op hoogte van 33,7 cm gepompt
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: op hoogte van 33,7 cm gepompt

    door Bruno » za maart 17, 2012 12:23 pm

    Zondag zit ik in mijn garage inderdaad.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Avatar gebruiker
    Marcel Smeets
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 176
    GeregistreerdCOLON do sep 15, 2011 12:41 am
    WoonplaatsCOLON Landgraaf

    Re: op hoogte van 33,7 cm gepompt

    door Marcel Smeets » za maart 17, 2012 9:39 pm

    gisteren twee nieuwe voorbanden laten monteren, ik heb toch die 215 40 16 genomen .
    daarna meteen even gaan testen op de duitse autobaan natuurlijk ( kan een hoop geld schelen wat een boete betreft)
    wat div. forumleden zeiden over spoorvorming en met twee handen het stuur vast houden met deze banden.
    niks van te merken met 185 op de teller. ik vond het prima rijden zo.
    ook heb ik mijn MGF laten uitlijnen en hier op het forum zijn nogal verschillende meningen over de uitlijnwaarden en aanpassingen bij verschillende hoogte van het veersysteem.
    nou als je ergens gaat met een uitgebreide moderne uitlijnbrug dan wordt de hoogte gemeten en deze berekend dan gewoon de juiste uitlijnwaarde deze past de computer dan automatisch aan.
    heb je de auto op een hoogte staan welke jij hebt bepaald dan is er niks aan de hand, wel je MGF als je hem wilt bijpompen steeds weer op deze zelfde hoogte pompen dan hoef je niet opnieuw te laten uitlijnen.
    ik zal proberen een foto van het uitlijnrapport te plaatsen in deze topic.
    Marcel Smeets MGF MKII 2001 Land Rover freelander 4WD MG ZR 105 geel
    Mgf MKII 2001 solar red, leder zwart interieur, airco, MGF 16" VSpoke velgen, ap 4 pot remmen,Geplaatst: wo jan 25, 2012 4:19 pm velgen met 215 / 40 rondom,hardtop,radio/cd/navi rvs jan speet uitlaat
    52mm trottle met kn filter,lederenbekleding hardtop,heldere achterlichten,
    middenconsole in kleur van auto ,middentunnel rood leder,
  • Avatar gebruiker
    Marcel Smeets
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 176
    GeregistreerdCOLON do sep 15, 2011 12:41 am
    WoonplaatsCOLON Landgraaf

    Re: op hoogte van 33,7 cm gepompt

    door Marcel Smeets » za maart 17, 2012 9:49 pm

    brunno als je het goed vind wil ik wel even langskomen bij je.
    je schijnt de grote technische man te zijn hier bij MGF.be
    zoals in de forums duidelijk wordt.
    ik heb je een keer gezien op zolder maar wij hebben toen niet met elkaar gesproken.
    nu ben ik ook pas vanaf deze dag lid geworden in oktober 2011
    dus als het je uitkomt wil ik wel even kennis met je komen maken morgenmiddag dan ben ik toch in Lier.
    dan heb ik wel nog je adres nodig ,als je het hier niet wilt plaatsen kun je het via een PB doen.

    groetjes Marcel
    Marcel Smeets MGF MKII 2001 Land Rover freelander 4WD MG ZR 105 geel
    Mgf MKII 2001 solar red, leder zwart interieur, airco, MGF 16" VSpoke velgen, ap 4 pot remmen,Geplaatst: wo jan 25, 2012 4:19 pm velgen met 215 / 40 rondom,hardtop,radio/cd/navi rvs jan speet uitlaat
    52mm trottle met kn filter,lederenbekleding hardtop,heldere achterlichten,
    middenconsole in kleur van auto ,middentunnel rood leder,
  • Avatar gebruiker
    Marcel Smeets
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 176
    GeregistreerdCOLON do sep 15, 2011 12:41 am
    WoonplaatsCOLON Landgraaf

    Re: op hoogte van 33,7 cm gepompt

    door Marcel Smeets » zo maart 18, 2012 12:29 am

    help :shock: ik krijg de foto van het uitlijn rapport niet in deze topic geplaats :oops:
    maar voor die het wil inzien deze staat in mijn Gallery :lol:
    Marcel Smeets MGF MKII 2001 Land Rover freelander 4WD MG ZR 105 geel
    Mgf MKII 2001 solar red, leder zwart interieur, airco, MGF 16" VSpoke velgen, ap 4 pot remmen,Geplaatst: wo jan 25, 2012 4:19 pm velgen met 215 / 40 rondom,hardtop,radio/cd/navi rvs jan speet uitlaat
    52mm trottle met kn filter,lederenbekleding hardtop,heldere achterlichten,
    middenconsole in kleur van auto ,middentunnel rood leder,
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    Re: op hoogte van 33,7 cm gepompt

    door Tukker » zo maart 18, 2012 1:21 am

    Afbeelding

    Deze dus. :)
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    Re: op hoogte van 33,7 cm gepompt

    door Tukker » zo maart 18, 2012 1:25 am

    Zijn de min - max waardes uit de computer(standaard MG) of heb jij om deze instelling gevraagd?

    Mooi om te zien dat het systeem de rij hoogte weer geeft. :)
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
  • Avatar gebruiker
    Marcel Smeets
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 176
    GeregistreerdCOLON do sep 15, 2011 12:41 am
    WoonplaatsCOLON Landgraaf

    Re: op hoogte van 33,7 cm gepompt

    door Marcel Smeets » zo maart 18, 2012 2:31 am

    de standaard hoogtes geeft de computer ook zelf aan deze hoef je dus niet zelf in tevoeren
    Marcel Smeets MGF MKII 2001 Land Rover freelander 4WD MG ZR 105 geel
    Mgf MKII 2001 solar red, leder zwart interieur, airco, MGF 16" VSpoke velgen, ap 4 pot remmen,Geplaatst: wo jan 25, 2012 4:19 pm velgen met 215 / 40 rondom,hardtop,radio/cd/navi rvs jan speet uitlaat
    52mm trottle met kn filter,lederenbekleding hardtop,heldere achterlichten,
    middenconsole in kleur van auto ,middentunnel rood leder,
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: op hoogte van 33,7 cm gepompt

    door ttdesign6 » zo maart 18, 2012 3:18 am

    Maar ergens is het toch een beetje dubbel...je laat de MG uitlijnen op een bepaalde hoogte. Maar deze hoogte veranderd de hele tijd.... Een beetje verschil in temperatuur en hij staat weer op een andere hoogte. Of denk ik nu heel verkeerd? :o
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

    Re: op hoogte van 33,7 cm gepompt

    door Rob » zo maart 18, 2012 3:20 pm

    Als je nu bij het KNMI de gemiddelde temperatuur in een jaar opvraagt en wacht tot de buitentemp. precies die waarde aangeeft en dan scheur je naar de uitlijnboer en zit je gemiddeld goed :lol: :lol:
    In principe denk ik wel dat je gelijk hebt Tom, maar ja marginale afwijkingen zijn er altijd en een uitlijnrapport is ook maar een moment opname
  • philipvanv
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 526
    GeregistreerdCOLON ma feb 16, 2009 7:51 pm

    Re: op hoogte van 33,7 cm gepompt

    door philipvanv » zo maart 18, 2012 9:19 pm

    Ik denk dat er ook wel gekeken is naar de fysische eigenschappen van het hydrogas systeem om die effecten te minimaliseren. Ik kan mij niet inbeelden dat er ook maar 1 ingenieur is die het effect van de omgevingstemperatuur zou verwaarlozen. Verder werden hun specificaties zodanig opgemaakt dat de garagist met een meetlat de hoogte vanaf het center moest meten, volgens mij ook niet meteen de meest nauwkeurige methode ;) Ik denk dat het vooral een kwestie is van alles in perspectief te zien, en niet direct af te gaan op mm's, minuten van een graad of een paar Pascals in het druksysteem...
  • Avatar gebruiker
    Marcel Smeets
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 176
    GeregistreerdCOLON do sep 15, 2011 12:41 am
    WoonplaatsCOLON Landgraaf

    Re: op hoogte van 33,7 cm gepompt

    door Marcel Smeets » zo maart 18, 2012 11:32 pm

    je hebt inderdaad speelruimte in de maximale en minimale waarde en met 5mm hoogte verschil val je nog steeds in deze waarde.
    als ik met 80 door een bocht ga kloppen deze waardes ook niet meer.
    het gaat zich uiteraard hoofdzakelijk bij rijden recht vooruit en dit doe je misschien wel voor 90% van al je kilometers en zeker bij het rijden van lange stukken op de autobaan en hogere snelheden.
    Marcel Smeets MGF MKII 2001 Land Rover freelander 4WD MG ZR 105 geel
    Mgf MKII 2001 solar red, leder zwart interieur, airco, MGF 16" VSpoke velgen, ap 4 pot remmen,Geplaatst: wo jan 25, 2012 4:19 pm velgen met 215 / 40 rondom,hardtop,radio/cd/navi rvs jan speet uitlaat
    52mm trottle met kn filter,lederenbekleding hardtop,heldere achterlichten,
    middenconsole in kleur van auto ,middentunnel rood leder,

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 14 en 0 gasten