Het moest er toch van komen! HGF
  • luigi1515
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1786
    GeregistreerdCOLON vr feb 11, 2011 8:00 pm
    WoonplaatsCOLON Roermond

    Re: Het moest er toch van komen! HGF

    door luigi1515 » za okt 13, 2012 11:10 am

    Ohja lees het nu in je vorige post. Laat je hem nu de hele winter rusten of ben je wel nog van plan het een dezer maanden de reparatie te laten doen?
  • Avatar gebruiker
    D.B.C.
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1123
    GeregistreerdCOLON do dec 03, 2009 12:56 am
    WoonplaatsCOLON Bussum
    CONTACTCOLON

    Re: Het moest er toch van komen! HGF

    door D.B.C. » zo okt 14, 2012 12:17 pm

    Ik zie wel, maar denk dat ik hem binnenkort wel gewoon laat repareren
    Mods: Trophy Inserts, Bonnet Air Vents, Side Air Scoops, Spoiler, 17'' AZEV.
  • Avatar gebruiker
    Mykel
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 168
    GeregistreerdCOLON vr jul 22, 2011 11:39 pm
    WoonplaatsCOLON Schwalmtal (Duitsland)

    Re: Het moest er toch van komen! HGF

    door Mykel » zo okt 14, 2012 1:23 pm

    Twee von onze forums-vrienden in Duitsland (bijv. Herbie) hebben goede ervaring met Russell Walsh (mgroversolutions.com) gemaakt. Zelfs met de extra kosten voor vlucht van UK naar DE en terug was het een goedkope alternatief, tussen 700 en 800 euro's totaal uit herinnering.
    MGF: bouwj 1997, 290tkm (!), BRG HAM, zwart leer
    MGTF: bouwj. 2004, rechtsstuur, Monogram Spectre, zwart leer, Chrome en Sports Pack
  • Avatar gebruiker
    D.B.C.
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1123
    GeregistreerdCOLON do dec 03, 2009 12:56 am
    WoonplaatsCOLON Bussum
    CONTACTCOLON

    Re: Het moest er toch van komen! HGF

    door D.B.C. » zo okt 14, 2012 1:34 pm

    Ik kies eieren voor mn geld en als ik iets meer moet betalen om het makkelijker voor mezelf te maken, so be it. Ik heb al genoeg rompslomp omtrent mn studie en ik denk dat als ik op dit soort reparaties ga besparen dat het me als nog duur komt te staan.
    Mods: Trophy Inserts, Bonnet Air Vents, Side Air Scoops, Spoiler, 17'' AZEV.
  • Arjan
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2696
    GeregistreerdCOLON di jan 03, 2006 10:51 am
    WoonplaatsCOLON Nijmegen, Nederland.

    Re: Het moest er toch van komen! HGF

    door Arjan » di okt 16, 2012 4:57 pm

    Hoi Davy, dat is echt balen :( sterkte met de reparatie kosten.
    MGTF 135 Trophy Blue 2002 Chrome Pack K&N 57i airfilter
    Foto album
  • mgf_stefke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 765
    GeregistreerdCOLON zo okt 19, 2008 11:27 pm
    WoonplaatsCOLON Kalmthout

    Re: Het moest er toch van komen! HGF

    door mgf_stefke » zo okt 21, 2012 10:57 pm

    Heb ook prijs met de mg f witte doemp achter de auto
    En wou niet meer starten, wss ook een hgf Pff net distributieriem en waterpomp enz allemaal vervangen.
    Conclusie wagen laten staan op 2 km van mij thuis morgen
    Laten takelen en dinsdag aan starten om te demonteren en uitzoeken
    Wat het probleem juist is , en anders de vvc blok er Dees weekend dat komt erin monteren voor de dyno/ een Mg vvc blok ,
    0472770333
  • Avatar gebruiker
    Gydotron
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 359
    GeregistreerdCOLON vr apr 06, 2012 4:55 pm
    WoonplaatsCOLON Wijnegem
    CONTACTCOLON

    Re: Het moest er toch van komen! HGF

    door Gydotron » zo okt 21, 2012 11:43 pm

    Oei Stef, dat is minder.
    Bij jou is misschien sneller het blok verwisseld dan de koppakking vervangen :wink:

    Grtn Guido
    MGF
  • mgf_stefke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 765
    GeregistreerdCOLON zo okt 19, 2008 11:27 pm
    WoonplaatsCOLON Kalmthout

    Re: Het moest er toch van komen! HGF

    door mgf_stefke » ma okt 22, 2012 6:06 am

    Sneller is ni gezegd t'is meer werk maar dan kan ik overal beter aan
    En de vvc blok heeft ook nieuwe distributie en revisie gekregen op de koppakking ,

    Dan kan ik ook de inox koelbuizen plaatsen onder de injectie en mijn
    Chassis op kuisen en de binnenkant behandelen Tesamen met het vervangen ervan , strak even conclusie stellen wat er mis is gegaan met het blok ,
    0472770333
  • Avatar gebruiker
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

    Re: Het moest er toch van komen! HGF

    door Carl » ma okt 22, 2012 9:28 am

    Oei, das niet goed. Misschien hulp nodig ?
    Laat dan iets weten!
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

    Save nature ! Drive a GREEN car!
  • Avatar gebruiker
    The_Ripper
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 497
    GeregistreerdCOLON di aug 07, 2012 10:22 am
    WoonplaatsCOLON Hendrik-Ido-Ambacht

    Re: Het moest er toch van komen! HGF

    door The_Ripper » ma okt 22, 2012 10:19 am

    D.B.C: ik heb met mn auto + op hbo exact dezelfde issues...:p

    Ik heb wat research gedaan en vond in het noorden van het land een garage die mgf koppakking, distr. riem en waterpomp voor +/- 750 euro monteert +
    materiaal incl btw. Ik moet dan ook gelijk mn koppeling laten doen. Is serieus geld, maar ben deze prijzen nog nergens tegen gekomen voor de rest, ik ga vanmiddag iig even bellen. Nadeel is dat het voor mij 2,5 uur enkele reis rijden zou zijn.....

    Of samen gaan en kwantum-korting krijgen ;)
    MG-F Antraciete 1997 met Trophy 160 blok, TF omgebouwd (int. + exter.)
    Mods: Milltek quad uitlaat, Spacers, 17" Evolution, Seat Leon splitter, Xenon, K&N filter, Ground Zero underseat subwoofer + versterker, Sparco versn. pook, LED's, Alcantara raamstijlen, Carbon achterklep + raamstijlen

    Daily: Mini Cooper S JCW 211pk, GP onderstel + Bastuck RVS Exhaust
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    Het moest er toch van komen! HGF

    door RemcovanKuilenburg » ma okt 22, 2012 12:06 pm

    Tel ook even er bij, transport die kant op betekend trailer huren, auto regelen die die mag trekken, iemand regelen met het juiste rijbewijs, brandstof voor op en neer, treinkaartje of brandstof als je hem weer gaat halen. En goedkoop kan duurkoop betekenen.

    Koppakking € 60
    Distributie riem € 47
    Spanrol € 50
    Waterpomp € 60
    Olie € 35
    Koelvloeistof € 15
    Kopbouten € 128
    Spruitstuk pakking € 14
    Spruitstuk pakking € 14
    Klepdeksel pakking € 26
    Nokkenas kering € 18
    Nokkenas kering € 18
    Klein materiaal € 15

    = +/- € 500 aan onderdelen als je het goed wil doen. De tijd die er in gaat zitten is best veel. € 250 aan uren is niet veel als je van € 750 uit gaat. Ik vraag mij dan ook af of het geen afraffel werk gaat worden en of zo de pakking er tussen zetten of ook je kop echt goed gaan testen. Je wil toch de oorzaak weten? Dus ja het kan goedkoop maar of je dat wil?
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • Avatar gebruiker
    The_Ripper
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 497
    GeregistreerdCOLON di aug 07, 2012 10:22 am
    WoonplaatsCOLON Hendrik-Ido-Ambacht

    Re: Het moest er toch van komen! HGF

    door The_Ripper » ma okt 22, 2012 12:24 pm

    Ben ik met je eens Remco, maar daarom zeg ik ook dat er zodalijk een belletje gepleegd gaat worden, als je het direct negeert wordt je ook niet wijzer, en als er op papier een garantietermijn vastgesteld zou kunnen worden.. deze meneer heeft het volgende bedrijf: mw-parts(.nl).

    Opgesomde bijkomende kosten had ik al rekening mee gehouden, maar ik ben een student met een studenten ov-kaart. En de auto is nog prima rijdend, hij verbruikt alleen buitensporig veel olie, maar ik neem aan dat 250km geen problemen geven? Onder het blok is het ietwat nat, dus ik ga uit van een lekke koppakking.

    Daarnaast moet ik noemen dat mijn koelvloeistof ook harder op gaat dan het behoort. Hier zit een verband in neem ik aan?

    En als het blok er toch uit moet zal het de montagekosten van de koppeling ook dukken verwacht ik?

    En de uitlaat wordt waarschijnlijk ook gedemonteerd? Kan hij gelijk mijn Milltek uitlaat erop terug zetten ipv ori uitlaat, hoef ik daar geen extra montage voor te betalen en hoef ik niet te gaan pielen met 2 krikken op de oprit...:p

    Als ik het verkeerd zie of er tips en ervaringen zijn dan sta ik daarvoor open hoor ;)
    MG-F Antraciete 1997 met Trophy 160 blok, TF omgebouwd (int. + exter.)
    Mods: Milltek quad uitlaat, Spacers, 17" Evolution, Seat Leon splitter, Xenon, K&N filter, Ground Zero underseat subwoofer + versterker, Sparco versn. pook, LED's, Alcantara raamstijlen, Carbon achterklep + raamstijlen

    Daily: Mini Cooper S JCW 211pk, GP onderstel + Bastuck RVS Exhaust
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

    Re: Het moest er toch van komen! HGF

    door Rob » ma okt 22, 2012 1:08 pm

    The_Ripper schreefColonhij verbruikt alleen buitensporig veel olie, maar ik neem aan dat 250km geen problemen geven? Onder het blok is het ietwat nat, dus ik ga uit van een lekke koppakking.

    ;)


    Da's wel een hele snelle conclusie. Weet je wel zeker dat je een HGF hebt?

    een dergelijke reparatie voor dat geld kan in mijn ogen niet. Ik kan je nu al zeggen dat kopbouten niet vernieuwd gaan worden. Zou ik zonder schriftelijke garantie niet aan durven beginnen.
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    Re: Het moest er toch van komen! HGF

    door Tukker » ma okt 22, 2012 2:20 pm

    RemcovanKuilenburg schreefColon
    Koppakking € 60
    Distributie riem € 47
    Spanrol € 50
    Waterpomp € 60
    Olie € 35
    Koelvloeistof € 15
    Kopbouten € 128
    Spruitstuk pakking € 14
    Spruitstuk pakking € 14
    Klepdeksel pakking € 26
    Nokkenas kering € 18
    Nokkenas kering € 18
    Klein materiaal € 15



    pakkingset incl. bouten GBP 36,50

    Volgens mij is deze set voor een normale MPi. (mocht iemand hem bestellen dan ook graag een setje voor mij. :)
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    Het moest er toch van komen! HGF

    door RemcovanKuilenburg » ma okt 22, 2012 2:41 pm

    @ The ripper. Zit er mayo aan je peilstok? Zo nee geen HGF maar een lekkage ergens. Ga eerst eens op zoek wat het werkelijk is voor je aan een HGF denkt ;-) iedereen denkt altijd gelijk aan een HGF. En 2 uur rijden met een HGF en koelvloeistof die niet blijft. Zou het niet doen. Je sloopt meer dan je lief is.

    @ Tukker, prijzen die ik opgaf komen zo van mijn factuur na zelf de HGF gemaakt te hebben. Kopbouten, klepdekselpakking, in en uitlaat pakking en een payen pakking voor dat bedrag? Doe mij er dan maar 250 setjes dan ;-)
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 12 en 0 gasten