En toen lag de sleutel in de kofferbak..
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

    door Demor » ma sep 26, 2005 10:09 pm

    ErikB schreefColon
    Demor schreefColonHeb ik, welliswaar niet op de afstandbediening maar wel vanuit de cabine te openen.

    En ook werkende zonder sleutel in het contact ?

    Het contact kun je induwen voor "power fase 1" en daar heb ik hem op aangesloten. Tegen de voorschriften natuurlijk. :wink:
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
  • Jordy
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 2
    GeregistreerdCOLON vr maart 26, 2004 8:19 pm
    WoonplaatsCOLON Schuttersweg 21 9290 Berlare

    door Jordy » di sep 27, 2005 6:47 pm

    Een zelfgemaakte reservesleutel, die ergens weggestoken zit vooraan in de auto (onder de zetel of ergens anders), kan ook praktisch zijn als men de sleutel in de koffer achterlaat. Ik (of zal ik zeggen wij) spreek/spreken uit ervaring :lol: :oops:
    Annelies & Jordy
    MGF 75th Anniversary Platinum Silver
    MG ZS 115 Pearl Black
  • Brooklands
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 4388
    GeregistreerdCOLON wo jul 06, 2005 4:21 pm

    door Brooklands » di sep 27, 2005 9:28 pm

    Luc schreefColonAndrew Philips heeft daar een oplossing op gevonden. Hij kan de koffer openen vanuit de auto Ik zeg niet hoe want anders is Scarlet Fever nergens meer veilig.
    Vor wie naar de UK gaat naar aanleiding van de 10de verjaardag zal daar trouwens van een demonstratie -kofferbak openen als uw sleutels er in liggen- kunnen genieten.


    Kunnen we Andrew niet eens naar Nederland halen? De sleutels in de kofferbak en de klep dicht is ook mijn schrikbeeld. Ben zelf ook op zoek naar een eenvoudige oplossing maar heb deze nog niet gevonden.
  • Luc
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 2025
    GeregistreerdCOLON di feb 03, 2004 10:21 pm
    WoonplaatsCOLON Schiplaken (Hever)
    CONTACTCOLON

    door Luc » di sep 27, 2005 9:40 pm

    Andrew was op de Kempenrit, ik meen me zelf te herinneren dat de beschrijving toch wel ergens op het net te vinden is, WWW ? Wie Weet Waar?
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

    door Kasper » di sep 27, 2005 9:53 pm

    Zover ik weet wordt Scarlet Fever voorzien van een kofferbediening. als ik het goed begrepen heb, dan maakt men een handle achter de bestuurdersstoel onderaan tegen het motorschot. vandaar loopt dan een kabel met mantel (een ingekorte kabel voor het openen van de voorklep) naar het slot. oid

    Dit zal te zien zijn op het MGF 10th feestje?

    Andy zal ook een en ander over zijn auto vertellen in een lezing, misschien komt dit ook even naar voren.

    Ik zal eens kijken, al krijg ik het gevoel dat het een erg druk dagje gaat worden :roll:
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • John
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 404
    GeregistreerdCOLON vr maart 26, 2004 11:10 am
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.
    CONTACTCOLON

    door John » di sep 27, 2005 10:35 pm

    Ik heb de oplossing van Andy alleen nog door hemzelf beschreven gezien op div. forums, verder niet.
    Andy heeft ons zijn oplossing laten zien tijdens de treffen-rit, is eigenlijk heel simpel:
    - koop bij Halfords (Halfrauds voor de engelsen) een lange handrem-kabel
    (andere kabel zoals door Kasper aangegeven kan ook, maar dit is goedkoper)
    - knoop het ene uiteinde vd kabel aan het slot van de koffer
    - voer de kabel door de bekende gaten naar het interieur
    LET OP: aan de passagiers-zijde (anders is de kabel te kort)
    - werk het andere losse uiteinde van de kabel weg op een niet-zichtbare plaats
    (ergens achter/tussen de bekleding achter de passagiers-zetel ofzo)
    - indien noodzakelijk (sleutels in koffer): zoek de kabel op en trek er aan...

    Andy heeft het op een mooie (bijna onbereikbare) plek weggewerkt, maar ik denk niet dat het wenselijk is die plaats te publiceren op het net.
    Wat betreft MGF10: ik wil wel foto's maken van de oplossing in Andy zijn auto ik weet alleen niet of hij akkoord is met publicatie op het net. Zal het hem vragen en anders kunnen foto's wellicht per mail verzonden worden.
    "Het is daarom ook dat mensen met talent voor duiken geen duiker mogen worden"
    AfbeeldingTF 135 Elegance / Midget
  • Avatar gebruiker
    GhostRider
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 818
    GeregistreerdCOLON wo maart 31, 2004 7:20 pm
    WoonplaatsCOLON Nederland

    door GhostRider » di sep 27, 2005 11:34 pm

    Voor degene die onderweg staan en de sleutel achterin hebben liggen.... Tip van op de Kempenrit en redelijk eenvoudig... maar kost je wel knaken :? .
    Kun je er echt niet bij. Sla dan een achterlamp in... VOORZICHTIG! De lamp sneuvelt wel, maar je lak als je het goed doet niet.
    Lamp eruit halen, en je arm door de opening naar binnen. Kun je van binnen uit de klep open doen. Gelukkig gaat wel je alarm af bij zo'n actie, (dus heren Jatmozen..... don't try or you'll die!) maar met de sleutel is dit gauw opgelost :wink: .

    Als de Moderatoren deze tip te riskant vinden op de site..... Gooien we hem er vanavond gewoon weer af :wink: .
    IF IT ROLLS, THEN RACE IT!
    Afbeelding
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » wo sep 28, 2005 8:42 am

    haha

    Ghost, dit is echt een geweldige tip.. tikje over de top...
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » wo sep 28, 2005 9:14 am

    Zeg euh..... hoe doe je dit met de Quad Light conversion..... en nee je hoeft de andere methoden niet te posten :? :roll: :wink:
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Avatar gebruiker
    GhostRider
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 818
    GeregistreerdCOLON wo maart 31, 2004 7:20 pm
    WoonplaatsCOLON Nederland

    door GhostRider » do sep 29, 2005 7:58 pm

    Waarschijnlijk gewoon je sleutel niet achterin gooien :wink: . Blijft de beste oplossing.
    IF IT ROLLS, THEN RACE IT!
    Afbeelding

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 10 en 0 gasten