Achterrem vastgelopen
  • Avatar gebruiker
    GhostRider
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 818
    GeregistreerdCOLON wo maart 31, 2004 7:20 pm
    WoonplaatsCOLON Nederland

    Re: Achterrem vastgelopen

    door GhostRider » vr jul 08, 2011 12:07 am

    Ik heb bij mijn 911 vastzittende remmen gehad. Door te weinig gebruik van de vorige eigenaar was de zaak vast komen te zitten. Dat geeft eerder een soort slepend/piepend geluid. Was redelijk goed en niet duur te reviseren.
    Bonkend geluid had ik deze week laten verhelpen (ook de 911, isse oudje hè), toen een schokbreker los was gekomen, (bout bovenin los). Toen dachten we ook aan een aandrijfas. Kostte me een bout van 7 Eurie en wat tijd om een nieuwe draad te tappen.
    Zijn op zich allemaal klusjes die niet overdreven duur hoeven zijn (ook de aandrijfas vervangen niet).
    Lekker sleutelen toch!?
    Succes iig. :wink:
    IF IT ROLLS, THEN RACE IT!
    Afbeelding
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

    Re: Achterrem vastgelopen

    door schrokke » vr jul 08, 2011 8:33 am

    Herstelling aan subframe? Wat is daar dan aan gedaan? Dat zou ik dan toch ook eens deftig laten nakijken.

    100€ voor een aandrijfas + hub is zeer redelijk maar daarmee ben je er nog niet.
    Als de buitenring van het lager los ligt in de hub, dan is die hub voor de schroothoop. Maar dan ga ik toch meer en meer richting centrale (aandrijfas)moer moer denken die is los gekomen.

    Maarre, als ge is uw band een bult(je) ziet zitten raad ik u toch wel aan om deze onmiddelijk te vervangen. Dat duid op een breuk in de band. Daar mee blijven rijden is levensgevaarlijk, wat je bijna hebt ondervonden. Idem met een kap(snee) de band, als die in de flank van de band zit moet je die onmiddelijk vervangen. Zit die in het loopvlak en je kan de gordel nog niet zien is het alleen een "vleeswond" en kan je verder rijden.

    Vraag blijft natuurlijk hoe dat bultje er is ingekomen.
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
  • Steffie
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 353
    GeregistreerdCOLON ma apr 20, 2009 11:07 am
    WoonplaatsCOLON Zwijndrecht (NL)
    CONTACTCOLON

    Re: Achterrem vastgelopen

    door Steffie » vr jul 08, 2011 2:31 pm

    Er was dus geen bultje........... Het voelde alleen zo. Terug geweest naar de garage. Velgen gebalanceerd. Uitgelijnd. Daarna was het weg. Alleen zo af en toe was het er weer. Waren trouwens gloed nieuwe banden.

    Edit: quoten op bovenstaand bericht is niet nodig.
    MG F 1.8 Abingdon Helemaal strak gemaakt en opnieuw gespoten!
    Blue Flame Performance Exhaust
    Nieuw setje glimmend walnoot
    52mm Throttle Body + K&N
    Mooi nieuw strak kapje. kleur creme! met dank aan Hame
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

    Re: Achterrem vastgelopen

    door schrokke » za jul 09, 2011 3:33 pm

    Ah ja, nu begrijp ik het pas, beetje te snel gelezen 1ste keer.
    Maar als ik alles zo bekijk, reeds trillingen en bij geluiden vlak na de herstelling, band en lager vroegtijdig versleten en defect. Volgens mij was bij de herstelling toch niet alles in orde welke u nu deze miserie heeft bezorgd. Dat is wel pech hebben.
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
  • Ian
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1246
    GeregistreerdCOLON di apr 15, 2008 6:13 pm
    WoonplaatsCOLON Schilde

    Re: Achterrem vastgelopen

    door Ian » za jul 09, 2011 9:50 pm

    Btw, bultje op de band is omdat er een breuk in uwe canvas zit ;)

    Gewoon effe te verduidelijking :wink:
  • Ronald MG TF
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1758
    GeregistreerdCOLON vr maart 09, 2007 3:15 pm
    WoonplaatsCOLON België

    Re: Achterrem vastgelopen

    door Ronald MG TF » zo jul 10, 2011 10:44 pm

    Ook hier problemen met het blijven hangen van de remmen :evil: ...
    Aangezien de wagen toch deze week binnen gaat voor een ander probleem, laat ik hier ineens naar kijken...
    Er moet nu echter niet veel meer fout gaan...mijn MG geduld raakt stilaan op...
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: Achterrem vastgelopen

    door Bruno » zo jul 10, 2011 11:11 pm

    Ik vind dat sommigen hun geduld nogal snel verliezen :
    @Ronald : Je hebt je wagen indertijd voor de toen geldende normen gekocht voor een prikje. Je hebt er een prachtige TF voor in de plaats gekregen, waar je, ondanks het een dagelijks vervoermiddel is, bijna geen kosten aan gehad hebt. Sterker nog zelfs de klassieke slijtage dingen, heb je voor 2X niks gevonden en geplaats gekregen. Je hebt met je F meerdere malen op circuit geknald en nogmaals, probleemloos. 1 keer heb je een kapotte koppakking gehad, die heel democratisch is vervangen geweest door Paul. Nu heb je een kleine probleem en je geduld zou opraken, na al die probleemloze jaren ? Denk je dat je met een gewone wagen even goedkoop had gereden ? Sterker nog, met evenveel plezier ? Als je de octagon in het hart draagt, kan je zo'n dingen toch echt niet posten, maar eerder heel tevreden zijn dat je TF je al zoveel probleemloze, goedkope en vooral fun kilometers schonk. Dus graag je verontschuldigingen posten aan het adres van je groene TF graag :wink:
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Ronald MG TF
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1758
    GeregistreerdCOLON vr maart 09, 2007 3:15 pm
    WoonplaatsCOLON België

    Re: Achterrem vastgelopen

    door Ronald MG TF » zo jul 10, 2011 11:40 pm

    Ik wacht gewoon af...
    Er is nog niets definitiefs beslist, als hij op 't einde van de week terug normaal functioneert is er geen probleem.
    Momenteel ben ik erover aan 't denken om er een 2de wagen bij te nemen als daily...op die manier ontzie ik de TF een beetje, dat zou een optie kunnen zijn... maar moest ik nu toevallig ergens een leuke deal vinden, er zijn tenslotte nog wel meer leuke speeltjes..;) , dan zou ik niet twijfelen. Ik heb de TF nu 3 jaar, wat voor mij zeker niet slecht is omdat mensen die mij goed kennen weten dat ik erg snel op een auto ben uitgekeken. True, het is een fun wagen, tot hiertoe wel democratisch mee gereden maar soms voel je je jong en wil je wel wat... :lol:
    Uiteindelijk zal ik, is het niet nu dan toch ooit, iets anders kopen...wat dat zal worden weet ik niet maar leuk zal 't alleszins wel zijn... :wink:
    Voor 't zelfde geld blijf ik 'm voorlopig gewoon als daily gebruiken... wait and see...

    Of...nog een mogelijkheid, we houden de TF, kopen een gele ZT en prepareren deze voor trackdays... dan spreken ze binnenkort over 't gele gevaar van Zolder met al die gele MG's... :mrgreen:
    Dit laatste maakt iets minder kans, realistisch gezien....alhoewel.... :wink:
  • Steffie
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 353
    GeregistreerdCOLON ma apr 20, 2009 11:07 am
    WoonplaatsCOLON Zwijndrecht (NL)
    CONTACTCOLON

    Re: Achterrem vastgelopen

    door Steffie » ma jul 11, 2011 5:13 pm

    Ik heb hem net opgehaald. Rijdt prima, als is het met kloppend hart. Hield ik eerst vooral de watertemperatuur nauwlettend in de gaten, nu snuffel ik ook constant of ik geen vreemde geurtjes ruik zoals verbrand rubber/remblokken. Wel lastig als je meestal vooruit rijdt en net achter je zit het potentiele gevaar!

    Hij moet nog wel uitgelijnd worden. Blijft redelijk rechtuit rijden. Geen trillingen. Geen hobbels enz. Langzaam, heel langzaam krijg ik weer een beetje vertrouwen.
    MG F 1.8 Abingdon Helemaal strak gemaakt en opnieuw gespoten!
    Blue Flame Performance Exhaust
    Nieuw setje glimmend walnoot
    52mm Throttle Body + K&N
    Mooi nieuw strak kapje. kleur creme! met dank aan Hame
  • Avatar gebruiker
    BlackFox
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2357
    GeregistreerdCOLON zo okt 04, 2009 12:18 pm
    WoonplaatsCOLON Maasmechelen, België

    Re: Achterrem vastgelopen

    door BlackFox » ma jul 11, 2011 5:20 pm

    Een F/TF als daily, 'k vind het precies ook niet goed samengaan....

    Vorig jaar had ik er meer plezier van toen ik hem sporadisch gebruikte. Nu voelt het aan alsof er elke rit iets mis dreigt te gaan... ook al gebeurd dat tot nu toe niet.
    Ook de vluchtheuvels en gaten in de wegen beginnen op dagelijkse basis toch wel snel tegen te steken.


    Dat gezegd zijnde haal ik er wel nog steeds zeer veel plezier uit wanneer ik eens een omwegje maak met warme motor en met het dakje open :thumbsup:
    1999 MGF 75th LE
    2001 Honda S2000
  • Avatar gebruiker
    Remieme
    Erelid
    Erelid
    BerichtenCOLON 5296
    GeregistreerdCOLON vr feb 10, 2006 8:33 pm
    WoonplaatsCOLON Bergen op Zoom (NL)

    Achterrem vastgelopen

    door Remieme » ma jul 11, 2011 6:03 pm

    Rij al dik 10 jaar met de F als daily en stap iedere keer weer met veel plezier in.

    Geen noemenswaardige onkosten op een nieuwe motor na. Op mijn voorgaande bolides had ik meer kosten aan onderhoud.
  • Ronald MG TF
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1758
    GeregistreerdCOLON vr maart 09, 2007 3:15 pm
    WoonplaatsCOLON België

    Re: Achterrem vastgelopen

    door Ronald MG TF » ma jul 11, 2011 7:46 pm

    In mijn kleurrijke carrière heb ik een tiental wagens ( enkel als privèvoertuig ) zien passeren.
    Qua kostenplaatje was de duurste een Ford, die kosten waren niet meer normaal, die wagen trouwens ook niet, heb ik daar misérie mee gehad :evil: ...de goedkoopste is eigenlijk een gedeelde plaats...ook een Ford...een andere weliswaar :mrgreen: , en de ZR.
    Nu, de TF is inderdaad een leuke wagen, geeft waar voor zijn geld en rijplezier, maar is voor mij zeker geen heilige koe.
    Ik raak er wel meer van overtuigd dat, zoals hier al meermaals is aangehaald, de F/TF meer een vrijetijdswagen is dan een daily.
    Maar nogmaals, als ik morgen iets leuk vind dat mij aanstaat en waarvoor ik de TF zou moeten verkopen...ga ik daar zeker niet wakker van liggen.
  • Avatar gebruiker
    jantje
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 574
    GeregistreerdCOLON di jul 17, 2007 3:41 pm
    WoonplaatsCOLON Laarne (België)

    Re: Achterrem vastgelopen

    door jantje » di jul 12, 2011 11:44 am

    Als je een wagen koopt voor de goedkoop, ja dan neem je het best een bus...
    Ik gebruik mijn f-je bijna dagelijks: nu al meer dan 7 jaar.
    Inderdaad de nodige kosten, maar gisteren nog naar de Carrefour gegaan.
    Leuk om de gezichten van de mensen te zien als je een gemiddeld karretje in je koffer laadt :)
    Nadien in de oprit naar de snelweg nog een BMW losgereden. die keek ook raar naar het
    8 hoekig plaatje toen hij mij uiteindelijk overging

    Een wagen is als een vrouw: wil je er geen kosten aan doen, dan zul je ook niet veel moeten verwachten :lol:
    Brooklands F van 1998
    geoptimaliseerd met LLW-kit, lowering pins en K&N luchtfilter
    Daily: Jaguar XE
  • Ronald MG TF
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1758
    GeregistreerdCOLON vr maart 09, 2007 3:15 pm
    WoonplaatsCOLON België

    Re: Achterrem vastgelopen

    door Ronald MG TF » di jul 12, 2011 12:25 pm

    De kosten aan een wagen scheelt mij eigenlijk geen zier, het is meer 't ongemak en de last die ik ervan ondervind die mij een doorn in 't oog zijn. Nog enkele dagen geduld en dan is de miserie weeral vergeten... :wink:
  • Steffie
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 353
    GeregistreerdCOLON ma apr 20, 2009 11:07 am
    WoonplaatsCOLON Zwijndrecht (NL)
    CONTACTCOLON

    Re: Achterrem vastgelopen

    door Steffie » di jul 12, 2011 8:00 pm

    Ik gebruik mijn F ook voor dagelijks werk. Op een HGF en dan nu de achteras eigenlijk geen noemenswaardige dingen gehad. Alles wat ik heb (laten) doen was omdat ik het leuker/mooier vond dan echt nodig was.

    Toen ik deze kocht wist ik ongeveer wat er aan zat te komen: spuiten, niet dakje enz enz. Of voor de fun: K&N 52 tb Bleu Flame........ Vrouwtje denkt dat het allemaal pure noodzaak was :lol: Daarom moppert ze nu misschien.

    De achteras wijt ik voorzichtig aan het lager. De restanten heb ik (nog) niet meegekregen.
    MG F 1.8 Abingdon Helemaal strak gemaakt en opnieuw gespoten!
    Blue Flame Performance Exhaust
    Nieuw setje glimmend walnoot
    52mm Throttle Body + K&N
    Mooi nieuw strak kapje. kleur creme! met dank aan Hame

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 14 en 0 gasten