EMU tuning ( ziptuning )
  • philipvanv
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 526
    GeregistreerdCOLON ma feb 16, 2009 7:51 pm

Re: EMU tuning ( ziptuning )

door philipvanv » wo jul 02, 2014 5:19 pm

Nope, dat is de "computer" van je motor die wordt geherprogrammeerd. Jij hebt als ik het goed herinner een TF 135, hierbij is dit minder nuttig. Vooral motoren met VVC hebben hier winst bij.

Als jij vermogenwinst wilt, zal het vooral door "mechanische" aanpassingen zijn, bv:
    Open luchtfilter (kan je zelf)
    Beter uitlaatspruitstuk (is al iets moeilijker door de moeilijke bereikbaarheid)
    De kop laten Porten en flowen (kan je niet zelf)
  • JEPEDEWE
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 46
    GeregistreerdCOLON wo apr 02, 2014 4:58 pm
    WoonplaatsCOLON Melsele

door JEPEDEWE » wo jul 02, 2014 8:05 pm

Als ik al eens zou beginnen met die open luchtfilter....??? zou dat al wat opleveren denk je?
    Wat koop je, waar koop je dat, hoe installeer je zo iets?
    JP
    amnon
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1056
    GeregistreerdCOLON za jul 18, 2009 2:29 pm
    WoonplaatsCOLON Purmerend
    CONTACTCOLON

door amnon » wo jul 02, 2014 8:33 pm

JEPEDEWE schreefColonAls ik al eens zou beginnen met die open luchtfilter....??? zou dat al wat opleveren denk je?
    Wat koop je, waar koop je dat, hoe installeer je zo iets?
    JP

Daar zijn legio voorbeelden van, maar kijk eens naar de onderste foto's op dit forum bijvoorbeeld http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=322964&page=3
    Ook denk ik dat Camiel dat wel ergens heeft in zijn posts alhier.
    Als je maar zorgt dat je F niet langer warme lucht aanzuigt uit het motorcompartiment. Dat ga je zeker merken.
    Het was de MGF Trophy 160, Trophy Yellow, ZandF stage 1 & 2 re-mapped, cold air feed, aangepast IAT sensor, low level warning kit, inox koelbuizen, Pipercross panel filter, maar heb hem helaas ingeruild. Hij is nu in het buitenland en als iemand weet welk buitenland en wie de gelukkige bezitter is van "mijn" auto, wil ik het heel graag weten. Voor nu resten de herinneringen: Youtube kanaal 1 en Youtube kanaal 2
  • philipvanv
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 526
    GeregistreerdCOLON ma feb 16, 2009 7:51 pm

door philipvanv » zo jul 06, 2014 9:52 am

De meesten hebben een luchtfilter van K&N. Over de eventuele vermogenswinst is er al veel gezegd en geschreven. Het is in elk geval zeker goed zelf te doen in je garage met basic gereedschap.
    Los
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 320
    GeregistreerdCOLON di sep 04, 2012 3:41 pm
    WoonplaatsCOLON Echt

door Los » zo jul 06, 2014 11:46 am

Ik heb nog een open K&N filter in de garage liggen, is slechts 30 km gebruikt (op een steptronic is het een geen geluid, kijk maar eens naar de filmpjes m.b.t. de Formule1 met David Coulthard)
    Dit filter is eigenlijk voor een Volvo V70, maar zodanig pas gemaakt, dat het rechtstreeks en simpel perfect past op de originele aanzuigbuis.
    Liefhebbers??? stuur een PBtje en we komen er uit.
    MGF 1.8i steptronic 2001, Anthracite
    Landrover Freelander 2 2.2 TD S 2008 Santorini Black

4frF