Sander schreefColon- Wat hebben de bougies met het losdraaien van de pully te maken ?
- Dat 3mm gat is een leuke theorie maar heeft nog nooit aantoonbaar iets toegevoegd behalve een verlengde opwarm tijd.
- De multilayer pakking is per definitie helemaal niet beter. dat hangt van een aantal factoren af.
- Preventief de koppakking vervangen, zeker op deze manier, introduceert meer kans op problemen dan je er waarschijnlijk mee voorkomt.
- De thermostaat is echt niet moeilijk als je kop (inlaat) er al af is, even goed kijken.
- Wat wil je nog meer weten over de motorsteun ? De 2 grote bouten losdraaien, die zijn daar voor gemaakt !
Waarom onderneem je zo'n klus blijkbaar zonder werkplaatshandboek ? Ik deed het een keer of 10, maar wel steeds met werkplaatshandboek !
Bougies, inlaat en uitlaat lagen eraf, in mijn ogen geen compressie meer dus in de versnelling zetten geen effect?. iig met mijn momentsleutel draaide alles lekker rond ondanks in zn 4, handrem en voetrem.
Als het 3mm gaatje de opwarm tijd vergroot zou deze dan niet een gelijk effect als een by pass hebben?
Ik heb geen goed werkplaatshandboek kunnen vinden vandaar dat ik het zonder doe. Mss iemand een goede download link?



)die ik al vervangen heb altijd al de kopbouten terug gebruikt en nog nooit een stuk afgedaan dus toch een zeldzaam probleem het vermelden waard!

