Bracket slave cilinder
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

Re: Bracket slave cilinder

door Carl » zo mei 26, 2013 11:04 am

Ik heb deze liggen, is blijven liggen omdat ik tijd in m'n ophanging aan't steken ben.
    Het zit samen met de SSK (Slick Shift Kit) zeg maar een schakelmechanisme-upgrade)
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

Save nature ! Drive a GREEN car!
  • brusten
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1397
    GeregistreerdCOLON zo apr 14, 2013 10:20 pm

door brusten » zo mei 26, 2013 11:10 am

zou dit ook al beetje helpen Carl,dit is voor de kabels als ik me niet vergis,ga vandaag de hefboom olien,heb het al eens gedaan maar heeft dan weer 14dgn stilgestaan
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    CONTACTCOLON

door Carl » zo mei 26, 2013 11:12 am

Vermoedelijk niet, het is geen deel dat wrijving kan veroorzaken of kan blokkeren.
    Bovendien is de hele overbrenging van de schakelbeweging buiten verdenking omdat schakelen bij stilstaande motor wél vlot lukt.
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.

• brusten
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1397

door brusten » zo mei 26, 2013 11:17 am

dus echt die as(hefboom) ik twijfel wel of die ver genoeg kan daar er hier volgens mij al slecht aan gesleuteld werd :stress-{
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    CONTACTCOLON

door Carl » zo mei 26, 2013 11:23 am

hoeveel km staan er op de wagen ?

kan eventueel ook je drukgroep zijn die problemen heeft, maar komt erg weinig voor. meestal probleemloos +150.000 km voor zover ik weet.

• brusten
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1397

door brusten » zo mei 26, 2013 11:28 am

118000 Carl, er is precies aan die hefboom gelast,ben het niet zeker
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    CONTACTCOLON

door Carl » zo mei 26, 2013 11:51 am

Afbeelding

zo ziet de upgrade eruit, daar zit een smeernippel in zodat bij blokkage er van binnenuit gesmeerd kan worden zonder de bak te openen.

• brusten
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1397

door brusten » zo mei 26, 2013 11:56 am

ah ok maar daarvoor moet de boite eruit :|
  • brusten
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1397

door brusten » zo mei 26, 2013 1:00 pm

ik wilde daarnet toch kleine tocht maken maar wilde compleet niet meer in versnelling en maakte ook lawaai??? motor afgezet en dan in versnelling gezet reed de motor zonder koppeling te lossen vooruit of als ik weer naar de achterruit versnelling schakelde achterruit,man man man :x .ik lees dat jezelf ook al een hele hoop miserie hebt gehad met deze wagen,leuk is toch anders hoor.staat hier nu al 2 maanden waarvan al 2x moeten laten ophalen door de garage. pff ik weet het niet meer
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

door Rob » zo mei 26, 2013 1:42 pm

Als ik je goed begrijp schakelt de auto prima in de versnelling als de motor stilstaat en kun je helemaal niet meer schakelen als de motor draait.
    In dat geval lijkt het me logisch dat het probleem in de koppeling zit. (drukgroep)
    Had je in het verleden bijgeluiden als je de koppeling intrapte want dat is meestal wel een teken dat je drukgroep (lager) gaar is.
  • brusten
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1397

door brusten » zo mei 26, 2013 2:13 pm

ik heb de wagen zo gekocht ben ermee van Lier naar huis gereden en sinds die tijd is er alleen in een plaatselijk garage aan gewerkt.dus ik weet het niet aangezien ik er niets van ken,deze wagen ging zowat voor mijn vrijheid en revalidatie na ziekte een grote rol moeten spelen maar ik denk dat ik niet geschikt ben om eigenaar van deze auto te zijn aangezien ik er niet zelf kan aan werken en hier in de buurt van west vlaanderen al helemaal niet veel garages zijn die eraan willen sleutelen,ofwel kennen ze er niks van maar proberen ze maar iets maar intussen tijd word het te duur.ik denk dat ik het voor bekeken hou heb boven op de aankoop nu al voor meer dan 1200 euro erin zitten zonder dat ik eral mee gereden heb. de stress na mijn kanker kan ik missen.jammer ik vind het een mooie uitziende sportster.
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

door Rob » zo mei 26, 2013 2:33 pm

Ik begrijp je reactie en wanhoop volkomen. Denk er nog maar eens rustig over na. Ga op zoek naar een goede betrouwbare garage misschien iets verder weg.
    En laat de vaklui er eens naar kijken, kost je wellicht weer een paar honderd misschien wel duizend euro maar nu heb je ook niets.
    Straks schijnt het zonnetje weer en is alles snel vergeten.
  • brusten
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1397

door brusten » zo mei 26, 2013 3:13 pm

ik zag net dat we dezelfde leeftijd hebben, 8) de wagen rijd niet dus ik zou de f weeral moeten laten afslepen naar een andere garage en ik zie dit niet meer zitten. om dan weeral van 0 te moeten beginnen je kent het wel he ja maar die andere garage deed het niet zus of zo en we zijn weer vertrokken. ik vertrek wel op reis met de ford weliswaar geen coole roadster maar t'is nu eenmaal niet anders
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    CONTACTCOLON

door Carl » zo mei 26, 2013 8:45 pm

Super spijtig dat je niet wat dichterbij woont, anders had ik het echt wel zien zitten om je (gratis) te komen depanneren, het lijkt mij een eenvoudig en klein probleem dat je hebt, namelijk ofwel een slecht ontlucht koppelingssysteem ofwel een defecte mastercilinder. Eigenlijk echt vlot voor weinig te herstellen, maar je moet dat wel zelf kunnen doen dan. Ikzelf heb enkel maar slechte ervaringen met garages, eender van welk merk. Je betaalt erg veel om een oen aan je kar foute dingen te laten doen.

Zijn er misschien hier op't forum geen andere mensen die wat kunnen en willen helpen ?

• brusten
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1397

door brusten » zo mei 26, 2013 8:54 pm

de master cilinder en de slave zijn gisteren vervangen en met een ontluchtmachine op druk gezet.ik heb er dan 20min mee kunnen schakelen maar deze morgen kon ik alweer niet schakelen hij maakte hels lawaai toen ik hem probeerde in versnelling te zetten.met de koppeling ingedrukt reed hij vooruit.