Jean
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » wo aug 03, 2005 1:43 pm

    Jean,

    Ik heb na lang zoeken, 1 ½ maand geleden mijn MGF gekocht.
    Veel proefritten gemaakt en inderdaad ook het zwabbergevoel gehad, elke auto had wel iets… tot ik tegen de mijne aan liep.

    Wat me wel opviel was dat handelaren vaak maar wat schrijven op internet… Opties die er dan helemaal niet op blijken te zitten…
    Zoals bijvoorbeeld je linkje hierboven, het kan aan mij liggen, maar ik zie helemaal geen mistlampen op de foto..
    Wat ik ook regelmatig zag staan, maar er dan vervolgens niet op zat waren elektrische buitenspiegels…
    Goed opletten dus..
  • Jean
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 437
    GeregistreerdCOLON wo jun 22, 2005 3:27 pm
    WoonplaatsCOLON Graetheide
    CONTACTCOLON

    door Jean » wo aug 03, 2005 2:31 pm

    Dat klopt. Er staat heel vaak mistlampen (voor) bij. Als je de foto's of de auto in werkelijkheid bekijkt klopt het vaak niet. Denken ze nu dat de knipperlichten de mistlampen zijn? :roll:

    Het is ook vaak dat er standaard zaken als optie zijn vermeld. Electrische ramen voor hebben ze volgens mij allemaal. (kan ik mij in vergissen). Alarm en centrale vergrendeling ook.

    Of gebruiken ze een standaard tekst die ze ergens kunnen op vragen.
    MGF 1.8 VVC Volcano voor de deur voorzien van:

    TTB, K&N-filter + hitteschild, Magnecor bougiekabels, assortiment RVS boutjes en schroefjes, platinum bougies, Thropy koplampen, remservo steun, alu pookknop, alu + leer handremhendel. En nog een hoop wat er in of op moet.
  • Avatar gebruiker
    Johan
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 727
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 1:21 am
    WoonplaatsCOLON Puerto Morelos Mexico
    CONTACTCOLON

    door Johan » wo aug 03, 2005 2:40 pm

    De prijs in Dld is voor de gebruikte F altijd lager geweest.

    De kosten waar je rekening mee moet houden zijn onder andere:

    BPM
    Keuring
    Kentekenkosten
    CVO

    Kijk voor meer info ff op:

    http://www.vwe.nl/import/rekenvoorbeeld.asp

    voor de algemene kosten, en voor de BPM op:

    http://www.vwe.nl/import/bpm_calculator ... invoer.asp

    Ik heb het door dit bedrijf laten doen, dat ging toen wat vlotter bij de keuring (minder wachttijd) , en ook een stuk minder rompslomp.

    Dat moet echter wel betaald worden, en daar zullen de prijzen wel van veranderd zijn.

    Johan
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » wo aug 03, 2005 3:00 pm

    Jean,

    Inderdaad veel van de vermelde opties zijn (naar mijn weten) standaard,
    ABS (afhankelijk van het bouwjaar geloof ik), Airbag, Alarm, Centrale vergrendeling, elektrische ramen, Lichtmetalen velgen, Startonderbreker, Stuurbekrachtiging,
    Zijn volgens mij allemaal standaard (maar hier kunnen echte kenners vast meer over vertellen). En deze zie je bijna altijd in de lijst van opties.

    Ik heb het een keer nagevraagd bij een handelaar en die vertelde inderdaad dat dat door de provider werd ingevuld, maar daar geloof ik niets van. Of ze weten niet beter.. maar daar geloof ik niets van of ze kopiëren het gewoon van andere auto’s.
  • Jean
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 437
    GeregistreerdCOLON wo jun 22, 2005 3:27 pm
    WoonplaatsCOLON Graetheide
    CONTACTCOLON

    door Jean » do aug 04, 2005 10:57 am

    Nog even terugkomen op mijn link. Deze

    Deze auto is volgens de omschrijving een speciale uitvoering. Racing Classic Open. Is dit ook zo speciaal? 8)
    Of is dit alleen een leuk stickertje op de zijkant (van een dealer)? :D
    MGF 1.8 VVC Volcano voor de deur voorzien van:

    TTB, K&N-filter + hitteschild, Magnecor bougiekabels, assortiment RVS boutjes en schroefjes, platinum bougies, Thropy koplampen, remservo steun, alu pookknop, alu + leer handremhendel. En nog een hoop wat er in of op moet.
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » do aug 04, 2005 11:03 am

    Dat is een vraag voor de kenners...

    Ik heb bij de zoektocht naar mijn F, naar heel veel online advertenties gekeken, maar deze nooit eerder gezien..
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » do aug 04, 2005 11:07 am

    Nog nooit van gehoord, maar die stoelen heb ik ook nog nooit gezien :?
    Building >200BHP K-series
  • mgf74
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 128
    GeregistreerdCOLON za apr 09, 2005 12:30 am
    WoonplaatsCOLON antwerpen

    door mgf74 » do aug 04, 2005 12:10 pm

    Deze stickers komen van een mini !!!!
    MG . . . .
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » do aug 04, 2005 12:26 pm

    Haha, van een Mini, geweldig…

    Maar wie zou ze er op geplakt hebben de vorige eigenaar of de verkoper??
    Doet me denken aan de M3 plaatjes van de BMW die worden gejat of bij de sloop worden gekocht, of een plaatje op de achterkant met: Turbo…
    Is het dan echt wel een VVC?

    En Jean, gaat deze echte collectors item hem worden??
  • Luc
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 2025
    GeregistreerdCOLON di feb 03, 2004 10:21 pm
    WoonplaatsCOLON Schiplaken (Hever)
    CONTACTCOLON

    door Luc » do aug 04, 2005 12:57 pm

    Is het dan echt wel een VVC?


    Volgens de velgen zou het een VVC moeten zijn en dit is waarschijnlijk ook het enige waaraan je een VVC kan herkennen. Aan de buitenkant bedoel ik wel.
    Motor en VIN kunnen verder duidelijkheid brengen daaromtrent. In het VIN moet het achtste karakter een T zijn, zie voorbeeld:
    SARRDWBTBXD500123 x
  • Jean
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 437
    GeregistreerdCOLON wo jun 22, 2005 3:27 pm
    WoonplaatsCOLON Graetheide
    CONTACTCOLON

    door Jean » do aug 04, 2005 1:00 pm

    Ik weet het nog niet.
    Ik heb nog geen afspraak gemaakt. Is voor mij een stuk rijden, maar je moet er iets voor over hebben. 8)

    Ik heb er een beetje mijn twijfels over.
    - Prijs => je verkoopt de auto toch in Nederland, dus dat had iets hoger kunnen zijn in vergelijking met andere VVC's. Dit is niet dat ik vind dat hij daadwerkelijk duurder moet zijn, maar gewoon voor de vergelijking in Nederland.
    - De kennis van de verkoper => zeer speciale uitvoering (met mini-blok?) 8)
    - Klopt de rest van de advertentie/geschiedenis van de auto? Daar kunnen we voor bellen.
    - De stoelen :? => daar valt wat aan te doen. Eventueel iemand interesse?
    MGF 1.8 VVC Volcano voor de deur voorzien van:

    TTB, K&N-filter + hitteschild, Magnecor bougiekabels, assortiment RVS boutjes en schroefjes, platinum bougies, Thropy koplampen, remservo steun, alu pookknop, alu + leer handremhendel. En nog een hoop wat er in of op moet.
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » do aug 04, 2005 1:52 pm

    Jean,

    Als ik het lees, staat de auto nog op Duits kenteken.. Er moet dus nog het een en ander gedaan worden om hem te laten overschrijven.
    Bij mijn zoektocht viel me op dat de auto’s op Duits kenteken altijd iets goedkoper uitvielen dan hun NL broertjes.

    Kennis van de verkoper.. of hij die stickers er nou op heeft geplakt of niet, hij is verantwoordelijk… en hij wil dat ding natuurlijk gewoon verkopen.. Heb wel gekkere dingen gezien…

    Opties en boekjes, daar moet je altijd goed naar kijken..
    Mooi verhaal over de boekjes, ik ging bij een F kijken en die was zooooo speciaal (volgens de verkoper) dat hij de eerste 100.000 km helemaal geen beurt nodig had, daarom stond er ook nog niets in het boekje (boekje was zo nieuw dat er nog geen vouw in zat van het openen).
  • Avatar gebruiker
    Johan
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 727
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 1:21 am
    WoonplaatsCOLON Puerto Morelos Mexico
    CONTACTCOLON

    door Johan » do aug 04, 2005 2:05 pm

    De optied die ik lees zijn:

    mistlampen
    windscherm (windstop?)
    afdekhoes

    De mistlampen zijn snel te zien als deze er werkelijk opzitten, het windscherm is ook snel te zien.

    De afdekhoes zou ook een tonneau-cover kunnen zijn, deze gaat over de softtop als deze naar beneden is. Dit onderdeel is standaard meegeleverd met de auto.

    Controleer in ieder geval of de distributieriem is vervangen toen de auto 5 jaar oud was.

    Johan
  • Jean
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 437
    GeregistreerdCOLON wo jun 22, 2005 3:27 pm
    WoonplaatsCOLON Graetheide
    CONTACTCOLON

    door Jean » do aug 04, 2005 3:01 pm

    Het Duitse kenteken is nog niet echt probleem. Ik heb heb eens gerekend met de vraagprijs en een berekening voor de gemaakt op internet (weet even niet meer de site. Dan kom ik uit op +/- € 9.000 (dit is zonder onderhandelen en andere kosten voor het invoeren: keuring, kentekenplaten en dergelijken).

    Moet maar eens bellen voor wat meer info.
    MGF 1.8 VVC Volcano voor de deur voorzien van:

    TTB, K&N-filter + hitteschild, Magnecor bougiekabels, assortiment RVS boutjes en schroefjes, platinum bougies, Thropy koplampen, remservo steun, alu pookknop, alu + leer handremhendel. En nog een hoop wat er in of op moet.
  • Bruce
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 7787
    GeregistreerdCOLON vr jul 29, 2005 11:39 am
    WoonplaatsCOLON Zevenhuizen (NL)

    door Bruce » do aug 04, 2005 3:11 pm

    Johan,

    Mijn F (uit 1998) zit bijna aan de 80.000 km, heeft hij dan een beurt nodig?
    (bij 75.000 is de APK gedaan)

    Naar mijn weten zit mijn distributie riem er al 7 jaar op, is dit gevaarlijk?
    Wanneer wordt eigenlijk geadviseerd hem te vervangen?

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 10 en 0 gasten