Steptronic speelt op
  • Avatar gebruiker
    Los
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 320
    GeregistreerdCOLON di sep 04, 2012 3:41 pm
    WoonplaatsCOLON Echt

    Re: Steptronic speelt op

    door Los » za mei 11, 2013 9:23 am

    Hi Maarten,

    Zoals elders in een post vermeld is de bak geheel gereviseerd (3 x wegens fouten Eur-O-Matic?) maar sindsdien al ruim 12000 probleemloze kilometers achter de knopen.
    MGF 1.8i steptronic 2001, Anthracite
    Landrover Freelander 2 2.2 TD S 2008 Santorini Black

    4frF
  • maarten
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 94
    GeregistreerdCOLON vr aug 06, 2010 9:24 am
    WoonplaatsCOLON sint-oedenrode

    Re: Steptronic speelt op

    door maarten » za mei 11, 2013 1:51 pm

    Ik las het, bij mij was het al na 200 km dat ie problemen gaf.
    Is zeker 4 a 5 keer terug geweest, na talloze proefritjes stond de teller inmiddels op 1250.

    Het vreemde was dat een oom van mij een Rover had, die hij na een half jaar had ingeruild bij de dealer met exact hetzelfde probleem met de versnellingsbak.
    Toen hij mijn ervaring hoorde zei ie dat zijn auto nog steeds bij de importeur in Vianen stond omdat ze het niet gemaakt kregen. Dat was toen de reden dat ze iemand uit GB lieten overkomen om het te repareren, dit is zonder revisie van de versnellingsbak gebeurt.

    Mijn eerste MG van augustus 2000 had ook een steptronic, daar had ik nooit problemen mee gehad, en die heeft het behoorlijk voor zijn kiezen gehad in de Zwiterse Alpen.
    Helaas was deze MG niet bestand tegen bomen zodat deze in januari 2001 total-los is verklaard. (zal eens de foto's zoeken, boom zat er tot aan de voorruit in)
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Steptronic speelt op

    door ttdesign6 » za mei 11, 2013 3:01 pm

    Dan ben ik toch eens benieuwd naar die beelden :shock: :shock: Zonder al te veel schrammen er vanaf gekomen?
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    Los
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 320
    GeregistreerdCOLON di sep 04, 2012 3:41 pm
    WoonplaatsCOLON Echt

    Re: Steptronic speelt op

    door Los » zo mei 12, 2013 10:15 am

    Ben ook benieuwd, ik denk dat je enorm veel geluk hebt gehad.
    MGF 1.8i steptronic 2001, Anthracite
    Landrover Freelander 2 2.2 TD S 2008 Santorini Black

    4frF
  • maarten
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 94
    GeregistreerdCOLON vr aug 06, 2010 9:24 am
    WoonplaatsCOLON sint-oedenrode

    Re: Steptronic speelt op

    door maarten » zo mei 12, 2013 4:09 pm

    Soms zeggen foto's meer dan woorden.

    Ik stapte er ongedeerd en zonder 1 schrammetje eruit.

    Klik op foto om te vergroten

    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    Afbeelding
    MG-F 2001 steptronic 70.000 km, British racing green, Alpaca Oxford leder, full-wood pack, chrome pack, airco, cruise control, windscherm, CD-wisselaar, spoiler

    mods: daytone uitlaat; Air Filter - Vader; Door Lock Pins; Heater Control; Knobs; Seat Belt Escutcher; Speaker & Tweeter Trim Ring Polished; nieuwe matten; thin washer kit; houten stuurwiel, koelwatersensor, all rvs fasteners; electric bonnet release,rvs coolingpipes,

    to do: carkit
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Steptronic speelt op

    door ttdesign6 » zo mei 12, 2013 5:23 pm

    Verdomme dat moet een gigantische klap zijn geweest :shock: Zie je toch maar weer dat de F/TF best in het rijtje veilige cabrio's en zeker van die tijd mag.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • maarten
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 94
    GeregistreerdCOLON vr aug 06, 2010 9:24 am
    WoonplaatsCOLON sint-oedenrode

    Re: Steptronic speelt op

    door maarten » zo mei 12, 2013 7:12 pm

    Klopt was het ook als je de uitlaten ziet zie je dat deze z'on 10 cm naar achter zijn geschoten.

    De enige schade die ik zelf had was mijn jas die had schroeiplekken van de gordelspanners, en een wat bleek gezicht van de talkpoeder in airbags.
    Toen ik uitgestapt was, kwamen er na een tijdje fietsers voorbij en die vroegen of de chauffeur al naar het ziekenhuis was, ik zei: de chauffeur staat hier :lol:
    Ik heb dezelfde uitvoering van de MGF meteen opnieuw besteld, alleen de mistlampen en de radarverklikker (die heb ik helaas niet meer terug vond) zijn ingeruild op airco en cruise control). De spoiler heb ik omgezet naar de huidige auto.
    MG-F 2001 steptronic 70.000 km, British racing green, Alpaca Oxford leder, full-wood pack, chrome pack, airco, cruise control, windscherm, CD-wisselaar, spoiler

    mods: daytone uitlaat; Air Filter - Vader; Door Lock Pins; Heater Control; Knobs; Seat Belt Escutcher; Speaker & Tweeter Trim Ring Polished; nieuwe matten; thin washer kit; houten stuurwiel, koelwatersensor, all rvs fasteners; electric bonnet release,rvs coolingpipes,

    to do: carkit
  • Avatar gebruiker
    Mr. Dj M.
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3707
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 9:13 pm
    WoonplaatsCOLON Nieuwerkerk a/d IJssel

    Re: Steptronic speelt op

    door Mr. Dj M. » zo mei 12, 2013 9:32 pm

    Dat moet een flikke klap zijn geweest 8-/
    Goed dat je het er zonder problemen vanaf hebt gebracht en dat de automatischebak nu weer gerepareerd is.
    Afbeelding

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 15 en 0 gasten