White smoke, dark side
  • Gast

    door Gast » do maart 25, 2004 8:11 pm

    Ik heb er toch nog wel een paar nachtjes over te slapen.....dus....wie weet!!!

    Moet zeggen dat ik nog erg twijfel.... :?:

    Die 52mmTB komt zowieso, alleen dan nog kijken welk fliter.....
    Overigens bestel ik die denk ik het beste bij Brown&Gammons, niet?
  • Johan V
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 429
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 10:53 am
    WoonplaatsCOLON Den Haag

    door Johan V » do maart 25, 2004 8:13 pm

    Dat was ik!!! :D Vergeten te loggen...
    1997 MGF 1.8. VVC
    152 gemeten originele Pk's!
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » vr maart 26, 2004 12:47 am

    Ik zou de TTB idd bij B&G halen. Het Green filter bij de locale autoshop :p
    Building >200BHP K-series
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » vr maart 26, 2004 1:22 am

    Sander schreefColon Een aardige winst waar ik altijd gelezen heb dat een K&N of ITG niet veel winst meer geeft op het orginele trophy exemplaar...


    Heu en dit dan ? :

    Afbeelding

    Quote Rob bell

    Conclusions of the VVC cone filter tests:

    The K&N and Ramair products clear gave the best performances. Factor in costs, and the K&N clearly wins the contest between these two filters. However, at 0.15 bhp per pound versus the impressive 0.3 bhp per pound of the Pipercross product, is the K&N worth it? Ultimately that is a decision that lies in the hands of the prospective purchaser. Given the clear power advantage of the K&N the investigators were happy to give this product the thumbs up.

    One further consideration is that of induction temperature. The higher the temperature of the air entering the engine, the less dense, and therefore, the less oxygen that the air contains for combustion. A lower temperature is desirable for more power. These rolling road tests were performed with the intake temperatures equalised for each filter tested. Both the K&N and the Ramair filters come with cooling ram ducts to cool the filters' intake charge; the Pipercross filters do not come with this refinement. Investigations with temperature probes have revealed that under normal driving conditions the Pipercross filters would suck in air up to 10 celcius or more than the K&N or Ramair filters. This would effectively abrogate any advantage the Pipercross filters might convey. Therefore it is advantage K&N.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Gast

    door Gast » vr maart 26, 2004 9:19 am

    Bruno schreefColonHeu en dit dan ? :


    Op een orgineel 1.8i & VVC filter valt veel te winnen. De Trophy/TF160 hebben een ander luchtfitlerhuis (o.a. 2 luchtslangen, bekend van de "Fabrice Mod", wat eigelijk al erg goed is. Sommigen hebben de ITG van de TF160 af gehaald omdat ze vonden dat hij trager aanvoelde. Je vergelijkt hier appels met peren :P


    Dr. Green
  • Avatar gebruiker
    Johan
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 727
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 1:21 am
    WoonplaatsCOLON Puerto Morelos Mexico
    CONTACTCOLON

    door Johan » vr maart 26, 2004 1:57 pm

    Het filterhuis van de Trophy haalt lucht uit de luchthapper aan de zijkant, Daar kan een goed panelfilter nog wel wat doen.

    Johan
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » vr maart 26, 2004 2:08 pm

    Johan schreefColonHet filterhuis van de Trophy haalt lucht uit de luchthapper aan de zijkant, Daar kan een goed panelfilter nog wel wat doen.


    En midden achter..




    Dr. Green
    Building >200BHP K-series
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » vr maart 26, 2004 7:31 pm

    - de originele paneelfilter haalt bijna AL zijn lucht midden achter zoals Sander zegt.

    - @Sander het kan waar zijn wat je zegt ontrent de Trophy, maar Johan V rijdt dan ook met een vvc, dus ....
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » za maart 27, 2004 3:27 pm

    Bruno schreefColon- @Sander het kan waar zijn wat je zegt ontrent de Trophy, maar Johan V rijdt dan ook met een vvc, dus ....


    Maar kunnen we niet stellen dat wanneer een twister een relatief groot verschil maakt op een Trophy dit verschil nog groter zal zijn op het relatief slechte filterhuis van een MPI/VVC ?

    Het zal IMO niet zo zijn dat een filter op een 160 pk variant van het zelfde blok beter functioneerd dan op een 145 pk variant. Waar btw niemand rekening mee houd maar green wel is dat je de twister aan de hand van je blokvermogen aanschaft. Bij een cilinderkop praat men altijd over hoeveel die kop kan "flowen" en daarmee hoeveel power er uit te krijgen is. Voor een luchtfilter (maakt deel uit van het zelfe systeem) geldt dit ook. Er zijn dan ook een Twister, Twister XL en Twister XXL beschikbaar.
    Building >200BHP K-series
  • Gast

    door Gast » za maart 27, 2004 6:03 pm

    Voor een luchtfilter (maakt deel uit van het zelfe systeem) geldt dit ook. Er zijn dan ook een Twister, Twister XL en Twister XXL beschikbaar.

    Voor het hele gamma ? Hou er rekening mee dat we hier met z'n allen zitten te prutsen onder de 200pk en met ocharme een cillinderinhoud van 1800cm³ en niet gek veel toeren.

    de K&N 57i is ontwikkeld voor de VVC en zou dan ook op een MPi pas optimaal presteren als z'n buis (tussen filter en TB) ingekort is.

    Dit is een Trophy160 met een Green Twister. Een aardige winst waar ik altijd gelezen heb dat een K&N of ITG niet veel winst meer geeft op het orginele trophy exemplaar...

    Effectief onafhankelijk gemeten of eerder als een indruk waargenomen?
    Flashy luchtfilters, die gigantisch lawaai maken en niet veel probs gaven bij het montren geven altijd de meeste PK's :lol:

    Erik @work
    F @garage -- en 't is schitterend weer: live sucks
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » za maart 27, 2004 9:24 pm

    Een gewone twister gaat tot een pk of 170 (kan het zo snel niet vinden waar de tabel staat) en volstaat dus voor iedere "normale" F. De twister XL gaat tot ergens rond de 250pk (dus iedere "zwaar gemodificeerde" F) De XXL cover alles daarboven. De XXL schijnt nogal gelieft te zijn in de rally sport (o.a. Peugeot 206 WRC)

    Die dyno afdruk is onafhankelijk gemeten: http://www.mgf.ultimatemg.com/fuel_rail/FSE_fuel_regulator.htm

    Aldus Rob Bell:
    The result is that Thierry's Green Twister installation resulted in a very impressive gain of 6 kW (7 bhp) power and 3 Nm (3lb.ft) torque. With the intake side of the engine 'optimised' for testing, it was time to move onto the next stage...


    Helaas was Green (en ITG) nog niet zo "Hot" in de tuning wereld te tijde van de filter tests, te lezen op http://www.mgf.ultimatemg.com

    Nog een leuke url voor ITG fans: http://www.msre.co.uk/itg%20technical.htm
    Building >200BHP K-series
  • Johan V
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 429
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 10:53 am
    WoonplaatsCOLON Den Haag

    door Johan V » za maart 27, 2004 10:55 pm

    Het wordt steeds moeilijker dat weet ik wel.... :?
    Het wordt iig een K&N of een Green... :lol: Dat staat vast...

    1 ding weet ik inmiddels wel; er zit geen plastic TB op!
    Betekend dat een evt. modificatie? Of zou ie standaard zo afgeleverd zijn?
    1997 MGF 1.8. VVC
    152 gemeten originele Pk's!
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » za maart 27, 2004 11:27 pm

    Tot MKII is (geloof ik) plastic de standaard geweest. Daarna werden het metalen 48mm TB's en op de trophy's metalen 52mm tb's ook wel bekend als de TTB (Trophy Throttle body)

    op mijn foto pagina staan btw nu ook mijn olie lekkages en mijn TTB :D
    Building >200BHP K-series
  • Gast

    door Gast » zo maart 28, 2004 12:09 am

    Die dyno afdruk is onafhankelijk gemeten: http://www.mgf.ultimatemg.com/fuel_rail ... ulator.htm

    Aldus Rob Bell:

    Quote:
    The result is that Thierry's Green Twister installation resulted in a very impressive gain of 6 kW (7 bhp) power and 3 Nm (3lb.ft) torque. With the intake side of the engine 'optimised' for testing, it was time to move onto the next stage...

    Jaja, die ken ik.... maar is er eentje die bewijst dat de ITG niets geeft bij een Trophy. PTP raden in ieder geval hun ITG aan.... en zijn zeer benieuwd naar het resultaat van mijn setup (K&N en non-Janspeed)

    Sander, niet dat ik lastig wil doen hoor, maar..... nu ik toch bezig ben :roll:
    Dat ventilatorke bij Goes.... is dat wel voldoende voor een beetje rameffect te krijgen.... anders komt een gesloten systeem altijd beter voor de dag hé.
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » zo maart 28, 2004 1:28 am

    Wat is een non-Janspeed ? 8)

    Ik heb gelezen op de xpower forums dat een ITG niet veel uitmaakt op een Trophy of een TF160. Ik heb geen dyno uitdraaien. Het lijkt eroip dat niemand dit ooit heeft vergeleken helaas. Het blijft dus giswerk. Feit is dat de Green goed werkt en als je er rekening me houd dat een Twister +-€250,- kost waar een ITG richting €400,- gaat....

    Ik zou graag eens een dyno figure zien van een ITG vs een open filer op de zelfde auto. Ik heb nog steeds weinig vertrouwen in het schuim wat ze toepassen....

    Die ventilator bij de dynobank blaast je haast omver. Echter het gewenste ram effect zal het niet leveren.
    Ze laten gewoon je achterklep continue open staan waardoor zelfs een open luchtfilter genoeg koele lucht zal krijgn en daardoor zelfs een voordeel zal hebben IMO. Als je met een open filter met een hoop luchtslangen er naartoe stil staat gebeurt er nog niets. Pas boven een bepaalde snelehid ga je IMO genoeg flow opwekken. Een gelsoten systeem zal dus in princiepe op lage snelheden (stadsverkeer) beter werken waar een open filter op hogere snelheden uitblinkt (snelweg verkeer) mitst er een goed hittechild ICM goed geplaatste slangen zijn gebruikt.
    Building >200BHP K-series

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 12 en 0 gasten