Olielampje flikkert
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    door RemcovanKuilenburg » zo sep 29, 2013 11:01 am

    Heb je al eens gekeken bij de sensor of daar de aansluiting wel goed zit. Het is namelijk raar dat hij gaat flikkeren en niet branden zoals hij moet doen. Of een aarding of aansluiting die niet tof is?
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • Avatar gebruiker
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

    Re: Olielampje flikkert

    door Carl » zo sep 29, 2013 1:33 pm

    :shock: :shock: En nog steeds met dezelfde oliefilter ? :shock: :shock:
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

    Save nature ! Drive a GREEN car!
  • crazywolf
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 697
    GeregistreerdCOLON ma dec 14, 2009 7:29 pm
    WoonplaatsCOLON Houthalen

    Re: Olielampje flikkert

    door crazywolf » zo sep 29, 2013 2:19 pm

    gille schreefColonwel wolf,
    ik rijd er inderdaad nog mee rond, en als ik op een normale manier rijd is er ook helemaal geen probleem,
    niet te hard en zeker niet te hoog in de toeren en alles is ok. (als ik mij dus aan de regels hou en tijdig schakel, zoals met de diesel)
    er is wel een afspraak met m'n garagist om de oliekanalen en leidingen etc. eens goed te controleren.
    en vermits de winter voor de deur staat is daar nu ook alle tijd voor.



    Zo een lampje is eigenlijk iets dat te laat werkt... als het aangaat door snel rijden dan is de druk algemeen al zeer laag die lampjes gaan pas aan onder een druk van 0.5-1bar (algemeen de waarde van mg ken ik niet vanbuiten) maar een motor moet eigenlijk pakweg +2bar (een goede motor kan makkelijk 5bar maken) hebben voor goede smering dus de kans dat de druk zelfs laag genoeg is voor schade te veroorzaken zonder dat het lampje al brand op lage snelheid is er ook.

    Nuja hij is nog niet stuk dus je kan wel al wat geluk hebben en eerder te maken hebben met een elektronische fout maar hoe jouw garage je gewoon laat doorrijden snap ik niet goed... zelf zou ik de klant aanraden de auto onmiddelijk langs te brengen voor minstens de oiledruk te meten (duurt niet lang).

    RemcovanKuilenburg schreefColonHeb je al eens gekeken bij de sensor of daar de aansluiting wel goed zit. Het is namelijk raar dat hij gaat flikkeren en niet branden zoals hij moet doen. Of een aarding of aansluiting die niet tof is?


    Dit kan natuurlijk, maar als de pomp echt versleten is dan kan het zijn dat hij nipt de nodige druk haalt voor het lampje als de olie wat warmer wordt
    MGF 160 Trophy Blue
    -421 Piper Header
    -Custom Decat
    -Custom CAI (Paint Bucket Edition)
    -Bastuck sport exhaust
    -White Trophy Alloy Wheels
    -K&N 57i
    -Lowering pins
    CLASSIC MINI (Dark metallic grey)
    -Full Rebuild in progress

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 12 en 0 gasten