Rook? Brandlucht?
  • Gast

    door Gast » vr maart 26, 2004 3:58 pm

    Haha!

    Nou, ja, uiteindelijk moet ik dit ook maar afwachten.....
    Maar goed, ze geven al een leen-auto mee, dat vind ik al knap netjes!
    En bovendien is onze ervaring tot nu toe ook heel goed met die jongens uit Eindhoven.... 8) Hoop dat dat ook zo blijft.....
  • Gast

    door Gast » vr maart 26, 2004 4:03 pm

    Als het het kleppendesksel zou zijn dat lekt, dan kan het zijn dat de olie op ht uitlaatspruitsuk terecht kwam...... wat wel nogal warm kan worden.

    Moet in ieder geval aardig lekken als je rook langs boven en zijkant krijgt.
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » vr maart 26, 2004 4:15 pm

    Ik ben één van die "gasten"..... makkelijk hoor, zo een nieuw forum :?
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » vr maart 26, 2004 4:31 pm

    ErikB schreefColonIk ben één van die "gasten"..... makkelijk hoor, zo een nieuw forum :?


    Ik blijf idd ook niet "logged"....
    Bugje in het form ?
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » vr maart 26, 2004 5:24 pm

    'k Denk dat ht bij mij gewoon End-User related was :oops:
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » za maart 27, 2004 12:48 am

    Pff, ik kan nu pas antwoorden op deze topic, daar ik nog geen tijd had vandaag. Het is mijns inziens zeker een olielek-probleem waar je met te doen hebt. Ik had dat in het begin ook, al bleek het achteraf gemorste olie te zijn bij het ingieten. Zonder trechter mikken in het vuldopje, en je hebt bijna altijd prijs (vooral als je de pijlstok vergeet uit te trekken). De olie vloeit naar beneden en heel de carter en R-achtertrein hangt vol, en daar moet je nog niet heel veel voor gemorst hebben. De olie mengt zich met vuil en water en langzaam maar zeker hangt alles vol vanachter. Als de blok dan warm wordt begint dat soms te stinken. Typisch.
    De boel vanonder proper spuiten met enkele bussen remmenreiniger, en het geheel is opgelost. Dit laatste als je natuurlijk geen lek hebt.
    De truk van Sander is een goed idee, maar weet je tot hoeveel Newton meter je de bouten mag aandraaien sander ? T'is niet gewoon effe vasttrekken he ?
    Oppassen dus !!

    Wat het forum betreft, bij inloggen gewoon aanvinken dat je automatisch wil aangelogd worden bij opstarten van het forum en het zou perfekt moeten werken , althans bij mij toch.
    Trouwens, als je niet bent ingelogd en je doet een reply, kan je bovenaan je naam invullen, en anders niet !
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » za maart 27, 2004 2:00 am

    Bruno schreefColonDe truk van Sander is een goed idee, maar weet je tot hoeveel Newton meter je de bouten mag aandraaien sander ? T'is niet gewoon effe vasttrekken he ?
    Oppassen dus !!


    Ik durf niet te zeggen op welk moment ze moeten maar ik weet 100% zeker dat de garage ze "handvast" zet. Het is geen super kritische bevestiging zoals de cilinderkop aan het onderblok bijvoorbeeld. Het kleppendeksel zoals de naam doet vermoeden niet meer dan een deksel. Er is wel degelijk een gegeven moment voor maar bijna iedere schroef aan een motorblok is een moment voor :D Het zijn meer indicaties.
    Building >200BHP K-series
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » za maart 27, 2004 1:53 pm

    Klopt voledig, en inderdaad, een kleppendeksel wordt niet met een momentsleutel of met behulp van een hoekmeter aangedraaid zoals je denkt dat ik het bedoelde (het NM zinnetje was er misschien te veel aan), maar ik bedoelde eerder dat je zelfs een kleppendeksel zo maar niet eventjes met een verlengstuk op een ratel "knoer vast" trekt.
    Nu weet ik niet vanbuiten of er tussen kleppendeksel en blok van een F een rubberen pakking of kurk of metalen pakking bevindt. Feit is dat vooral de rubberpakking en kurk gevoelig is aan te sterk aandraaien. Te hard aandraaien kan aldusdanig juist resulteren in lekken, maar uit uw antwoord, Sander, kan ik afleiden dat je dat dus maar al te best weet. Misverstand dus.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Gast

    door Gast » za maart 27, 2004 10:52 pm

    Inmiddels staat ie in Eindhoven, en wordt er hard aan gewerkt om 'm snel weer paraat te hebben, ik heb er ook een goed gevoel bij, tot nu toe.

    We rijden nu weer in de trots van mijn vriendin, haar oude twingo met sun-roof (kunnen we toch een beetje van het lekkere weer genieten).
    Maar goed, we zijn iig mobiel zolang onze MGF olie-bloedt.... 8)

    Dus nu is het afwachten.....
    De kans is idd groot dat het om het kleppendeksel gaat....het komt echt van bovenaf het blok, en loopt langzaam naar beneden....
    We hebben al een half-litertje bij moeten vullen onderweg....maar goed...het ging allemaal....
    Elke benzinepomp gestopt, paar minuten laten afkoelen, peil meten, indien nodig bijgevuld, en weer verder gegaan....
    Hij loopt ondanks alles nog als een zonnetje....(uiteraard niet boven de 3000 toeren uitgekomen....dat valt pas tegen!)

    Zodra we meer weten horen jullie het!
    Bedankt voor de reacties iig! :D
  • Gast

    door Gast » zo maart 28, 2004 12:13 am

    We rijden nu weer in de trots van mijn vriendin, haar oude twingo met sun-roof (kunnen we toch een beetje van het lekkere weer genieten).


    En wij in een zwarte Zafira..... :idea: 'k Denk dat ik volgend weekend een MG ga huren om toch de eerste rit van onze MG club te kunnen meedoen.
  • Johan V
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 429
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 10:53 am
    WoonplaatsCOLON Den Haag

    door Johan V » zo maart 28, 2004 10:05 am

    MG huren?

    Verhuren ze die dan?
    Meestal alleen 206, megane, astra cabrio toch?
    MG heb ik nog nooit gezien...
    1997 MGF 1.8. VVC
    152 gemeten originele Pk's!
  • Gast

    door Gast » ma maart 29, 2004 9:29 am

    Vervangwagen bij de dealer..... dat kunnen toch niet allemaal Rover-tjes zijn.
  • Johan V
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 429
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 10:53 am
    WoonplaatsCOLON Den Haag

    door Johan V » vr apr 02, 2004 6:46 pm

    Morgen kunnen we 'm ophalen!!!

    Alles is gefixed.

    Het bleek om een O-ring van het VVC meganisme te gaan, ofziets...het zal wel....maar het is nu opgelost....net zoals de andere garantie puntjes....
    Volgende week gaat het andere leer erin, en dan is ie helemaal af!!! :D
    1997 MGF 1.8. VVC
    152 gemeten originele Pk's!
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » vr apr 02, 2004 6:52 pm

    Johan V schreefColonen dan is ie helemaal af!!! :D


    Een F is nooit helemaal af :)
    Building >200BHP K-series
  • Johan V
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 429
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 10:53 am
    WoonplaatsCOLON Den Haag

    door Johan V » vr apr 02, 2004 7:02 pm

    Nee, idd......helemaal gelijk helaas....

    Maar in de grote lijnen.....is ie dan af!!! 8)
    1997 MGF 1.8. VVC
    152 gemeten originele Pk's!

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 12 en 0 gasten