koeling mijn mgf
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    Re: koeling mijn mgf

    door RemcovanKuilenburg » wo jul 11, 2012 9:36 pm

    Als de verkopende partij op de hoogte is dat hij lekte, de dealer wist het ook, dan kan hij voor de kosten opdraaien. Indien hij dit niet wil doen moet hij de auto terug nemen en het bedrag terug betalen.
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • Avatar gebruiker
    arjob
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 46
    GeregistreerdCOLON vr jul 06, 2012 4:39 am
    WoonplaatsCOLON Zwijndrecht
    CONTACTCOLON

    Re: koeling mijn mgf

    door arjob » wo jul 11, 2012 10:06 pm

    Eerst maar een af laten persen

    Wellicht is het gewoon een slang :)
    voor de fun: MGF 98
    voor de week: Volvo v50 2012
    voor de vrouw: Kia picanto 2012
  • crazywolf
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 697
    GeregistreerdCOLON ma dec 14, 2009 7:29 pm
    WoonplaatsCOLON Houthalen

    Re: koeling mijn mgf

    door crazywolf » wo jul 11, 2012 11:10 pm

    RemcovanKuilenburg schreefColonAls de verkopende partij op de hoogte is dat hij lekte, de dealer wist het ook, dan kan hij voor de kosten opdraaien. Indien hij dit niet wil doen moet hij de auto terug nemen en het bedrag terug betalen.



    Hmm klopt ja verborgen gebreken zijn voor de vorige eigenaar indien je het kan aantonen dat de vorige eigenaar dit wist. Staat ergens in de wet ivm particulier verkopen.
    MGF 160 Trophy Blue
    -421 Piper Header
    -Custom Decat
    -Custom CAI (Paint Bucket Edition)
    -Bastuck sport exhaust
    -White Trophy Alloy Wheels
    -K&N 57i
    -Lowering pins
    CLASSIC MINI (Dark metallic grey)
    -Full Rebuild in progress
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    Re: koeling mijn mgf

    door RemcovanKuilenburg » do jul 12, 2012 12:31 am

    Correct :wink:

    Met als getuigen dat de vorige eigenaar het wist in de vorm van de garage. Ook al is het een koelbuis.
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    Re: koeling mijn mgf

    door Tukker » do jul 12, 2012 4:42 pm

    In dat geval dien je eerst de vorige eigenaar op de hoogte te brengen dat jij hem aansprakelijk gaat stellen voor de kosten, hij kan dan overwegen de auto terug te nemen. Uiteraard vertel je hem dat je weet dat hij op de hoogte was en de dealer ook. Hij kan ook overwegen om de kosten van de dealer te betalen.

    Dit is willens en wetens iemand oplichten, geeft hij geen gehoor dan volgt volgens mij aangifte to oplichting. Kijk even of je verzekerd bent voor rechtsbijstand en laat je inlichten over de te volgen procedure.
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • Avatar gebruiker
    arjob
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 46
    GeregistreerdCOLON vr jul 06, 2012 4:39 am
    WoonplaatsCOLON Zwijndrecht
    CONTACTCOLON

    Re: koeling mijn mgf

    door arjob » do jul 12, 2012 6:27 pm

    Jongens rustig aan

    Het is een eenzijdig verhaal van de dealer

    Inmiddels heeft de vorige eigenaar ook gereageerd en beweerd dat hij
    de auto in goede staat heeft verkocht

    Er is april ook een slang gerepareerd
    Ik hoop hier nog een beetje op :)

    vandaag weer even gaan kijken,
    En hij lekt nog steeds ondanks dat hij niet gedraaid heeft
    dus daarom hoop ik op een slang, bij warme veel verlies en bij stilstaan klein verlies
    bij warm flexibel bij koud stug
    bij warm veel ruimte tussen pijp en slang bij koud minder

    of denk ik nu te makkelijk

    zaterdag even bij garage her in de buurt hem op de brug laten zetten

    groet
    voor de fun: MGF 98
    voor de week: Volvo v50 2012
    voor de vrouw: Kia picanto 2012
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

    Re: koeling mijn mgf

    door Rob » do jul 12, 2012 8:02 pm

    Hou ons op de hoogte, succes
  • Avatar gebruiker
    arjob
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 46
    GeregistreerdCOLON vr jul 06, 2012 4:39 am
    WoonplaatsCOLON Zwijndrecht
    CONTACTCOLON

    Re: koeling mijn mgf

    door arjob » do jul 12, 2012 8:17 pm

    Hallo Allen

    mijn ongeduldigheid speelt altijd een rol
    en ik kan heus wel sleutelen maar denk altijd dat een garage het beter kan :)

    ik had zojuist een foto gezien hoe ik het motor schot moest verwijderen
    nooit gezien :(

    dus het schot eruit geschroefd en vervolgens zag ik het boogje met vloeistof

    niet uit het blok komen maar uit een scheurtje uit een slang

    dus ik ben een gelukkig mens

    zaterdag maar de slang een stukje inkorten en weer netjes maken
    voor de fun: MGF 98
    voor de week: Volvo v50 2012
    voor de vrouw: Kia picanto 2012
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

    Re: koeling mijn mgf

    door Rob » do jul 12, 2012 8:21 pm

    Ik neem aan dat je met het motorschot de afdekplaat van de engine bay bedoelde. thumbsup
    Je komt er wel :lol:
  • Avatar gebruiker
    arjob
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 46
    GeregistreerdCOLON vr jul 06, 2012 4:39 am
    WoonplaatsCOLON Zwijndrecht
    CONTACTCOLON

    Re: koeling mijn mgf

    door arjob » do jul 12, 2012 9:06 pm

    Weer mijn ongeduld die parten speelt

    Hij is weer goed :applaus:

    Nu brengen we hem een keer weg voor een nieuwe slang

    Het is het t stuk dus dat vergt enige aandacht

    Nu eerst een bavaria :D

    arjo
    voor de fun: MGF 98
    voor de week: Volvo v50 2012
    voor de vrouw: Kia picanto 2012
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    Re: koeling mijn mgf

    door Bruce » vr jul 13, 2012 5:53 am

    Ik zat me al helemaal op te vreten dat iemand een auto verkoopt waarvan hij weet dat er iets aan de hand is, maar wat blijkt het is eigenlijk nog veel erger!

    De dealer schreeuwt zonder te kijken meteen kop revisie, een dure reparatie en dat terwijl ze helemaal geen onderzoek hebben gedaan, anders hadden ze de slang meteen opgemerkt...

    Daar zou ik dus zeker nooit meer heen gaan, en ik zou hem (persoonlijk) hier op het forum met naam en toenaam vermelden om anderen in de toekomst te waarschuwen....
    Witte pinkers,stoelverwarming,K&N 57i,52 mm TTB,glazen windscherm,,LLW kitje,mk2 middensteun,de-cat pijp,Phoenix exhaust,TF-LE-80th An. velgen,TF radiator,Trophy splitter,lowering pins,HID koplampen,Momo pook,zwarte raamomlijsting,Alu. teller ringen,zwarte trophy inserts,trophy uitlaat spruitstuk,mk2 downpipe,AP's,304 schijven, Piper Cams,Trophy spoiler,Viper stripes,Magnacor leads, KH-splitter,DVA head, Emerald ECU and mapping
  • Avatar gebruiker
    arjob
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 46
    GeregistreerdCOLON vr jul 06, 2012 4:39 am
    WoonplaatsCOLON Zwijndrecht
    CONTACTCOLON

    Re: koeling mijn mgf

    door arjob » vr jul 13, 2012 8:27 am

    Bedankt Bruce

    dit is inderdaad een constatering
    Maar ook ik ben zonder enige overige info een forum opgedoken

    heb daarom de vorige eigenaar meteen excuses gemaakt

    het was een dealer in Maassluis die ik inderdaad nog 1 keer gaat bezoeken
    en ga hem straks ook even bellen

    en ik hoop dat ik met mijn mooie fijne auto naar Bruno mag :)

    groet

    een blij MG bezitter
    voor de fun: MGF 98
    voor de week: Volvo v50 2012
    voor de vrouw: Kia picanto 2012
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: koeling mijn mgf

    door ttdesign6 » vr jul 13, 2012 9:22 am

    Mooi dat het is opgelost thumbsup
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 9 en 0 gasten