Lederen interieur aankleding
  • Avatar gebruiker
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

    Re: Lederen interieur aankleding

    door Mr. Dj M. » zo sep 01, 2013 9:34 am

    Inmiddels is de montage een feit!
    Terugkomend op de pasvorm, die is inderdaad k.u.t. :-{{ Ik verdenk overigens meer het naaiwerk dan dat daadwerkelijk de mallen verkeerd zijn. Zo was het binnenste deel voor rondom de het tellerhuis, naar mijn idee echt verkeerd ingezet, waardoor ik in één hoek materiaal over had en in de ander erg krap zat.

    Al met al heeft het dus veel moeite gekost de boel op z'n plek te krijgen en ben ik ruim 10 uur bezig geweest met het monteren en de afwerking. Daarbij heb ik dan drie stukken kunststof moeten beplakken, de twee delen van het stuurhuis en het enkele stuk van het tellerhuis...

    Dan nu de vraag, zou ik jullie dit product aanraden?
    Daarop kan ik een een volmondig NEE antwoorden. Het is het geld niet waard, omdat juist de mooie stiknaden en de pasvorm niet voor 100% kloppen. Wat dat betreft dus dezelfde ervaring als een aantal van jullie met andere onderdelen van hen hadden.

    Je kan beter een goed stuk leer kopen en zelf aan de slag gaan. Scheelt geld, vooral ook een boel tijd en past uiteindelijk altijd, doordat je met voldoende materiaal begint. Dan maar geen mooie stiknaden....

    Foto's volgen nog!
    Afbeelding
  • Avatar gebruiker
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

    Re: Lederen interieur aankleding

    door Mr. Dj M. » vr sep 06, 2013 3:37 pm

    Vandaag 50 pond terug ontvangen, dat stemt me al met al wat blijer!
    Afbeelding
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Lederen interieur aankleding

    door ttdesign6 » vr sep 06, 2013 3:38 pm

    Nice! Zo hoort het, maar toch verwacht je het al bijna niet meer.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • luigi1515
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1786
    GeregistreerdCOLON vr feb 11, 2011 8:00 pm
    WoonplaatsCOLON Roermond

    Re: Lederen interieur aankleding

    door luigi1515 » vr sep 06, 2013 7:06 pm

    50 pond terug??

    Had ik destijds ook maar een klacht ingediend! De pasvorm is gewoon ronduit huilen met de pet op. Heb laatst een mgf gezien waarin het leder was gemonteerd. Zag er zo slecht uit dat ik, als ik die persoon was, het ook gelijk weer eraf had getrokken. Misschien ga ik iets te snel, maar het verkopen van spul wat totaal niet past is gewoon oplichting en het aantal ervaringen hier bewijst maar dat het niet eenmalig is geweest.
  • Avatar gebruiker
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

    Re: Lederen interieur aankleding

    door Carl » wo sep 25, 2013 5:19 pm

    Oei, niet echt een happy end hier dus.

    Zal ik de stukjes leer maar ingepakt laten ipv ze op de zeldzame LE75 T-bar te plakken en deze dus te ruineren.

    De fotootjes van het resultaat mogen uiteraard altijd...
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

    Save nature ! Drive a GREEN car!
  • Avatar gebruiker
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

    Re: Lederen interieur aankleding

    door Mr. Dj M. » do sep 26, 2013 2:33 pm

    Die wil ik vanavond uploaden Carl thumbsup
    Afbeelding
  • Avatar gebruiker
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

    Re: Lederen interieur aankleding

    door Carl » do sep 26, 2013 9:36 pm

    Ik zie ze wel komen ;-)
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

    Save nature ! Drive a GREEN car!
  • Avatar gebruiker
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

    Re: Lederen interieur aankleding

    door Mr. Dj M. » do sep 26, 2013 10:40 pm

    Komt ie dan!

    Bij binnenkomst een positief gevoel. De leder kwaliteit is prima.
    Afbeelding

    Afbeelding


    Aan het plakken geslagen, met regelmatig frustraties tot gevolg i.v.m. de pasvorm.
    Afbeelding

    Zo kwam het hier dus totaal niet uit rondom het tellerwerk (verkeerd ingezet met naaien?!) en heb ik er een deel er tussenuit moeten knippen. Ook zat de stiknaad scheef en niet in het midden.
    Afbeelding

    Het ronde deel bovenaan, was ook een lastige klus.
    Afbeelding

    Het deel rondom de stuurkolom sloot niet netjes tot aan de rand aan van beide delen.
    Afbeelding

    Daarom een tussenstukje geplakt.
    Afbeelding
    De stikrand was echter te dik, waardoor deze strak tegen het stuur kwam. Daarna moest er dus weer gemodificeerd worden....


    Eindresultaat deel tellerwerk:
    Afbeelding

    Afbeelding



    Eindresultaat gemonteerd:
    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding


    Ook hier nog last van een stiknaad. Hierdoor kan de knop van de spiegelverstelling niet volledig worden terug geklikt. Ook is het leder wat te krap en zou er sowieso een gat ontstaan bij een volledig terug geplaatste knop.
    Dan maar een beetje naar de bestuurder gericht dus...

    Afbeelding
    Afbeelding
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Lederen interieur aankleding

    door ttdesign6 » do sep 26, 2013 10:49 pm

    Geen beste pasvorm al vind ik het leer rond de tellers wel erg mooi voor het idee. Het leer om de plastic kap rondom het stur hoeft voor mij niet zo. Waar heb je btw dat zwarte logo voor je airbag vandaan? Die moet ik ook hebben haha.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

    Re: Lederen interieur aankleding

    door Mr. Dj M. » do sep 26, 2013 11:10 pm

    Ik vind het wel een mooier geheel zo, zeker omdat het stuk plastic van een andere soort en kleur is dan de rest van het interieur. Het stuk had bij mij sowieso al redelijk wat krassen, dus dat was meteen nog een argument :mrgreen:

    Het logo op het stuur is gewoon een plak logootje van Ebay, net als de rest op de auto. Tot nog toe overigens dik tevreden over de carbon style logo's. Ondanks dat er geen blanke lak over de vinyl logo's zit, blijven ze goed schoon. Ook blijven de logo's op de centercaps gewoon zitten, ondanks dat ze de parabolische vorm niet volgen en niet overal perfect geplakt zitten.
    Afbeelding
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: Lederen interieur aankleding

    door Bruno » vr sep 27, 2013 10:30 am

    Sorry, maar ik vind het er echt niet uitzien. Het lijkt er zelfs niet op vast te zitten, maar eerder gewoon rond te hangen.... De pasvorm is dus echt slecht.
    Als ik dit zou willen, liet ik het door vakmannen snijden, stikken en plaatsen. Dit is echt geen DIY-werk !
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    Re: Lederen interieur aankleding

    door Tukker » vr sep 27, 2013 10:47 am

    Bruno schreefColonDe pasvorm is dus echt slecht.


    Ik vraag mij af of de pasvorm zo slecht is, Door alle rondingen moet je het leer rekken en vormen en is dus is het aanbrengen een vak apart.
    Dit zal absoluut niet gemakkelijk zijn op zo'n slap stuk plastic.

    Zoals Bruno al zij is dit werk voor vakmensen maar dat wil niet zeggen dat je het niet gewoon eens moet proberen. :)
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • SundayOnline
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 517
    GeregistreerdCOLON za dec 29, 2007 9:59 pm
    WoonplaatsCOLON Heense Molen, NB, NL
    CONTACTCOLON

    Lederen interieur aankleding

    door SundayOnline » vr sep 27, 2013 11:19 am

    Het idee is mooi maar de afwerking is idd gewoon kut.. Balen!!! Kan me voorstellen dat je hier niet blij van word.. :-( :-(
  • Avatar gebruiker
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

    Re: Lederen interieur aankleding

    door Mr. Dj M. » vr sep 27, 2013 11:51 am

    Trust me, ook vaklui krijgen deze setjes niet 100% goed op hun plek!
    Voor zoals het nu zit, ben ik redelijk tevreden gezien het vele werk. Het kan beter, maar dan moet de basis goed zijn. Misschien dat ik ooit eens nieuw leer aanschaf en zelf de boel overtrek (dan maar zonder stiknaden). Voor nu laat ik het lekker zitten en is de volgende stap alcantara scoren voor het koepeltje boven de tellers en de raamstijlen.
    Afbeelding
  • Avatar gebruiker
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

    Re: Lederen interieur aankleding

    door Carl » vr sep 27, 2013 3:30 pm

    Zal inderdaad een kwestie zijn van montagetechniek, de juiste volgorde van verlijmen en gebruik van correcte materialen, gereedschappen en lijmsoorten.

    Op zich denk ik dat de pasvorm nog niet zo slecht is, maar dat het gewoon onmenselijk moeilijk is om dit perfect te monteren. Zeker het deel dat hier uitgekozen is ziet er heel moeilijk uit om perfect te doen. Op zich is het nog wel een verdienstelijke poging, maar zoals veel dingen zal het beter gaan nadat je er eerst een tiental hebt gemaakt, een luxe die we helaas niet hebben.
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

    Save nature ! Drive a GREEN car!

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 12 en 0 gasten