airco probleem
  • Jupilerman
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1435
    GeregistreerdCOLON ma apr 05, 2004 10:13 pm
    WoonplaatsCOLON Hamme

    door Jupilerman » za jul 30, 2005 12:06 pm

    Ik neem volgende week gewoon contact op met Vandamme motors uit D´monde. Daar heb ik goede ervaringen mee. Ik laat ze de performance test doen die in de workshop manual beschreven staat. Ik heb daarvoor de apparatuur niet.

    @Sander: Die gasten vragen daar veel te veel geld voor :lol:
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

    door Demor » za jul 30, 2005 6:13 pm

    Das grappig op Dieter z'n site heeft hij een hele uitgebouwede unit. Dat maakt het wel wat makkelijker. Wil je dat ding vervangen in de auto wordt het lastiger. :?

    Zie gallery http://dennis.core-lan.nl/mgf/album22
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
  • Jacques
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 37
    GeregistreerdCOLON vr dec 31, 2004 7:40 pm
    WoonplaatsCOLON Schoten

    door Jacques » za jul 30, 2005 8:07 pm

    Deze middag de "drain tube" er eens afgenomen.
    Het uiteinde is feitelijk gesloten en enkel door er hard op te blazen komt er wat door - zie foto - is dit normaal?

    http://dennis.core-lan.nl/mgf/Jacques/evacuation_hose
  • Jupilerman
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1435
    GeregistreerdCOLON ma apr 05, 2004 10:13 pm
    WoonplaatsCOLON Hamme

    door Jupilerman » za jul 30, 2005 8:20 pm

    De foto is niet duidelijk, maar de aflaat zou een gravitair systeem moeten zijn. Dus het moeten uitoefenen van druk om te lozen :roll: is niet normaal
  • Jacques
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 37
    GeregistreerdCOLON vr dec 31, 2004 7:40 pm
    WoonplaatsCOLON Schoten

    door Jacques » za jul 30, 2005 8:37 pm

    Dat dacht ik ook. Bovendien is dat accordeon-gedeelte nogal slap en kan gemakkelijk gekneld zitten.
    Als test heb ik daarom een plastic buisje (l=5 cm, binnendia=4mm) in het buisje bijgestoken. Dit zorgt ervoor dat het geheel tenminste open blijft, inclusief de bocht.
    En nu weer wachten op zwoel weer...
  • Avatar gebruiker
    GhostRider
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 818
    GeregistreerdCOLON wo maart 31, 2004 7:20 pm
    WoonplaatsCOLON Nederland

    door GhostRider » za aug 27, 2005 2:42 pm

    Tis al weer even geleden dat het airco verhaal aan de orde kwam...
    Heeft iemand ervaring met airco vullen/vloeistof vervangen/testen??
    Ik denk dat de mijne aan de beurt is :?
    IF IT ROLLS, THEN RACE IT!
    Afbeelding
  • Avatar gebruiker
    Thomas
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 639
    GeregistreerdCOLON zo maart 28, 2004 12:35 pm
    WoonplaatsCOLON Maassluis Nederland

    door Thomas » za aug 27, 2005 7:10 pm

    GhostRider schreefColonTis al weer even geleden dat het airco verhaal aan de orde kwam...
    Heeft iemand ervaring met airco vullen/vloeistof vervangen/testen??
    Ik denk dat de mijne aan de beurt is :?


    Zover als ik weet mag het in Nederland alleen nog maar gebeuren
    door gecertificeerde bedrijven.

    Thomas
    Snel....Sneller.....Snelst
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834
    GeregistreerdCOLON do feb 10, 2005 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam en Heiloo

    door MGF » za aug 27, 2005 7:11 pm

    Wij hebben ook precies het zelfde probleem gehad, is nu verholpen door de dealer.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » zo aug 28, 2005 1:31 pm

    Je moet gewoon naar een garage met een vulstation. Hier in Belgie hebben tegenwoordig alle garagehouders zo'n vulstation in huis. Met zo'n vulstation kunnen ook lekken worden opgespoort, doormiddel van een fluoproduct dat men toevoegd aan de R134a (vervanger van het vroegere freon). Met behulp van een gele bril en UV-licht kan men op die manier lekkages opsporen.

    @ Ghost, heb je een lekkage, of moet jouw airco gewoon eens gevuld worden ?
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Jacques
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 37
    GeregistreerdCOLON vr dec 31, 2004 7:40 pm
    WoonplaatsCOLON Schoten

    door Jacques » vr sep 02, 2005 7:24 pm

    Hallo allemaal,
    Ter info betreffende het probleem waarvoor deze topic was gestart: het is opgelost.
    Met het betere weer van de laatste dagen heb ik de airco weer aangezet en een geruststellend plasje condenswater onder de wagen toont aan dat het water nu door de afvoerbuis naar buitenloopt ipv de voetruimte aan passagierskant nat te maken.
    Dank aan allen voor de tips, raad en bijstand!
    Jacques
  • Avatar gebruiker
    GhostRider
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 818
    GeregistreerdCOLON wo maart 31, 2004 7:20 pm
    WoonplaatsCOLON Nederland

    door GhostRider » vr sep 09, 2005 6:29 pm

    Bruno schreefColon@ Ghost, heb je een lekkage, of moet jouw airco gewoon eens gevuld worden ?


    In denk idd gewoon vullen.....
    Heb de garage gevraagd hier navraag over te doen. Er gaat tevens een controlestof in t.b.v. opsporen lekkage...
    Alleen vraag ik mij af, of voor het bijvullen de motorkap open moet, of het handschoenkastje eruit oid??
    IF IT ROLLS, THEN RACE IT!
    Afbeelding

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 12 en 0 gasten