Motorgeluid MPI - VVC blok
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

Re: Motorgeluid MPI - VVC blok

door RemcovanKuilenburg » wo feb 12, 2014 10:54 am

Het kan ook zijn dat de klepstoters "versleten" zijn waardoor de olie er uit loopt bij stilstand. Maar ik verwacht de dikte van de olie.
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

Lid van MG Car Club UK.
    Gydotron
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 359
    GeregistreerdCOLON vr apr 06, 2012 4:55 pm
    WoonplaatsCOLON Wijnegem
    CONTACTCOLON

door Gydotron » wo feb 12, 2014 11:27 am

Ik zou het wel straf vinden als klepstoters nu al versleten zijn. De motor heeft een DVA K06a modificatie, en dit zo'n ruim 10000,- km geleden.
    Straks nieuwe olie en dan zien we verder.

Grtn Guido
    MGF
    Gydotron
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 359
    WoonplaatsCOLON Wijnegem
    CONTACTCOLON

door Gydotron » wo feb 12, 2014 12:19 pm

Zo, net motoroliewissel gedaan en direct bij het starten hoorde ik dat het getik véél minder is geworden. Bijna weg dus. Ik heb de motor niet warm laten draaien, maar dan zal het nog beter worden. Dus het lage motorolie peil was dus de oorzaak. Gelukkig met de zoek functie op het forum voldoende info gevonden!
    Zo, straks een toertje doen. Wat zijn we toch verwend met onze fijne MG(T)F's !

Guido
    MGF
    amnon
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1056
    GeregistreerdCOLON za jul 18, 2009 2:29 pm
    WoonplaatsCOLON Purmerend
    CONTACTCOLON

door amnon » wo feb 12, 2014 6:12 pm

Gelukkig maar. Enig idee waarom er zo veel te weinig olie in zat? Hou het goed in de gaten de komende 1000 Km...
    Leuke historie van MGSteve's motor (op het einde na dan), maar weten we al wat het op de dyno gedaan heft aan PK's?
    Het was de MGF Trophy 160, Trophy Yellow, ZandF stage 1 & 2 re-mapped, cold air feed, aangepast IAT sensor, low level warning kit, inox koelbuizen, Pipercross panel filter, maar heb hem helaas ingeruild. Hij is nu in het buitenland en als iemand weet welk buitenland en wie de gelukkige bezitter is van "mijn" auto, wil ik het heel graag weten. Voor nu resten de herinneringen: Youtube kanaal 1 en Youtube kanaal 2
    Gydotron
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 359
    WoonplaatsCOLON Wijnegem
    CONTACTCOLON

door Gydotron » wo feb 12, 2014 6:43 pm

De beloofde PK's zijn er niet uitgekomen. 162 pK op de testbank. Voor mij meer dan voldoende.
    Oliepeil zal ik zeker in de gaten houden.

Guido
    MGF
  • crazywolf
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 697
    GeregistreerdCOLON ma dec 14, 2009 7:29 pm
    WoonplaatsCOLON Houthalen

door crazywolf » wo feb 12, 2014 6:58 pm

162pk aan de wielen of omgerekend naar de motor al? (veronderstel omgerekend anders is het wel ERG hoog lijkt me)

Zelf had ik 151.7pk aan de wielen bij goes en ik was toen de hoogste als ik me niet vergis, en ik heb ook al veel aangepast :wink:
    Maar bank per bank kan al verschillen, volgend forum event meedoen en dan kan je vergelijken met andere F'en :D
    MGF 160 Trophy Blue
    -421 Piper Header
    -Custom Decat
    -Custom CAI (Paint Bucket Edition)
    -Bastuck sport exhaust
    -White Trophy Alloy Wheels
    -K&N 57i
    -Lowering pins
    CLASSIC MINI (Dark metallic grey)
    -Full Rebuild in progress
    amnon
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1056
    CONTACTCOLON

door amnon » wo feb 12, 2014 7:21 pm

Met de verliesfactor waarmee Goes werkte voor de F komt dat (151,7) neer op 182 PK aan de motor. Dat kan heel goed voor een Trophy met veel extra's :applaus:
    Het was de MGF Trophy 160, Trophy Yellow, ZandF stage 1 & 2 re-mapped, cold air feed, aangepast IAT sensor, low level warning kit, inox koelbuizen, Pipercross panel filter, maar heb hem helaas ingeruild. Hij is nu in het buitenland en als iemand weet welk buitenland en wie de gelukkige bezitter is van "mijn" auto, wil ik het heel graag weten. Voor nu resten de herinneringen: Youtube kanaal 1 en Youtube kanaal 2
    Gydotron
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 359
    WoonplaatsCOLON Wijnegem
    CONTACTCOLON

door Gydotron » wo feb 12, 2014 7:31 pm

Ik heb dit terug gevonden op het forum. Toen nog van Pablo, maar nu de onze: 168 PK en een koppel van 175 Nm

Zie ook: http://www.mgf-tf.com/phpBB2/viewtopic.php?f=8&t=11926&start=135

Guido
    MGF
    amnon
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1056
    CONTACTCOLON

door amnon » wo feb 12, 2014 8:21 pm

Het zal aan de motor zijn geweest als ik het zo zie.
  • crazywolf
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 697
    GeregistreerdCOLON ma dec 14, 2009 7:29 pm
    WoonplaatsCOLON Houthalen

door crazywolf » wo feb 12, 2014 10:02 pm

amnon schreefColonMet de verliesfactor waarmee Goes werkte voor de F komt dat (151,7) neer op 182 PK aan de motor. Dat kan heel goed voor een Trophy met veel extra's :applaus:

Ow mooi wist niet wat de factor was, hoop er nu nog wat extra hebben :devil-( Heb meer benzinedruk op de rail nu, eerst was men AFR bij goes niet echt perfect leek me nu is hij beter zo te zien (heb een AFR meter in de auto).

Maar 162pk zonder vvc vind ik nog best mooi met vooral enkel de kop te doen.
    MGF 160 Trophy Blue
    -421 Piper Header
    -Custom Decat
    -Custom CAI (Paint Bucket Edition)
    -Bastuck sport exhaust
    -White Trophy Alloy Wheels
    -K&N 57i
    -Lowering pins
    CLASSIC MINI (Dark metallic grey)
    -Full Rebuild in progress
    amnon
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1056
    CONTACTCOLON

door amnon » do feb 13, 2014 9:15 am

Tja, zij die echt een snellere motor willen moeten wegstappen van de VVV. Dan is het mechanisme niet meer geschikt.Dan komen de statische volgers. Jaap van Goes kwam op een verliesfactor van 0,8. Dat is relatief laag en is mede te danken aan een korte aandrijfweg
    Het is goed dat je een meter hebt want ik heb ook van mensen gehoord die een slechter resultaat hadden met hogere benzine druk..