Maximaal geluid toegestaan?
  • Avatar gebruiker
    gille
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1223
    GeregistreerdCOLON ma apr 18, 2011 10:16 pm
    WoonplaatsCOLON as limburg

    Re: Maximaal geluid toegestaan?

    door gille » di jan 14, 2014 12:29 pm

    maar die reed zonder cat en de uitlaat was een grote pot waar je met je vuist in kon

    Je moet maar langs zo een pipo wonen als die: s 'morgens vroeg gaat werken of s 'avonds laat thuis komt..
    en ik spreek van ondervinding, 2 huizen verder woont er iemand met 'n zeer zware Amerikaan die elke morgen om
    5.00 vertrekt (dank god dat er laatst "iets" met zijn wagen gebeurd is waardoor ie 'n andere heeft moeten kopen.)
    mg f Trophy 160 2001 83.000km.
    emgeeke voor als het nat mag zijn.
    ford C max voor het winkelen
  • Emile
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 725
    GeregistreerdCOLON do apr 20, 2006 8:29 pm
    MG'sCOLON MG TF 160
    WoonplaatsCOLON Zuidland, NL

    Re: Maximaal geluid toegestaan?

    door Emile » di jan 14, 2014 1:43 pm

    geluidmeting van de auto mag nooit alleen met het gehoor maar met een officieel goedgekeurde en geijkte geluidsmeter. Uitlaat moet ook een NL goedkeuring hebben. Heeft deze dat niet kan zelfs het kenteken worden ingevorderd omdat de auto niet meer voldoet aan de type goedkeuring.

    Waarde staat op het kentekenbewijs. en is niet +2. Dit is een soort van veiligheidsmarge de aangehouden word bij de meting.
    2003 MG TF 160.
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Maximaal geluid toegestaan?

    door ttdesign6 » di jan 14, 2014 1:52 pm

    Datzelfde geldt voor een kerel met 2 Harley's een paar huizen verderop bij mij. Als die in de zomer om 7 uur 's ochtends met dat apparaat vertrekt weet je het wel.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    Andros
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1601
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 8:17 pm
    WoonplaatsCOLON 't Stad

    door Andros » di jan 14, 2014 4:53 pm

    Ik slaap daar gewoon dwars doorheen. Wellicht omdat ik in mijn slaap zelf genoeg lawaai maak ;)

    Sent from my ZP990 using Tapatalk
    De nachtspotter!
  • brusten
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1397
    GeregistreerdCOLON zo apr 14, 2013 10:20 pm

    Re:

    door brusten » di jan 14, 2014 5:14 pm

    :lol: :lol:
  • luigi1515
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1786
    GeregistreerdCOLON vr feb 11, 2011 8:00 pm
    WoonplaatsCOLON Roermond

    Re: Maximaal geluid toegestaan?

    door luigi1515 » wo jan 15, 2014 7:35 pm

    Onze buren hebben een F-150 + een aantal Harley's. Dus als die s'morgens vroeg weggaan kun je wel raden wat voor een geluid dat het maakt. Gelukkig ben ik zelf geen azijnpisser en kan ik wel genieten van een mooi geluid. Daarmee heb ik overigens niet gezegd dat ik het geluid van het wagen- en motorpark van de buren mooi noem.

    Dat de overheid per auto een verschillend aantal db toelaat is vreemd te noemen, zoals zo veel regels, maar wie zijn wij :O))

    Maar meten = weten en zonder meting kunnen ze je niet bekeuren. Indien dat wel is gebeurd denk ik dat een bezwaarschrift vrij succesvol is.....laat ze dan nog maar een keer meten (heb jij allang je originele demper eronder).
  • Avatar gebruiker
    Coen
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 7748
    GeregistreerdCOLON vr jan 21, 2005 4:29 pm
    WoonplaatsCOLON Amsterdam

    Re: Maximaal geluid toegestaan?

    door Coen » vr jan 17, 2014 11:35 am

    Sjonnie schreefColonHet mag voor zover ik kan nagaan 2dB meer zijn dan op het kenteken staat aangegeven (daar gaan nogal wat discussies over op het net).

    Mijn ZT heeft op kenteken 82dB(A) staan dus dan mag het maximaal 84dB(A) zijn. Let wel: 3dB is een verdubbeling van het "lawaai".

    :whistle)
    Lotus Elise S2 111s
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    Re: Maximaal geluid toegestaan?

    door Tukker » vr jan 17, 2014 8:30 pm

    ttdesign6 schreefColonDatzelfde geldt voor een kerel met 2 Harley's een paar huizen verderop bij mij. Als die in de zomer om 7 uur 's ochtends met dat apparaat vertrekt weet je het wel.



    Als hij al om 07.00 gaat toeren is hij zeker wakker geworden van een MG bij de buren. :wink:
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 10 en 0 gasten