de f stuurt slecht HELP TEN EINDE RAAD
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: de f stuurd slecht HELP TEN EINDE RAAD

    door ttdesign6 » di maart 11, 2014 12:56 pm

    Wellicht ook eens even een PB naar Carl sturen die dit ook heeft (gehad).
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • brusten
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1397
    GeregistreerdCOLON zo apr 14, 2013 10:20 pm

    Re: de f stuurd slecht HELP TEN EINDE RAAD

    door brusten » di maart 11, 2014 1:03 pm

    ja Tom doe ik, man man man dit had ik toch echt niet gedacht nu dat ik werkelijk al alles heb vervangen, het maakt me moedeloos echt
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: de f stuurd slecht HELP TEN EINDE RAAD

    door ttdesign6 » di maart 11, 2014 1:09 pm

    Mijn TF danst sinds een tijdje ook nogal op hogere snelheid. Bij mij is het 't linker uiteinde van de spoorstang, het wiel beweegt. Maar dit is dus bij jou al vervangen.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    Re: de f stuurd slecht HELP TEN EINDE RAAD

    door Sander » di maart 11, 2014 1:58 pm

    Uitlijn rapport ziet er op het eerste gezicht goed uit.

    - Heb je je wagen al eens opgekrikt en het wiel flink alle kanten op getrokken om te checken voor speling ?
    - Stuur en fuse kogels vervangen ?
    - heb je al zonder stuurbekrachtiging geprobeerd ?
    Building >200BHP K-series
  • brusten
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1397
    GeregistreerdCOLON zo apr 14, 2013 10:20 pm

    Re: de f stuurd slecht HELP TEN EINDE RAAD

    door brusten » di maart 11, 2014 2:03 pm

    hey Sander dus het uitlijnen is goed? nee lostrekken van de zekering voor de stuurbekrachtiging heb ik nog niet gedaan, er zou eens iemand met de auto kunnen rijden die al langer met de f rijd
  • Avatar gebruiker
    amnon
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1056
    GeregistreerdCOLON za jul 18, 2009 2:29 pm
    WoonplaatsCOLON Purmerend
    CONTACTCOLON

    Re: de f stuurd slecht HELP TEN EINDE RAAD

    door amnon » di maart 11, 2014 2:07 pm

    ttdesign6 schreefColonWellicht ook eens even een PB naar Carl sturen die dit ook heeft (gehad).

    Volgens mij was na alles wat Carl er aan gedaan heeft, inclusief de wiellagers vervangen voor (echte) nieuwe en een Trophy splitter voor nog steeds niet 100% tevreden over wat het is en wat hij vond dat het zou moeten zijn.
    Maar vergeet niet dat nieuwe banden de eerste paar 100 Km ook vreemd rijgedrag kunnen tonen, ik kan me dat nog herinneren van de mijne, ik wist niet wat me overkwam.

    Is de weerstand die je voelt in je stuurwiel wel constant? Staat je Kilometer teller steady op de snelheid die je rijdt of fluctueert dat? Als je de voorkant opkrikt, met lopende motor, blijven de wielen dan in de midden positie staan voor? (even de stuurbekrachtiging uitschakelen is ook een goed idee om die uit te sluiten)
    Je moet echt ff Carl een PB sturen. Die heeft vast wel extra ideetjes.
    Heb je hier alles al opgesomt wat je gedaan hebt? De ellende is natuurlijk ook dat je zo veel aangepast hebt dat het ook op even zoveel plekken verandert kan zijn. Stuiteren is niet goed. Durf niet te zeggen of dat veroorzaakt kan worden door lucht in het Hydragas system... Te strakke schokbrekers uiteraard wel.
    Het was de MGF Trophy 160, Trophy Yellow, ZandF stage 1 & 2 re-mapped, cold air feed, aangepast IAT sensor, low level warning kit, inox koelbuizen, Pipercross panel filter, maar heb hem helaas ingeruild. Hij is nu in het buitenland en als iemand weet welk buitenland en wie de gelukkige bezitter is van "mijn" auto, wil ik het heel graag weten. Voor nu resten de herinneringen: Youtube kanaal 1 en Youtube kanaal 2
  • brusten
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1397
    GeregistreerdCOLON zo apr 14, 2013 10:20 pm

    Re: de f stuurd slecht HELP TEN EINDE RAAD

    door brusten » di maart 11, 2014 2:15 pm

    hey amnon heb al zeker 1500km met de goodyears, schokbrekers staan bijna op de zachtste kant 6 voor en 8 achter, ja Sander stelde dat ook al voor om de stuurbekrachtiging eens los te koppelen(zekering)
  • brusten
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1397
    GeregistreerdCOLON zo apr 14, 2013 10:20 pm

    Re: de f stuurd slecht HELP TEN EINDE RAAD

    door brusten » di maart 11, 2014 2:35 pm

    deze persoon heeft precies zelfde probleem http://www.mgfregister.org/forum/viewto ... f=8&t=9986
  • Avatar gebruiker
    amnon
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1056
    GeregistreerdCOLON za jul 18, 2009 2:29 pm
    WoonplaatsCOLON Purmerend
    CONTACTCOLON

    Re: de f stuurd slecht HELP TEN EINDE RAAD

    door amnon » di maart 11, 2014 2:57 pm

    Gemeenschappelijk met jou en wat me direkt opvalt is dit: "Replaced all four dampers with GAZ ones."
    En als die tot 32 gaan, dan zou ik eens in de buurt van 30 beginnen om te zien of het verschil maakt.
    En als hij inderdaad zo op en neer gaat en je hebt ergens op de verkeerde plek speling, zou zomaar kunnen dat je toe en uitspoor verandert gedurende het op en neer wippen. Dat zal een zoekerig gedrag vertonen lijkt mij. Mogelijk is dat een optie.
    Is het een harde (kort) of zachte (lang) stuit?
    Het was de MGF Trophy 160, Trophy Yellow, ZandF stage 1 & 2 re-mapped, cold air feed, aangepast IAT sensor, low level warning kit, inox koelbuizen, Pipercross panel filter, maar heb hem helaas ingeruild. Hij is nu in het buitenland en als iemand weet welk buitenland en wie de gelukkige bezitter is van "mijn" auto, wil ik het heel graag weten. Voor nu resten de herinneringen: Youtube kanaal 1 en Youtube kanaal 2
  • brusten
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1397
    GeregistreerdCOLON zo apr 14, 2013 10:20 pm

    Re: de f stuurd slecht HELP TEN EINDE RAAD

    door brusten » di maart 11, 2014 3:05 pm

    volgens mij is dit kort amnon
    dit is ook zelfde probleem http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=296466
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    Re: de f stuurd slecht HELP TEN EINDE RAAD

    door Sander » di maart 11, 2014 3:21 pm

    brusten schreefColonhey Sander dus het uitlijnen is goed? nee lostrekken van de zekering voor de stuurbekrachtiging heb ik nog niet gedaan, er zou eens iemand met de auto kunnen rijden die al langer met de f rijd


    Uitlijnen is goed, als in dat hij staat volgens de instellingen van de machine, niet volgens de algemeen geaccepteerde instelling die ik je door gaf. Dat mag echter niet dit gedrag veroorzaken.
    Als het zo erg is als je beschrijft kan je de test met de zekering zelf ook gewoon doen. Het is volgens mij die dikke onder de voorkap. Rondje rijden. Resultaat. Met praten alleen los je het niet op al krijgt dit topic 20 pagina's hè ;)

    En sta je niet op 25 clicks ipv 5 ? M.a.w. ben je wel op de slapste stand begonnen ? Als hij echt springerig is zou ik toch het hydragas systeem laten controleren op lucht.
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    amnon
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1056
    GeregistreerdCOLON za jul 18, 2009 2:29 pm
    WoonplaatsCOLON Purmerend
    CONTACTCOLON

    Re: de f stuurd slecht HELP TEN EINDE RAAD

    door amnon » di maart 11, 2014 4:04 pm

    Daar eigenlijk de zelfde vraag als ik al stelde:
    "When you say bouncy do you mean soft suspension ? i.e if you push down on the front of the car it bounces up and down

    or

    do you mean when you drive down the road the car is so stiff it skips over bumps ? "

    En bij hoeveel kliks zit je, zit je aan het stijve end of het softe end en tel je misschien niet precies contra?
    m.a.w. ga eens extreem links om en dan 5 kliks naar rechts. Rijden en vergelijken en dat extreem rechtsom en 5 kliks naar links en rijden, dan weten we waar je het over hebt :-)
    Het was de MGF Trophy 160, Trophy Yellow, ZandF stage 1 & 2 re-mapped, cold air feed, aangepast IAT sensor, low level warning kit, inox koelbuizen, Pipercross panel filter, maar heb hem helaas ingeruild. Hij is nu in het buitenland en als iemand weet welk buitenland en wie de gelukkige bezitter is van "mijn" auto, wil ik het heel graag weten. Voor nu resten de herinneringen: Youtube kanaal 1 en Youtube kanaal 2
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    Re: de f stuurd slecht HELP TEN EINDE RAAD

    door Tukker » di maart 11, 2014 4:22 pm

    brusten schreefColonmet deze f te rijden zoekt bij 100+ snelheden constant om naar li of re te willen. ook bij elke oneffenheid zit ik te dansen(bouncy) op de stoel.


    Ik neem aan dat je bedoeld dat de auto hard aanvoelt en dus stuiterd ipv. dansen?

    - Weet je of er nog gas in de bollen zit?
    - Kan de auto in veren als de schokbrekers op zacht staan


    Zoeken is waarschijnlijk toch uitlijnen, Op dit moment staat mijn F ook met de wielen recht uit en zoekt ook meer dan voorheen, Binnenkort ga ik weer naar 5 minuten rondom.
    (jou rapport zijn Trophy getallen en de mijne standaard.)

    Voorbeeld uitlijn rapport MGF Tukker

    Afbeelding
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • brusten
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1397
    GeregistreerdCOLON zo apr 14, 2013 10:20 pm

    Re: de f stuurd slecht HELP TEN EINDE RAAD

    door brusten » di maart 11, 2014 4:36 pm

    mannen wie dit begrijpt mag het mij uitleggen, daarnet toch de auto uitgehaald en naar mijn schoonzoon toegereden, 180 toeren en niets zoekend of slecht weggedrag, voorbeeldig gewoon. op terugweg het zelfde bijna 200 toeren en geen enkel probleem. enkel op de gewone weg is hij nog altijd bouncy, wie begrijpt dit?
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    Re: de f stuurd slecht HELP TEN EINDE RAAD

    door Tukker » di maart 11, 2014 5:14 pm

    brusten schreefColon enkel op de gewone weg is hij nog altijd bouncy, wie begrijpt dit?



    Al door meerdere gevraagd, :?

    wat versta jij onder bouncy?
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 9 en 0 gasten