distributieriem en snaar dynamo airco vervangen
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

    Re: distributieriem en snaar dynamo airco vervangen

    door Rob » ma jun 10, 2013 1:18 am

    mgf_stefke schreefColon
    Ps ,waarom heb je de waterpomp niet ineens,
    Alles lag open?


    Begrijp ik ook niet helemaal
  • Avatar gebruiker
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

    Re: distributieriem en snaar dynamo airco vervangen

    door Carl » ma jun 10, 2013 8:29 pm

    Yeah right, de koelbuizen vervangen samen met de waterpomp, om dan tot de vaststelling te komen dat je maar beter ook meteen terug een nieuwe spanrol en distributieriem legt..
    Tenzij je natuurlijk onderweg een lekkende waterpomp krijgt voor je de nieuwe koelpijpen steekt, makes perfect sense....
    Maw : schrijf maar netjes in de how-to op welke plaats je de waterpomp vervangt, vooraleer het hier vol staat van de mensen die denken dat het onze schuld is dat hun waterpomp lekt.

    Voor de rest een prima initiatief. Het verwijderen van de T-bar kan een mogelijkheid zijn als je de speakerbar hebt achteraan. Zonder speakers achteraan is het echt niet nodig.
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

    Save nature ! Drive a GREEN car!
  • Avatar gebruiker
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

    Re: distributieriem en snaar dynamo airco vervangen

    door Mr. Dj M. » ma jun 10, 2013 9:13 pm

    Carl schreefColonVoor de rest een prima initiatief. Het verwijderen van de T-bar kan een mogelijkheid zijn als je de speakerbar hebt achteraan. Zonder speakers achteraan is het echt niet nodig.


    Klopt zonder de speakers is het niet nodig, met speakers kom je er niet mee weg als de isolatiemat geklemd zit tussen het geheel.
    Afbeelding
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: distributieriem en snaar dynamo airco vervangen

    door Bruno » ma jun 10, 2013 11:03 pm

    :roll: Ach ik deed er al zoveel, met speakerbox,en doe het dus altijd al verkeerd dus ...ik had het dus ook omslachtiger gekunnen. Nogmaals ik doe het jullie wel eens voor.....zucht
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • maarten
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 94
    GeregistreerdCOLON vr aug 06, 2010 9:24 am
    WoonplaatsCOLON sint-oedenrode

    Re: distributieriem en snaar dynamo airco vervangen

    door maarten » di jun 11, 2013 1:21 am

    De waterpomp heeft slecht 45.000 km gedraaid, deze heeft veel minder last van leeftijd dan een rubberen riem die poreus kan worden na 12 jaar.

    De distributieriem zag er nog heel goed uit ondanks zijn 12 jaar, de snaar voor dynamo/airco vertoonde wel veel veroudering.

    Omdat ik pas de koelvloeistof heb vervangen, heb ik de waterpomp even uitgesteld.
    De originele koelpijpen zien er nog prima uit geen roest, tzt vervang ik ze wel uit voorzorg, deze was ook niet op voorraad waar ik de onderdelen had besteld anders had ik dit wel gedaan.
    De waterpomp vervangen is niet zoveel werk omdat dan de poelie er niet af moet.
    Kwestie van bovenste kap verwijderen, camlocking tool plaatsen, de spanrol op 9 uur zetten, riempje losmaken en de waterpomp eraf halen, lijkt mij niet zo heel moeilijk.
    Het meeste werk zit in het koelwater aflaten en weer ontluchten, omdat ik dan ook de voorkant van de auto moet liften.

    Bij mij volgende how to ga ik de versnellingsbak olie vernieuwen met filter, zal dan nogmaals kijken of het echt noodzakelijk is om de t-bar te demonteren. (wat op zich niet nodig is als je met een trechter en slang werkt)
    Verder moet ik nog een paar betere detail foto's maken van de startmotor demontage, plaatsen locktool, en de "ijzerenpijp" methode voor hardnekkige bouten.
    MG-F 2001 steptronic 70.000 km, British racing green, Alpaca Oxford leder, full-wood pack, chrome pack, airco, cruise control, windscherm, CD-wisselaar, spoiler

    mods: daytone uitlaat; Air Filter - Vader; Door Lock Pins; Heater Control; Knobs; Seat Belt Escutcher; Speaker & Tweeter Trim Ring Polished; nieuwe matten; thin washer kit; houten stuurwiel, koelwatersensor, all rvs fasteners; electric bonnet release,rvs coolingpipes,

    to do: carkit
  • maarten
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 94
    GeregistreerdCOLON vr aug 06, 2010 9:24 am
    WoonplaatsCOLON sint-oedenrode

    Re: distributieriem en snaar dynamo airco vervangen

    door maarten » di jun 11, 2013 1:31 am

    Carl schreefColonMaw : schrijf maar netjes in de how-to op welke plaats je de waterpomp vervangt, vooraleer het hier vol staat van de mensen die denken dat het onze schuld is dat hun waterpomp lekt.
    .

    Zal ik zeker doen de plaatjes met omschrijving zijn makkelijk bij elkaar te plaatsen, wordt dan een "how to" met 3 keuze's.
    b.v.
    De snaar zie 1 t/m 4
    De distributie 5 t/m 9
    De waterpomp 10 t/m 12
    of iets dergelijks
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    distributieriem en snaar dynamo airco vervangen

    door RemcovanKuilenburg » wo jun 12, 2013 7:39 am

    maarten schreefColonomdat ik dan ook de voorkant van de auto moet liften.


    Achterkant !
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • Avatar gebruiker
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

    Re: distributieriem en snaar dynamo airco vervangen

    door Carl » wo jun 12, 2013 9:26 am

    maarten schreefColonwordt dan een "how to" met 3 keuze's.
    b.v.
    De snaar zie 1 t/m 4
    De distributie 5 t/m 9
    De waterpomp 10 t/m 12
    of iets dergelijks
    en dat is dan weer een heel goed idee! thumbsup
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

    Save nature ! Drive a GREEN car!

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 14 en 0 gasten