Klapsleutel MG
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Klapsleutel MG

    door ttdesign6 » vr jan 10, 2014 7:18 pm

    Hey Martin,

    Ik hoop dat het allemaal aan te sluiten is, dat zou top zijn. Wat betreft de sleutel, die had ik in de F ook al, al ging de elektronica uit de oude afstandsbediening niet in de klapsleutel. Enkel de elektronica uit het nieuwe type afstandsbediening past in de sleutel. Anyway, helemaal nooit last gehad van een knie die er tegen stoot, en dat met mijn 1,86m. Geen probleem dus.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

    Re: Klapsleutel MG

    door Mr. Dj M. » zo jan 12, 2014 9:53 pm

    thumbsup

    Kwestie van tijd nu dus 8)
    Afbeelding
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Klapsleutel MG

    door ttdesign6 » zo jan 12, 2014 10:35 pm

    Met een beetje geluk wel :mrgreen:
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    MGek
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 266
    GeregistreerdCOLON ma jun 24, 2013 5:38 pm

    Re: Klapsleutel MG

    door MGek » ma jan 13, 2014 7:07 pm

    Dit is inderdaad het draadje dat ik bedoelde ;-) Is zo'n klapsleutel of iets anders vergelijkbaars inmiddels al verkrijgbaar voor de Lucas cv's? Naar mijn weten was deze klapsleutel namelijk alleen voor de ovale afstandsbedieningen (Pektron).

    Gr. Joris
    MGF Diamond White
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Klapsleutel MG

    door ttdesign6 » ma jan 13, 2014 8:19 pm

    Klopt helemaal Joris, het is de bedoeling dat je het binnenwerk van de MG afstandsbediening overzet naar de klapsleutel en alleen die van de ovalen past helaas. Ik heb al wel vaker aanbiedingen gezien van andere klapsleutels maar of die daadwerkelijk zo simpel zijn te programmeren, ik betwijfel het. Ik hoop nu van harte dat de nieuwe CV unit is te combineren met mijn ECU.

    Dit is btw de klapsleutel die ik heb,

    Afbeelding
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    MGek
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 266
    GeregistreerdCOLON ma jun 24, 2013 5:38 pm

    Klapsleutel MG

    door MGek » ma jan 13, 2014 8:26 pm

    Ja Tom, ik ben ook al vaker universele klapsleutels tegen gekomen, maar heb hier inderdaad zo mijn twijfels bij. Jammer dat de ovale afstandsbedieningen niet te synchroniseren zijn met het Lucas-systeem. Dan zou ik dus een hele nieuwe unit zoals bij jou moeten vervangen... Eén die ook geschikt is voor F danwel ;-) Erg fraaie sleutel thumbsup Ben er weg van!!

    Veel succes met het plaatsen van je nieuwe unit!
    Gr. Joris
    MGF Diamond White
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Klapsleutel MG

    door ttdesign6 » ma jan 13, 2014 8:57 pm

    Ik hou je op de hoogte. Het is btw niet dat de unit van de CV zo om te programmeren is. Hij is er ook voor andere funcites in de auto meen ik en dat past niet met het systeem in een F. Omdat mijn TF van '03 is hoop is dat het daarmee wel te doen is. Dan nog de sleutel vinden en da's ook een verhaal apart daar ze erg zeldzaam zijn. Ik vind het wel eg bij de TF passen, fijn één sleutel ipv die losse dingen.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • marvon
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 158
    GeregistreerdCOLON zo apr 15, 2007 10:40 pm
    WoonplaatsCOLON hoogerheide

    Re: Klapsleutel MG

    door marvon » za jan 18, 2014 4:26 pm

    Ik heb deze ook aangeschaft, maar dan voor de ZS.
    Past perfect, maar er is 1 manco, als je de batterij wil wisselen dan moet je de [geplakte]badge er weer uit peuteren en dit gaat niet zonder hem te beschadigen. Dus maar een paar extra mini badges gevraagd.

    De sleutel zelf bevalt prima thumbsup
    MG ZS 180
    Rover 45 idti
  • Avatar gebruiker
    MGek
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 266
    GeregistreerdCOLON ma jun 24, 2013 5:38 pm

    Klapsleutel MG

    door MGek » za jan 18, 2014 4:46 pm

    Waar heb je deze aangeschaft? Alleen als sleutel zou ik hem ook wel willen gebruiken :-D
    MGF Diamond White
  • marvon
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 158
    GeregistreerdCOLON zo apr 15, 2007 10:40 pm
    WoonplaatsCOLON hoogerheide

    Re: Klapsleutel MG

    door marvon » za jan 18, 2014 4:55 pm

    Ik heb ze op ebay besteld bij onderstaande verkoper.
    Momenteel heeft hij ze niet in de verkoop, maar mail hem eens.

    http://myworld.ebay.co.uk/djmrdg?_trksid=p2047675.l2559
    MG ZS 180
    Rover 45 idti
  • Avatar gebruiker
    MGek
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 266
    GeregistreerdCOLON ma jun 24, 2013 5:38 pm

    Klapsleutel MG

    door MGek » za jan 18, 2014 4:57 pm

    Dank je, ik zal de pagina in de gaten houden!

    Fijn weekend,
    Gr. Joris
    MGF Diamond White
  • Avatar gebruiker
    MGek
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 266
    GeregistreerdCOLON ma jun 24, 2013 5:38 pm

    Klapsleutel MG

    door MGek » di feb 11, 2014 7:59 pm

    Vandaag mijn klapsleutel voor het Lucas systeem afgemaakt. Het is een behuizing van Landrover, maar de printplaat uit een F past er perfect in. Plug and play

    De baard die erbij geleverd was is niet hetzelfde als mijn sleutel, maar daar ben ik via de verkoper van Marvon toch aangekomen. Hij heeft weleens klapsleutels geleverd, maar op het moment had hij alleen nog de baarden liggen. De behuizing heb ik van eBay gehaald.

    Al met al is het eigenlijk vrij makkelijk, binnenwerkje en nieuwe baard erin, laten slijpen en even dicht lijmen! Ben er best tevreden mee :)

    Afbeelding

    Afbeelding

    Afbeelding

    Hoe staat het met jouw sleutel Tom?

    Gr. Joris
    MGF Diamond White
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Klapsleutel MG

    door ttdesign6 » wo feb 12, 2014 1:10 pm

    Hey, leuk ding! Wat heb je daarvoor betaald als ik vragen mag? Ik heb nog steeds de vraag of de alarm unit te synchroniseren is met mijn 'O3 TF. Zo ja wordt het simpel maar dat is nog even afwachten. Ik vind jouw oplossing ideaal btw! Ik hoor graag van je.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    MGek
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 266
    GeregistreerdCOLON ma jun 24, 2013 5:38 pm

    Klapsleutel MG

    door MGek » wo feb 12, 2014 5:53 pm

    Dankje! Ben er ook wel blij mee :) Beetje jammer dat er Landrover ipv MG opstaat, maar misschien verzin ik daar nog iets voor (doming sticker bijv.). De sleutelbaard heb ik inclusief verzendkosten voor omgerekend €4,30 en de behuizing voor €10,96. Ik heb ook al een PB van Brusten ontvangen, als er wellicht meer interesse is kunnen jullie iets samen regelen? Ik zal het berichtje aan hem jou ook wel even doorsturen. Alles is van eBay!

    Ben benieuwd of het nog gaat lukken met je nieuwe unit, houd me op de hoogte!

    Gr. Joris
    MGF Diamond White
  • PARO1
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 178
    GeregistreerdCOLON zo nov 24, 2013 3:55 pm
    WoonplaatsCOLON BERLARE

    Re: Klapsleutel MG

    door PARO1 » wo feb 12, 2014 6:36 pm

    Ik houd mij aanbevolen voor een klapsleutel voor MGf.

    Gr Clemens
    Geluk is de weg waarlangs we rijden, niet de bestemming.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 8 en 0 gasten