SRS lampje airbag blijft branden.
  • wimk
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 469
    GeregistreerdCOLON zo aug 02, 2009 1:19 pm

Re: SRS lampje airbag blijft branden.

door wimk » wo feb 22, 2012 12:06 pm

De 'herstel' werkzaamheden moeten even wachten tot min. komend weekend. (agenda zit behoorlijk vol)
    Voor mezelf heb ik na het 'rammelen' met het draad in ieder geval het idee dat de aansluiting onder de stoel de boosdoener zal zijn en dus nagezien zal moeten worden (daarom ook voorlopig een andere auto gebruiken). Vooralsnog ga ik er van uit dat het niet de coupler zal zijn.
    Dus zal ik met de connector on de destoel beginnen om die eens GOED na te zien en evt. te modificeren indien nodig.

Overigens de claxon doet het in ieder geval wel...
  • Kasper
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5017
    GeregistreerdCOLON ma sep 06, 2004 9:43 pm
    WoonplaatsCOLON Veghel (N.Br. NL)

door Kasper » wo feb 22, 2012 1:22 pm

Dit probleem doet zich ook bij Rovers voor (200 / 25 en 400 / 45) advies van de garage was voor mij in die gevallen: gewoon doorrijden. Geen reden om de auto stil te leggen en ik kan mij herinneren dat het echt iets seizoensgebonden was, zonder te herinneren welke tijd van het jaar.

Ik weet alleen niet of de airbag(s) afgaat bij een ongeluk (oftewel of de sensor er is om GEEN belasting of om WEL belasting op de stoel te meten.

ik dacht dat de gordelspanners onafhankelijke af konden gaan en dat die er dus niet bij betrokken worden. Dit weet ik echter niet zeker zonder controle.
    MGFvvc '96 Charcoal met een heleboel mods - MGCGT '68 Tartan met wat mods -
    MGTF '05 BRG HFF inmiddels niet meer volledig origineel
  • Sir Charles
    MGF/TF Rookie
    MGF/TF Rookie
    BerichtenCOLON 84
    GeregistreerdCOLON ma apr 03, 2006 10:04 pm
    WoonplaatsCOLON Lille, B

door Sir Charles » do feb 23, 2012 10:12 am

Ik heb bij mijn TF ook dit symptoom gehad, maar toen was het de SRS module (zie topic: http://www.mgf-tf.com/phpBB2/viewtopic.php?f=2&t=7940)
    present: Lotus Elise S2 111S - VVC 160pk - Storm Titanium metallic - colorcoded hardtop - Yokohama Advan Neova AD07 - Lotus Motorsport triple-pass alloy radiator - Nitron NSS suspension
    past: MGTF 135 BRG - TF160 velgen - Goodyear Eagle F1 GSDS3 - ChromDesign windstop - chrome TF grilles - ...
  • wimk
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 469
    GeregistreerdCOLON zo aug 02, 2009 1:19 pm

door wimk » ma feb 27, 2012 12:48 pm

kabeltje onder de bestuurderstoel lag los van de houder onder de zitting terwijl de kabel onder de bijrijdersstoel netjes in een houdertje hing.
    Aansluiting nagezien en weer netjes vast gemaakt onder de stoel.
    1e rit van 25km gaf geen brandend lampje meer...hopelijk is het euvel hiermee voorholpen en voorbij