door ErikB » do sep 01, 2011 11:33 am
Er is een groot verschil tussen rijden in Schotland en rijden in de Alpen (of toch zeker Oostenrijk) en dan heb ik het niet over links en rechts.
- Schotse wegen gaan vaak om een berg heen en nemen zo heel wat kleinere heuveltjes mee waardoor de wegen sneller zijn en dikwijls erg op en neer gaan..
- Oostenrijkse wegen gaan vaak over een berg heen en nemen zo heel wat haarspeldbochten mee.
Totaal verschillend, maar beiden leuk.
Single track roads in de Highlands verlopen ook altijd vlot. Dikwijls is het om ter eest opzij staan om voorrang te kunnen/mogen verlenen. Wij merkten een duidelijk verschil met de Lowlands waar er aardig wat minder tolerantie is.
Mocht Scandinavië niet zo verschrikkelijk duur zijn, dan zaten we er elke zomer denk ik.
PS. Schotland kan je zo duur maken als je wil.
MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)