homologatie probleem...
  • quastje
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 38
    GeregistreerdCOLON zo feb 02, 2014 11:09 am

    homologatie probleem...

    door quastje » za nov 14, 2015 12:51 pm

    Linksgestuurde sloop trofy kopen met juiste papieren en een beetje kreatief zijn. Niet helemaal de juiste weg maar ze werken dit gedrag met hun bureaucratie wel in de hand


    Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
  • Avatar gebruiker
    gille
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1223
    GeregistreerdCOLON ma apr 18, 2011 10:16 pm
    WoonplaatsCOLON as limburg

    Re: homologatie probleem...

    door gille » za nov 14, 2015 4:45 pm

    quastje schreefColonLinksgestuurde sloop trofy kopen met juiste papieren en een beetje kreatief zijn. Niet helemaal de juiste weg maar ze werken dit gedrag met hun bureaucratie wel in de hand


    Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk


    heeft ook al door mijn hoofd gespeeld quastje, hiervoor heb ik zelfs geen trophy, of links gestuurd nodig, als het al 'n F is met de nodige papieren en nummers zit ik gebeiteld.
    ik zal eens moeten horen bij fonny etc. als zij mij hiermee kunnen verder helpen...
    mg f Trophy 160 2001 83.000km.
    emgeeke voor als het nat mag zijn.
    ford C max voor het winkelen
  • Avatar gebruiker
    gille
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1223
    GeregistreerdCOLON ma apr 18, 2011 10:16 pm
    WoonplaatsCOLON as limburg

    Re: homologatie probleem...

    door gille » do feb 11, 2016 9:55 pm

    vandaag dan toch weer ontnuchtert,
    het gelijkvormigheidsattest welk ik voor 200€ in Engeland kan krijgen heeft hier geen nut
    omdat er geen E nummer op het kenplaatje staat, blijft mij niets anders over als de volledige
    homologatie procedure hier te doorlopen...ik zal blij zijn als ik van de zomer zal kunnen rijden.
    als er nog iemand 'n creatief idee heeft hoor ik het graag.
    mg f Trophy 160 2001 83.000km.
    emgeeke voor als het nat mag zijn.
    ford C max voor het winkelen
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: homologatie probleem...

    door Bruno » za feb 13, 2016 8:11 pm

    In de zomer rijden ? Jou kennende is hij daarvoor al lang weer verkocht, toch ? :? :wink:
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    gille
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1223
    GeregistreerdCOLON ma apr 18, 2011 10:16 pm
    WoonplaatsCOLON as limburg

    Re: homologatie probleem...

    door gille » za feb 13, 2016 11:40 pm

    mijn gele trophy bruno...
    ik dacht het niet, of het moest voor echt veel geld zijn :devil-(
    mg f Trophy 160 2001 83.000km.
    emgeeke voor als het nat mag zijn.
    ford C max voor het winkelen
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    Re: homologatie probleem...

    door ErikB » ma feb 15, 2016 6:02 pm

    Veel geld voor een auto die je niet kan inschrijven ....

    Advokaat van de duivel ( :evil: ): je hebt geen garantie dat je auto ook effectief wordt goedgekeurd natuurlijk, maar het lijkt de beste oplossing: afspraak maken voor keuren voor homologatie, ca. 2 mnd. wachten, sticker afhalen in het keuringsstation, opnieuw laten keuren voor verkoop (!) en dan inschrijven.
    De keuring voor homologatie mag met z'n oorspronkelijke nummerplaten (althans enkele jaren geleden). Een werkplaatshanboek en de owners manual van de Trophy meenemen kan helpen.

    Op het plaatje dat de verkeerde nummer mist, staat ook je VIN.
    Wat je ook nog wel desnoods kan varegen is of de juiste code op de CoC staat, vooraleer je €200 neertelt.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Avatar gebruiker
    gille
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1223
    GeregistreerdCOLON ma apr 18, 2011 10:16 pm
    WoonplaatsCOLON as limburg

    Re: homologatie probleem...

    door gille » ma feb 15, 2016 9:54 pm

    Wat je ook nog wel desnoods kan vragen is of de juiste code op de CoC staat, vooraleer je €200 neertelt.

    ik ben hiervoor bij de stationschef geweest eric, het COC is voor mij waardeloos omdat er toch geen E nr. in het kenplaatje staat. en na de homologatiekeuring heb ik het COC ook niet meer nodig,
    kan ik die 200€ alvast voor de Belgische staat reserveren.
    de stationschef raadde me wel aan om via het adres waar ik de COC kan krijgen te kijken als ze mij geen kenplaatje
    met mij sarr nr. en E nr. kan krijgen vermits zij als enige firma deze kunnen (mogen) uitgeven.
    mail is dus net weggegaan nu maar FF afwachten om al dan niet de homologatie procedure te starten.
    mg f Trophy 160 2001 83.000km.
    emgeeke voor als het nat mag zijn.
    ford C max voor het winkelen
  • Avatar gebruiker
    gille
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1223
    GeregistreerdCOLON ma apr 18, 2011 10:16 pm
    WoonplaatsCOLON as limburg

    Re: homologatie probleem...

    door gille » do feb 18, 2016 8:00 pm

    via onze F collega's in Engeland heb ik 'n adres gekregen waar ik blanke vin plaatjes kan krijgen :whistle) ,
    nu enkel nog zien deze van achteruit te laten stempelen met de juiste gegevens en het zou toch nog kunnen.

    wordt zeker nog vervolgd. :roll:
    mg f Trophy 160 2001 83.000km.
    emgeeke voor als het nat mag zijn.
    ford C max voor het winkelen

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 12 en 0 gasten