door amnon » wo jul 24, 2013 9:24 pm
Wat Carl en Herman hier al gezegd hebben was van toepassing op mijn "andere" auto met airco.
Ik ging met een perfect werkende airco, die al jaren niet bijgevuld was, naar de KF voor een onderhouds beurt ervan. Daarna heeft hij het nog twee dagen gedaan en toen niets meer.
Naar een specialist geweest en het bleek dat de koppeling niet meer werkte van de compressor. Die was zo duur dat een nieuwe compressor een betere keus was.
Doet het nou weer goed, maar bleek dat er door KF ook teveel koelmiddel in gedaan was. Die geven geen gehoor, want dat kan de compressor of koppeling nie stukmaken. Tja, wel toevallig hoor...
Maar dingen om op te letten:
Zekering,
te weinig vulmiddel (met meerdere oorzaken) waardoor de ECU de airco uit zet,
Compressor of koppeling ervan.
En als ie het dan weer doet, regelmatig gebruiken, zodat de enigzins poreuze slangen luchtdicht blijven door het smeermiddel in het vulmiddel.
Als laatste, zet de airco uit 5 minuten vooordat je de auto uit zet voor de dag. (voorkomt stank van de radiator)
Het was de MGF Trophy 160,
Trophy Yellow, ZandF stage 1 & 2 re-mapped, cold air feed, aangepast IAT sensor, low level warning kit, inox koelbuizen, Pipercross panel filter, maar heb hem helaas ingeruild. Hij is nu in het buitenland en als iemand weet welk buitenland en wie de gelukkige bezitter is van "mijn" auto, wil ik het heel graag weten. Voor nu resten de herinneringen:
Youtube kanaal 1 en
Youtube kanaal 2