KVS lekkage
  • Ian
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1246
    GeregistreerdCOLON di apr 15, 2008 6:13 pm
    WoonplaatsCOLON Schilde

    Re: KVS lekkage

    door Ian » zo dec 18, 2011 3:59 am

    Van mij had een half jaar geleden ook gigantische plas water onder de wagen. Nieuwe inlaatpakking gestoken en het was verholpen voor een paar maand. Erna is hier een terug plasje water onder de wagen beginnen ontstaan (pas na heel intensief rijden wel). Nu omwille van tijdgebrek om naar garage te kunnen gaan vul ik gewoon bij. Motor start prima bij mij, geen mayo of iet enz. Is nu al 5 maand zo. Mssh dat er bij jou een slang/buis ofzo los is? Bij mij valt het heel moeilijk te zien en ik heb geen tijd om ook onder een brug te zetten of om half 3 snachts nog in de kou te kijken. Zal pas voor in een vakantieperiode zijn. Hoop dat je geen HGF gebeuren hebt.
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: KVS lekkage

    door ttdesign6 » zo dec 18, 2011 11:17 am

    Dat hoop ik ook niet, maar opeens een boel mayo doet mij het ergste vermoeden...Aan het einde van de peilstok aan de druppel zit een beetje mayo.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: KVS lekkage

    door ttdesign6 » zo dec 18, 2011 6:23 pm

    Ik heb eens even een vraag. Aangezien ik vrijwel zeker een HGF zal hebben heb ik op het moment 2 opties.

    1. De HGF laten herstellen. Daarbij bedenk ik me wel dat de motor al heel wat kilometers erop heeft zitten, bijna 174.000km.

    2. Een nieuwe motor erin zetten.

    Het zijn allemaal wat radicale ideeen, maar aangezien hij nu toch even stil zal staan en niet veel gebruikt wordt sta ik open voor alles. Het idee van een nieuwe motor is er gewoon omdat deze er al aardig wat op heeft zitten en ik niet van plan ben de F de komende tijd weg te doen en een lager kilometrage altijd fijner is.

    Daarbij komt ook, dat in plaats van in een nieuwe koppakking te investeren, liever een nieuwe motor zou laten installeren (natuurlijk in zeer goede staat) met minder km's.

    In het laatste geval, wat komt hier allemaal bij kijken, behalve alleen een nieuwe motor? Is het mogelijk er een sterkere variant in te zetten?

    Nogmaals, het zijn maar ideeen, ik sta voor alles open en ik wil graag eens weten hoe het zit, misschien ook van anderen die een nieuwe motor erin hebben gezet. Een goede motor kost daarbij ook de wereld niet.

    Alvast bedankt! TT
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: KVS lekkage

    door BlackFox » zo dec 18, 2011 6:41 pm

    Als je naar een VVC wilt gaan heb je volgens mij een andere bekabeling nodig, en dan is het volgens mij al geen makkelijke swap meer.

    Niet vergeten dat de rest van je auto nog altijd 174.000km blijft hebben, het is niet enkel de motor die je kar gaande houdt :mrgreen:
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: KVS lekkage

    door ttdesign6 » zo dec 18, 2011 6:51 pm

    Snap ik :wink: 120pk blijft ook bovenaan het lijstje staan. En dan zou ik ook direct een nieuwe versnellingsbak meenemen. Tuurlijk blijft het een wagen van 174k maar een goede nieuwe motor met een ton minder op de klok is toch wel flink.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    Re: KVS lekkage

    door RemcovanKuilenburg » zo dec 18, 2011 7:18 pm

    Ga nu eerst maar eens kijken of je echt een HGF hebt. Koelvloeistof verlies hoeft niet gelijk een HGF te betekenen.

    Weer een sterk staaltje bangmakerij moet ik zeggen. :wink:
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: KVS lekkage

    door ttdesign6 » zo dec 18, 2011 7:23 pm

    Heb je ook gelezen dat mijn olie vol met mayo zit? Ik weet nog niks zeker tot donderdag, maar de mayo die er gister in zat opeens doet me niet veel goeds vermoeden.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    Re: KVS lekkage

    door RemcovanKuilenburg » zo dec 18, 2011 7:53 pm

    Kan ook vocht zijn door de temperatuur verschillen op dit moment. En je hebt het over een druppel olie op het uiteinde van je peilstok. Ik zal me niet zo heel erg bang maken als ik jou was. Er moet wel wat meer aan zitten wil het een HGF zijn.
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: KVS lekkage

    door ttdesign6 » zo dec 18, 2011 7:55 pm

    Ik bedoel, aan die druppel aan het einde van de peilstok (die heeft de vorm van een druppel), daar zit de olie met mayo aan :wink: Maargoed, we zullen zien. Ik ga natuurlijk het liefste van jouw theorie uit he.. :)
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Ian
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1246
    GeregistreerdCOLON di apr 15, 2008 6:13 pm
    WoonplaatsCOLON Schilde

    Re: KVS lekkage

    door Ian » zo dec 18, 2011 8:42 pm

    Toch niet tijdens het eten van friet met mayo tijdens een rondrit wat laten smossen in je olie :mrgreen:
  • Avatar gebruiker
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

    Re: KVS lekkage

    door RemcovanKuilenburg » zo dec 18, 2011 8:45 pm

    Precies wat ik bedoel een beetje mayo aan het uiteinde. Geen enkel probleem. Je gehele peilstok zal onder zitten als je een HGF hebt. Draai je dop van de olie er eens af, die onder het luik, en kijk daar eens. Zal je zien dat er druppels water aan zit.
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

    Lid van MG Car Club UK.
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: KVS lekkage

    door ttdesign6 » zo dec 18, 2011 8:50 pm

    Bedankt voor de tip. Ik kijk morgen direct even!
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    etienne
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1222
    GeregistreerdCOLON di aug 26, 2008 5:56 pm
    WoonplaatsCOLON brunssum limburg (nl)

    Re: KVS lekkage

    door etienne » zo dec 18, 2011 10:08 pm

    als je geregeld korte stukken rijd dan heb je vaak sludge oftewel mayo in de olievuldop zitten ( olievuldop op de kleppendeksel) maar als je al sludge aan je peilstok hebt zitten dan is er toch wat meer aan de hand.
    ik zou het gewoon even aandachtig in de gaten houden en mocht het erger worden dan weet je genoeg, dan zou ik de koppakking laten vervangen en gelijk alles meenemen bv de ditributieriem,spanrol,waterpomp , en over een motorswitch zou ik niet over nadenken omdat het toch meer onnodige kosten met zich meebrengen dan nodig is.
  • Avatar gebruiker
    Kachel
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 464
    GeregistreerdCOLON do jul 15, 2010 10:47 pm
    WoonplaatsCOLON Weiland

    Re: KVS lekkage

    door Kachel » zo dec 18, 2011 10:52 pm

    Inderdaad, daarnaast kan je met een andere motor ook weer aan de beurt zijn met groot onderhoud.....
    Ik zou alleen een andere motor/kop overwegen als je een snellere F zou willen.
    MGF VVC 1996 British racing green
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: KVS lekkage

    door ttdesign6 » zo dec 18, 2011 10:57 pm

    Dat is dan bij deze uitgesloten :wink: Veel van doorrijden doe ik er liever niet mee nu, mocht het wat ergers zijn is de schade nu nog beperkt.
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 14 en 0 gasten