Waterlek
  • Ian
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1246
    GeregistreerdCOLON di apr 15, 2008 6:13 pm
    WoonplaatsCOLON Schilde

    Re: Waterlek

    door Ian » do jul 07, 2011 6:36 pm

    Bij mij was het 17 euro voor de inlaat pakking en drie uur werk (50 euro per uur) en dan nog nen hoop zever da erbij kwam van milieu enz en kwam tege de 250 dan uit (btw shit enz)
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: Waterlek

    door BlackFox » do jul 07, 2011 6:39 pm

    Officiële dealers :love:


    Maar je had het best ineens mee laten vervangen toen ze er toch aan bezig waren. Nu ga je weer geld kwijt zijn om de boel opnieuw open te gooien.

    Al kunnen ze bij mijn weten niet enkel de waterpomp vervangen zonder ook de riemen e.d. te doen?
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • Ian
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1246
    GeregistreerdCOLON di apr 15, 2008 6:13 pm
    WoonplaatsCOLON Schilde

    Re: Waterlek

    door Ian » do jul 07, 2011 6:59 pm

    Benny benassi, ik ga eerlijk zijn. Ik ga dit weekend met wat mensen er eens deftig naar laten kijken. Hij lekt echt overal olie. Elk gatje komt er olie uitgezeikt, terwijl hij vroeger al eens volledig was in orde gemaakt omwille van dit probleem. Die garagist die aan een F aan het werken was (34000km !!) zei dat een MGF praktisch altijd na een tijd ga lekken(lopende kosten). Bedoel, ik hou van mijn wagen, maar ergens vraag ik me dan af, wat voor nut heeft het omdat nog te repareren.

    Op het engels forum krioelt het van dezelfde problemen. "Oil leaks, liquid problems" enz enz..
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: Waterlek

    door BlackFox » do jul 07, 2011 7:08 pm

    Lijkt me wat sterk te zijn dat ze allemaal olie lekken...

    Koelvloeistof, ok.
    Maar olie?

    Ik dacht dat het bij mij vrij uitzonderlijk was dat ik een olielek had, al had ik hier en daar wel wat gelezen van lekkende nokkenaspakkingen.

    Maar ik snap je redenering hoor.
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: Waterlek

    door Bruno » do jul 07, 2011 9:26 pm

    Ian schreefColon Die garagist die aan een F aan het werken was (34000km !!) zei dat een MGF praktisch altijd na een tijd ga lekken(lopende kosten)...



    De persoon die je dat vertelde ken ik, denk ik. Een beetje zeer kort door de bocht van die mens. Personen die deze commentaar geven, geven ook niks om MG's; Ze werken aan deze wagens omdat het hun job is, simpel. Hoe minder F'jes ze zien, des te liever ze het hebben. Ik denk toch wel te kunnen zeggen dat ik al menig MG's heb gezien langs de onderkant. Dat ze allemaal droog zijn is er zwaar over, maar dat geldt voor ELKE wagen van deze leeftijd. Hoe "Franser", hoe meer lekkages zelfs. De MG scoort op dit vlak verre van slecht. Als je F hier ooit werd op nagekeken en hij nu terug overal lekt, heb je ofwel thinner in je blok gegoten, of is de vorige mechanieker een ongeloofelijk amateur geweest die er zich graag snel van afmaakte. De auto is hier echter absoluut niet de schuldige ! Vervang dus niet de wagen, wel de garage in dat geval !
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Ian
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1246
    GeregistreerdCOLON di apr 15, 2008 6:13 pm
    WoonplaatsCOLON Schilde

    Re: Waterlek

    door Ian » do jul 07, 2011 10:22 pm

    Wel ik geef je wel gelijk erin. Elke wagen van een bepaalde leeftijd lekt. En voor een wagen van 13jaar vind ik dat hij uitstekend rijdt (ondanks zijn foutjes soms). Toch een mgf heeft wel zijn typische gebreken maar dat is engels en ergens maakt dat hem ook wel een superwagen in mijn ogen. Ik heb ook al enorm veel gedacht om soms van garage te veranderen. De vraag is, weet iemand een mg garage in de buurt van schilde?
  • mgf_stefke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 765
    GeregistreerdCOLON zo okt 19, 2008 11:27 pm
    WoonplaatsCOLON Kalmthout

    Re: Waterlek

    door mgf_stefke » do jul 07, 2011 11:56 pm

    Garage Ruys in Kalmthout
    Is een goede garage en met een toffe baas en goede mechaniekers
    Hier wordt je Mg f goed gerapareerd! ;-)
    0472770333
  • mgf_stefke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 765
    GeregistreerdCOLON zo okt 19, 2008 11:27 pm
    WoonplaatsCOLON Kalmthout

    Re: Waterlek

    door mgf_stefke » vr jul 08, 2011 12:01 am

    Mg f bekent om lekken ?
    Heb mijn eigen Mg f 3 jaar geleden
    Distributieriem, waterpomp .spanrol .en koppakking vervangen en ik heb er nog nooit buiten normaal onderhoud en banden kosten aangehad.
    0472770333
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

    Re: Waterlek

    door schrokke » vr jul 08, 2011 8:51 am

    Ian schreefColon Hij lekt echt overal olie. Elk gatje komt er olie uitgezeikt,


    Dan is uw carterdruk te hoog. Ik weet niet van buiten of een K motor een regelklep heeft voor de carterdruk. In ieder geval, ik zou daar beginnen checken en ook eens kijken of er geen knik zit in de carterdamp afvoerdarm. Het is vooral omdat uw bougie's er nog goed uitzagen dat ik eerst naar zo'n simpel euvel zou gaan zoeken.
    Andere mogelijke oorzaken zijn HGF of te veel compressieverlies langs de zuigerveren.
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
  • Ian
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1246
    GeregistreerdCOLON di apr 15, 2008 6:13 pm
    WoonplaatsCOLON Schilde

    Re: Waterlek

    door Ian » vr jul 08, 2011 2:39 pm

    mgf_stefke schreefColonGarage Ruys in Kalmthout
    Is een goede garage en met een toffe baas en goede mechaniekers
    Hier wordt je Mg f goed gerapareerd! ;-)


    guys garage
    Roosendaalsebaan 22 - 2920 Kalmthout
    ?


    Anders even naar bellen, want ik moest vandaag ergens dringend naar toe gaan, en rarara. Ik wil hem starten vreselijk geschok, getril (aardbeving stijl) en toen ik trachtte te rijden geraakte hij praktisch niet vooruit en hij klinkt als een diesel ja nee eigelijk als een tractor..

    Beetje einde raad nu, aangezien ik heb moeten afbellen (kan mijn vader zijn wagen niet lenen die thuis staat) en als hij zo maandag is dat ik hem niet naar een garage kan brengen..

    Doet me denken aan benny zijn situatie
  • Avatar gebruiker
    Andros
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1601
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 8:17 pm
    WoonplaatsCOLON 't Stad

    Re: Waterlek

    door Andros » vr jul 08, 2011 4:00 pm

    Garage Ruys is inderdaad aan te raden. Bel wel op tijd want het is er doorgaans erg druk. Je F'je is er wel in goede handen :)
    De nachtspotter!
  • Ian
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1246
    GeregistreerdCOLON di apr 15, 2008 6:13 pm
    WoonplaatsCOLON Schilde

    Re: Waterlek

    door Ian » vr jul 08, 2011 4:17 pm

    Al naar gebeld, kan hem op een datum binnen brengen.
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: Waterlek

    door BlackFox » vr jul 08, 2011 5:26 pm

    Klinkt inderdaad zoals bij mij...
    Maar bij mij ging het wel weg na enkele seconden.

    Doet 'ie het nu nog?

    Anders reset de ECU eens (10x het contact aan en af in stand 2 geloof ik)
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • Ian
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1246
    GeregistreerdCOLON di apr 15, 2008 6:13 pm
    WoonplaatsCOLON Schilde

    Re: Waterlek

    door Ian » vr jul 08, 2011 6:25 pm

    Nog steeds, het lijkt precies dat de motor ernstig verkouden is.
  • Avatar gebruiker
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

    Re: Waterlek

    door Tukker » vr jul 08, 2011 8:21 pm

    Ian schreefColonOp het engels forum krioelt het van dezelfde problemen. "Oil leaks, liquid problems" enz enz..


    Komt omdat het teveel werk is om alles op te schrijven wat wel goed is. :wink:
    Daar zijn forums voor, om elkaar te helpen als je problemen hebt. :thumbsup:
    goodgoan Tom

    [b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 14 en 0 gasten