Wie kan een koppakking vervangen ?
  • metjel
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 52
    GeregistreerdCOLON ma nov 07, 2011 10:21 am

Re: Wie kan een koppakking vervangen ?

door metjel » zo nov 13, 2011 8:13 pm

Wow.......wow..........wow wat een reacties.
    Maar jullie moeten mij nageven, ik heb jullie aandacht :D

En ja zoals enkele van jullie opmerken, je kan een bericht vaak op meerdere manieren lezen.
    In mijn bericht zit namelijk enorm veel frustratie van de afgelopen ca. 4/5 weken.
    Eerst haakt ca. 5 weken geleden mijn oudere broer na 7 jaar MGF'97 rijden af a.g.v te hoge reparatie kosten.
    Dat is zijn terecht vrije keuze, van afweging van kosten tegenover waarde, maar hiermee verlies ik een tour maatje. :(

Nog geen 4 weken later knalt bij mij de koppakking aan flarden. Ik overweeg echter niet om mijn MGF rijden op te geven omdat het voor mij echt hobby is en ik dus niet afhankelijk ben van mijn MGF, maar het laatste jaar heb ik behoorlijk wat dure reparaties achter elkaar gehad en dat hakt er dan toch wel in.

Mijn gezondheid laat het ook effe afweten, maar dat is privé.

Dan effe terug komen waar het eigenlijk om gaat.

Ten eerste mijn complimenten aan de makers van deze site. Niets anders dan lof. Respect thumbsup
    Ik kan het jullie nooit en te nimmer na doen.
    Het is trouwens niet zo dat ik pas sinds twee weken de site ken. Ik ben al meer dan een jaar een regelmatige bezoeker. Ik heb echter nooit een account aangemaakt. Als ik niets te vragen of te melden heb zag ik daar het nut niet van in. ( Ik word geen lid van een voetbal club, terwijl ik gewoon als toeschouwer op de tribune zit ) Maar zo zit ik in elkaar en dat moet iedereen lekker zelf weten. :D

Ik meld mij enkele weken geleden dan toch aan, omdat ik nu wel enkele vragen had, maar ja die vallen nu in het niet bij mijn huidige problemen.
    Tevens was ik samen met mijn beste vriend en tevens MG/TF 2005 rijder op zoek naar een monteur cq. liefhebber die eventueel buiten zijn officiele werktijd onderhoud doet aan MG's.
    Dat is toch geen vreemde vraag in deze tijd dat de prijzen bij de dealers de pan uit rijzen. Ik weet er alles van, want tot nog toe deed alleen een officiele dealer het onderhoud.
    Ik heb jaren BMW's gereden en had een BMW monteur cq. liefhebber die in zijn vrije tijd zich wat bijverdiende en mijn auto perfect onder hield.

Nog effe over mijn meer dan 30 jaar motor rijden.
    We hadden inderdaad een vrienden groep die bij onderhoud, reparaties, zelfbouw, tuning enz. altijd letterlijk voor elkaar klaar stonden en hebben nooit een dubbeltje aan elkaar verdient.
    Maar dat terzijde want die tijd is voorbij en ben nu heel blij met mijn MGF. :D

Ik wil toch graag een tweede poging wagen om jullie ervaring te vragen.
    Wanneer ik mijn koppakking, distributie riem, spanrol en waterpomp bij de dealer laat vervangen,kost dat net geen €1500,- . Als het dat kost dan is dat zo.
    Maar hebben jullie alternatieven betreffende werkplaats, monteur, prijzen enz. , lees ik graag jullie mening cq.
    adviezen.

Groetjes van een enigszins tot rust gekomen MG liefhebber Jel. thumbsup
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

door ttdesign6 » zo nov 13, 2011 8:31 pm

Hehe, dit is heel wat duidelijker en vriendelijker dan het eerste verhaal. Op deze manier word je geheid geholpen!

Welkom hier in de eerste plaats. Zoals eerder gezegd hier zijn er best mensen (met veel kennis) bereidt je te helpen, dat weet ik zeker. Ook kan het waarschijnlijk wel goedkoper dan de dealer kosten, maar het moet vooral goed gebeuren en dat is nu eenmaal niet gratis. Daarbij is een motor ook geen auto met midden motor waarbij je volgens mij iets moeilijker aan alles komt.

Maargoed, succes met de reparatie en hopelijk zien we hier meer van je MG! thumbsup
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

MG TF 135

Flying Dutchman
  • luigi1515
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1786
    GeregistreerdCOLON vr feb 11, 2011 8:00 pm
    WoonplaatsCOLON Roermond

door luigi1515 » zo nov 13, 2011 8:36 pm

Nou allez dan, even nog een mooi topic aanmaken in 'even voorstellen' met wat foto's van je MGF en dan zullen we de valse start maar doen vergeten :)
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

door Remieme » zo nov 13, 2011 8:47 pm

thumbsup Een heel wat betere aanpak en uitleg.

Overigens heel begrijpelijk dat je ff gefrustreerd bent, wanneer je favoriete speeltje je in de steek laat.
    €1500,00 is een forse prijs en er zijn dealers die een heel wat schappelijkere prijs berekenen. Echter is de vraag die ook in de buurt zitten. Een auto ambulance om de MG ter plekke te krijgen kost ook nog de nodige duiten.

Er zijn er hier meerdere die zelf al eens een koppakking hebben gewisseld. Maar zoals al eerder aangegeven, kunnen zij je geen enkele garantie op de reparatie bieden...

De vraag is dan misschien waar je voor een schappelijkere prijs bij een garagist de koppakking kunt laten vervangen in Limburg?
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

door ttdesign6 » zo nov 13, 2011 9:26 pm

Als ik kan weten waar je vandaan komt uit Limburg heb ik hier in het Zuiden misschien een adres voor je. Ik ben namelijk van de kant van Sittard.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

MG TF 135

Flying Dutchman
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » zo nov 13, 2011 9:42 pm

Velen van de forum leden doen "De Berg" al eens aan. De prijzen zijn dan uiteraard anders, en de liefde waarmee de taken worden uitgevoerd zijn ook van een ander kaliber, dan wanneer het gewoon een hoofdberoep is. Een F/TF heeft weinig geheimen voor medewerkers van "De Berg", de wagen waar menig garagehouder zijn neus ophaalt. Een koppakking heeft uiteraard wel het probleem van de garantie zoals Remieme aangeeft. Voor de voor/na hobbyman, schort daar net de schoen. Als het niks mag kosten en je hebt dan nog een garantiegeval aan je been, kost de reparatie dan geld aan hij die de job uit liefde voor het merk en de community deed, niet aan de eigenaar van de wagen. Dit kan niet de bedoeling zijn. Vandaar dat alles "Op de Berg" met heel veel graagte en liefde wordt gedaan, al was het de eigen wagen waar aan gewerkt wordt, maar koppakkingen van derden gebeuren veelal elders, net om laatst genoemde reden. Is een koppakkingherstelling dan moeilijk ? Uiteraard niet, vrij simpel zelfs, alleen ben je nooit zeker dat de herstelling goed gedaan is. Er is er altijd eentje op de honderd waar het na een tijdje weer fout gaat. Dat risico nemen we dan liever niet. Voor alle andere herstellingen, schadegevallen, wat dan ook, kan je altijd terecht op "De Berg".
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • luigi1515
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1786
    GeregistreerdCOLON vr feb 11, 2011 8:00 pm
    WoonplaatsCOLON Roermond

door luigi1515 » zo nov 13, 2011 10:00 pm

Mooi verhaal...wie o wie zou nou die man van 'de Berg' zijn :P
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

door RemcovanKuilenburg » zo nov 13, 2011 10:41 pm

Er zijn meerdere mensen die hij Kent. :wink:
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

Lid van MG Car Club UK.
  • metjel
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 52

door metjel » ma nov 14, 2011 9:43 am

Ja, wie,wat,waar is De Berg :?:

Ik heb via via vernomen dat geadviseerd word om de koppakking te gebruiken die ook op de Freelander ( Range Rover ) ligt. Deze moet passen en kwalitatief vele malen beter zijn. :?:

Ik ben woonachtig in Roosteren - Limburg. :D
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

door ErikB » ma nov 14, 2011 9:47 am

Iedereen verdient een tweede kans . . .

Staat de auto in je garage (droog en niet bij vrieskou) en heb je wel wat materiaal om aan een auto te werken, dan zou je er zelf aan kunnen beginnen. Why not.
    Het feit dat je de auto niet dagelijks nodig hebt, maakt dat je met een probleem forum of anderen kan inschakelen.

De start: zijn we zeker dat het de koppakking is ?

PS.: vul even je woonplaats in.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

door Kasper » ma nov 14, 2011 1:46 pm

metjel schreefColonIk heb via via vernomen dat geadviseerd word om de koppakking te gebruiken die ook op de Freelander ( Range Rover ) ligt. Deze moet passen en kwalitatief vele malen beter zijn. :?:

Daar lopen de meningen op uiteen......
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
    etienne
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1222
    GeregistreerdCOLON di aug 26, 2008 5:56 pm
    WoonplaatsCOLON brunssum limburg (nl)

door etienne » ma nov 14, 2011 8:26 pm

Altijd leuk om weer iemand te mogen begroeten uit het zonnige zuiden thumbsup

Hier mischien een link waar je wat aan hebt.http://www.ebay.nl/itm/MGF-MGTF-MGZR-MG ... 4832852b22

http://www.ebay.nl/itm/ROVER-MGZR-MGZS- ... 19a4ce8481

Maar zoals eerder hier verteld wil het per defenitie niet zeggen dat een landroverpakking beter is.
    Ik heb zelf de de verbeterde pakking gebruikt hierboven vermeld.

http://www.mgfcar.de/hgf/index.html
    Janmgf
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 431
    GeregistreerdCOLON wo okt 15, 2008 5:28 pm
    WoonplaatsCOLON Tilburg NL

door Janmgf » ma nov 14, 2011 8:35 pm

Kasper schreefColon
    metjel schreefColonIk heb via via vernomen dat geadviseerd word om de koppakking te gebruiken die ook op de Freelander ( Range Rover ) ligt. Deze moet passen en kwalitatief vele malen beter zijn. :?:

Daar lopen de meningen op uiteen......

Lees http://www.mgf-tf.com/phpBB2/viewtopic.php?f=30&t=11891 en dan het deel onder de foto van de koelwaterslangen.
    MGF 1.8i Mk II, BRG, Cream/Walnut leer, Bright Grille Kit, Bootrack, LLW kit, bj.2000
    Mijn andere auto's zijn een Oldsmobile 88 Dynamic Holiday Coupe uit 1958 en een Peugeot 3008 Allure Aut.
    Ultimate
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2561
    GeregistreerdCOLON wo dec 23, 2009 10:39 pm
    WoonplaatsCOLON Zaandam (N-Hld, NL)

Wie kan een koppakking vervangen ?

door Ultimate » di nov 15, 2011 2:01 am

LR pakking houdt bij mij al bijna 2 jaar, ik ben er blij mee.

Gewoon lekker koppakking laten vervangen door een goed bedrijf mits je zelf veel kunde en kennis hebt, dan ga je zelf aan de slag
    Respect a man's car, and the man will respect you

- MGF 130 British Racing Green, MY2000 RHD > Project, Klik hier
  • metjel
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 52

door metjel » do nov 17, 2011 12:14 pm

Even voor de Limburgers onder ons.
    Bij welke garage in Nederlands/Belgisch Limburg hebben jullie de beste ervaring met reparaties ?
    Ik ben tot nog toe altijd bij van Iersel in Horn ( Nederland ) geweest en eigenlijk niet echt ontevreden.