt ze ook dat ze in de velg ingebouwd worden.
    Dat is mooier weet alleen niet wel type erin past.
    MG-F 2001 steptronic 70.000 km, British racing green, Alpaca Oxford leder, full-wood pack, chrome pack, airco, cruise control, windscherm, CD-wisselaar, spoiler

    mods: daytone uitlaat; Air Filter - Vader; Door Lock Pins; Heater Control; Knobs; Seat Belt Escutcher; Speaker & Tweeter Trim Ring Polished; nieuwe matten; thin washer kit; houten stuurwiel, koelwatersensor, all rvs fasteners; electric bonnet release,rvs coolingpipes,

    to do: carkit
  • Avatar gebruiker
    amnon
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1056
    GeregistreerdCOLON za jul 18, 2009 2:29 pm
    WoonplaatsCOLON Purmerend
    CONTACTCOLON

    Re: Bandendruk op de Tf

    door amnon » do jul 14, 2016 9:58 pm

    Tjemig, afhankelijk van het weer (droog/nat) en de omgevingstemperatuur (zonnig/bewolkt) is het laagste wat ik gereden heb voor 1.55 Bar. Maar dat is echt voor circuit gebruik. De velgen zelf zijn dan niet meer vast te pakken zo warm, na een sessie van 20 minuten. Dat is van zowel het band-weg contact als de enorme energie die de remmen moeten dissiperen. Ga je dan hoger zitten dan 1.7 bij aanvang, dan wil je snel weer terug de pits in om af te laten, want dat is niet leuk meer om te rijden. Veel te hoge druk en je kwalk de baan over. Bruno noemde het al.
    Maar ik rij met die lage druk zeker niet terug naar huis...
    Het was de MGF Trophy 160, Trophy Yellow, ZandF stage 1 & 2 re-mapped, cold air feed, aangepast IAT sensor, low level warning kit, inox koelbuizen, Pipercross panel filter, maar heb hem helaas ingeruild. Hij is nu in het buitenland en als iemand weet welk buitenland en wie de gelukkige bezitter is van "mijn" auto, wil ik het heel graag weten. Voor nu resten de herinneringen: Youtube kanaal 1 en Youtube kanaal 2
  • brusten
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1397
    GeregistreerdCOLON zo apr 14, 2013 10:20 pm

    Re: Bandendruk op de Tf

    door brusten » di jul 19, 2016 3:55 pm

    Hey mannen wat ik voor mezelf op de tf als beste bandendruk ervaar bij alle snelheden is voor:2.05 bar achter 2.2 bar, bij deze bandendruk ervaar ik geen enkel abnormaliteit. Grt danny

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 15 en 0 gasten