benzineadditieven
    amnon
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1056
    GeregistreerdCOLON za jul 18, 2009 2:29 pm
    WoonplaatsCOLON Purmerend
    CONTACTCOLON

Re: benzineadditieven

door amnon » za maart 22, 2014 4:03 pm

"If it ain't broken, you can still try to improve it" is dus meer op zijn plaats Bruno ? ;-)
    Het was de MGF Trophy 160, Trophy Yellow, ZandF stage 1 & 2 re-mapped, cold air feed, aangepast IAT sensor, low level warning kit, inox koelbuizen, Pipercross panel filter, maar heb hem helaas ingeruild. Hij is nu in het buitenland en als iemand weet welk buitenland en wie de gelukkige bezitter is van "mijn" auto, wil ik het heel graag weten. Voor nu resten de herinneringen: Youtube kanaal 1 en Youtube kanaal 2
  • brusten
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1397
    GeregistreerdCOLON zo apr 14, 2013 10:20 pm

door brusten » za maart 22, 2014 5:25 pm

Awel Bruno Rick Amnon als dit product dus werkelijk de kleppen reinigd en zoveel meer waarom dan dit niet eens uitproberen. Ik probeer het in ieder geval eens.
    amnon
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1056
    CONTACTCOLON

door amnon » zo maart 23, 2014 9:23 am

Goed de gebruiksaanwijzing volgen, bij de ene moet je het op 1 tank doen en bij de andere weer niet helemaal leegrijden en over twee tanken oprijden, etc.
    Zelfs al merk je geen verschil, kan het toch schoner zijn dan er voor ( preventie dus in dat geval)
    Het was de MGF Trophy 160, Trophy Yellow, ZandF stage 1 & 2 re-mapped, cold air feed, aangepast IAT sensor, low level warning kit, inox koelbuizen, Pipercross panel filter, maar heb hem helaas ingeruild. Hij is nu in het buitenland en als iemand weet welk buitenland en wie de gelukkige bezitter is van "mijn" auto, wil ik het heel graag weten. Voor nu resten de herinneringen: Youtube kanaal 1 en Youtube kanaal 2
    gille
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1223
    GeregistreerdCOLON ma apr 18, 2011 10:16 pm
    WoonplaatsCOLON as limburg

door gille » zo maart 23, 2014 11:18 am

amnon schreefColonGoed de gebruiksaanwijzing volgen, bij de ene moet je het op 1 tank doen en bij de andere weer niet helemaal leegrijden en over twee tanken oprijden, etc.
    Zelfs al merk je geen verschil, kan het toch schoner zijn dan er voor ( preventie dus in dat geval)

Dus eigenlijk weet je helemaal niet als het helpt, of gewoon geldverspilling is??
    als deze toevoegingen echt nut hebben bij elke motor dan zou er toch wel een of andere
    petroleummaatschappij reeds lang
    benzine met extra toevoeging "super extra++" aan de pomp verkopen he.
    of heb ik nu net het gat in de markt gevonden en deze gelijk aan shell,q8,total enz...
    doorgespeeld? pfff daar gaan mijn 7 elise's :stress-{
    mg f Trophy 160 2001 83.000km.
    emgeeke voor als het nat mag zijn.
    ford C max voor het winkelen
  • PARO1
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 178
    GeregistreerdCOLON zo nov 24, 2013 3:55 pm
    WoonplaatsCOLON BERLARE

door PARO1 » zo maart 23, 2014 11:54 am

gille schreefColon
    amnon schreefColonGoed de gebruiksaanwijzing volgen, bij de ene

Dus eigenlijk weet je helemaal niet als het helpt, of gewoon geldverspilling is??
    als deze toevoegingen echt nut hebben bij elke motor dan zou er toch wel een of andere
    petroleummaatschappij reeds lang
    benzine met extra toevoeging "super extra++" aan de pomp verkopen he.
    of heb ik nu net het gat in de markt gevonden en deze gelijk aan shell,q8,total enz...
    doorgespeeld? pfff daar gaan mijn 7 elise's :stress-{

Dat is zo een beetje als een lekdichtingsprodukt.
    Zij die het gebruiken hebben resultaat: zij geloven erin!
    En gelet op vele reacties hier en op andere forums lees ik meestal negatieve bevindingen en die komen van hen die het niet gebruiken. Zoals altijd zwijgen zij die het gebruiken, ik weet niet waarom, zijn ze beschaamd om toe te geven!?
    Ik vergelijk zoiets met betogen: de antiegroepen zijn altijd groter dan de pro's.
    Ik ga het gebruiken vooraleer ik naar de keuring ga.

Gr Clemens
    Geluk is de weg waarlangs we rijden, niet de bestemming.
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

door Rob » zo maart 23, 2014 1:54 pm

@Gille, dat gat in de markt zoals jij het noemt is allang ontdekt, benzine en diesel bevatten al veel additieven. Daarom zei ik ook in mijn eerste reply als je goede benzine tankt en regelmatig grote afstanden rijdt zijn extra additieven m.i. niet nodig. Dat wil niet zeggen dat ze niet helpen.
    Staat je auto in de winter op stalling bv. of rij je alleen in de stad, wordt de motor nooit echt warm kun je best overwegen een additief toe te voegen.
    Gebruik je je auto elke dag zie ik het niet zo zitten.
    Mocht je het willen proberen koop dan wel kwaliteit.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » zo maart 23, 2014 9:26 pm

De additieven aan de pomp (Exellium, V-power, etc..) zijn vooral daar vanuit marketing oogpunt, waarbij ik niet wil zeggen dat ze niks doen, integendeel, Exellium bv. gaf heel wat problemen op Toyotamotoren bv. :roll:
    Weet wel, dat de verhoudingen natuurlijk van een heel andere orde zijn, dan wanneer je zelf. bv. 250 ml op 50 liter toevoegd. Anders was benzine plots onbetaalbaar. Tenslotte hoef je ook niet bij elke tankbeurt een additief toe te voegen, dus zou het onzinnig zijn dat het er zondermeer al bij zat.
    Indien je anderzijds water wil opnemen (250ml additief kan slechts 250ml water opnemen), of indien je verzuring van de benzien wil tegen gaan, om nog enkele eigenschappen op te noemen, heb je die verhouding dan weer wel nodig, evenals als je preventief wil werken.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

door RemcovanKuilenburg » di maart 25, 2014 12:32 am

Mijn Fje gaat er al jaren op. Een keer per jaar voeg ik het toe. De motor van mijn zeilboot heb ik ook een additief toegevoegd maar dat is meer voor bacterie vorming in de tank. 4 jaar op 40 liter is niet veel natuurlijk.
    Mijn Volvo V60 gooi ik het liefst suiker in de tank om hem zo snel als mogelijk stuk te krijgen. Maar dat is een ander verhaal :applaus:
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

Lid van MG Car Club UK.
    amnon
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1056
    CONTACTCOLON

door amnon » di maart 25, 2014 8:54 am

En zelfs dan blijft ie nog lopen :-)}
    hubertschilder
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 109
    GeregistreerdCOLON vr nov 30, 2012 10:05 am
    WoonplaatsCOLON Monnickendam

door hubertschilder » di maart 25, 2014 10:58 am

Het zal wel toevallig zijn geweest, maar ik had een additief toegevoegd aan mijn oude ford mondeo diesel.

Liep goed, maar na deze geweldige reiniging ging mijn brandstofpomp lekken.

Auto had al 3 ton gelopen, dus toen was het einde oefening....

Voor de voorstanders van additieven zou het ook toevallig kunnen zijn geweest, maar sindsdien denk ik goed na of ik reiniging toevoeg aan de brandstof. :shock:
    MGF Trophy 160, nr 17/55, Trophy Black
    Cold airfeed, Custom IAT sensor, ZandF stage1&2, Flowed head, Race camshaft
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

door Rob » di maart 25, 2014 8:33 pm

Als je brandstofsysteem ernstig vervuilt is en je gaat dan een additief toevoegen is de kans op problemen niet ondenkbaar. Afzettingen laten los en kunnen op andere plaatsen schade en/of verstoppingen veroorzaken.