door Drikje S1 » wo nov 05, 2014 11:14 am
We zijn inmiddels drie weken verder.
Op zondag 26 oktober was het zover dat de cilinderkop weer op het blok geplaatst kon worden en aan het eind van de middag starten of alles goed loopt.
Contact sleutel omdraaien, startmotor loopt mooi, motorblok draait mooi rond, maar slaat niet aan.
In de week hier opvolgend zo ongeveer alles nagelopen om de oorzaak te vinden waarom de motor niet wilt aanslaan.
Zondag ochtend 2 oktober komt een buurman bij mij langs, en maakt de opmerking of de timing van de nokkenassen en krukas wel goed staan, waarop ik antwoord dat ik wel ontzaglijk dom moet zijn om zo'n fout te maken. Zondag eind van de middag was ik het compleet zat en maar eens besloten om de kleppendeksel te verwijderen en alles te gaan controleren van de nokkenassen, ontsteking en zuigers. Waaaaattttt.... Gr....... @$%$%@##, waarom wijzen de nokken van de in en uitlaat in dezelfde richting. ( Voor de wat minder techneuten onder de lezers, dit betekend dat per cilinder de in en uitlaat kleppen gelijktijdig open gaan, en zo je verbrandings-mengsel rechtstreeks de uitlaat ingaat). Blijkt de uitlaat pully verkeerd geplaatst te zijn, deze kan op twee manieren, en blijkbaar heb ik hier niet goed op gelet.
Maandag middag alles opnieuw afgesteld, contactsleutel omdraaien, in 1 seconde lopen. Dinsdag direct naar de apk, alleen de rechter handrem hevel op de klauw zat vast. Losgemaakt, RDW afmelden, klaar.....
Nu nog hopen dat ik geen post krijg uit Leeuwarden omdat de F vier dagen te laat is met de apk.
Mijn F-je rijdt weer vrolijk in de rondte.
Gr. Drikje S1
Honda NSC50R scooter
Lotus Elise S1 bj. 06-1996. chassis nummer 21.