MG F advies gevraagd
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » di jun 07, 2005 9:33 am

    Ik kan u vertellen ,dat ik het me nog geen seconde beklaagd heb, om destijds voor MG te kiezen, integendeel. MG mag dan wel niet het grootste merk zijn (tegenwoordig zeker niet meer) maar dat maakt de wagen net zoveel specialer. Als je graag een wagen hebt waar iedereen possitieve commentaar op geeft, een "hoofden-draaier" met andere woorden, wil je een wagen die net dat iets anders is als de rest van die grijze massa productie, dan moet je beslist een MG nemen.

    Welke wagen is goed, en welke niet ? Wel, laat ons stellen dat een Toyota, Mazda, veel betrouwbaarder zijn, maar dan boet je dus weer in qua originaliteit, rij je immers graag met dezelfde wagen als iedereen ?
    Ik ken evenveel mensen die niet met een F rijden, maar met bv. een Mercedes, en die bijna wekelijks de garage in staan met electronische problemen, maar maakt dat een Mercedes slecht ? Veralgemenen mag je dus nooit doen, want iedereen kent wel iemand die, net dat type wagen kan afkraken, dat jij net wou kopen.
    En wat de F betreft, geef mij maar een back-to basic wagen, met af en toe een mankementje, maar dat is niet te wijten aan een mindere kwaliteit van de K-engine, integendeel, want dit is een reuze motor. Het is eerder te wijten aan het feit dat de motor achteraan ligt. Niet zo goed voor de betrouwbaarheid, maar het rijdt zo veel leuker.

    Kortom, geef mij maar een wagen met karakter, i.p.v. ééntje van 12 in een dozijn, tenzij je liever niet die extra vrienden erbij krijgt, als je met een F'je rijdt, want dat vind ik tot nu toe zelfs het leukste aan mijn F.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » di jun 07, 2005 12:52 pm

    Precies ! De K-serie iksjuist een van de beste sportieve blokken gezien het gewicht. Daarom kom je deze blokken tegen in Elises, Caterhams enz. Je hebt daardoor misschien niet 100% de betrouwbaarheid van een "doorsnee blok" maar de betrouwbaarheid is zeker niet slecht of onbruikbaar ! Een bijkomend voordeel is dat een K-series blok erg basic in elkaar zit (VVC mechanisme even niet meegenomen) en het daardoor over het algemeen gemakkelijk storingzoeken is.
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » di jun 07, 2005 1:18 pm

    Doen Marcel.... je kent auto's, je kan -als het nodig is- terugvallen op een gezonde dosis kennis en gezond verstand en als de nood ht hoogst is ben je niet afhankelijk van die ene MGF.
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834
    GeregistreerdCOLON do feb 10, 2005 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam en Heiloo

    door MGF » di jun 07, 2005 2:26 pm

    Mooie tekst Bruno, net een column :wink:

    p.s. Weet iemand trouwens of er een constructie fout zit in de kapconstructie waardoor deze kan scheuren? (Dit beweerde die man van Cabrioland namelijk)

    MGF
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » di jun 07, 2005 3:00 pm

    MGF schreefColonp.s. Weet iemand trouwens of er een constructie fout zit in de kapconstructie waardoor deze kan scheuren?


    Is volgens mij enkel op de TF van toepassing en daar zijn onder garantie "elastieken" voor geplaatst die het probleem oplossen.
    Building >200BHP K-series
  • Marcel
    MGF/TF First drive
    MGF/TF First drive
    BerichtenCOLON 12
    GeregistreerdCOLON do jun 02, 2005 5:39 pm
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.

    door Marcel » di jun 07, 2005 3:01 pm

    ErikB schreefColonen als de nood ht hoogst is ben je niet afhankelijk van die ene MGF.


    Uhhhh je bedoelt, dan kan mijn vrouw altijd nog in de Porsche rijden ????
    Ik denk dat we maar iets "betrouwbaarders" gaan zoeken dan....

    Trouwens wel grappig, ik zit te melken over de betrouwbaarheid van de MGF's, jij zegt "doen" en meteen er onder staat een posting over een gescheurde cabriokap wat "standaard" probleem lijkt te zijn..

    IK ga in het weekend in Duitsland kijken, is voor mij niet zo ver en voorkeur gaat uit naar een zwarte of liever nog een zilveren. Er staat mi een hele mooie zilveren met rode kap en rode bekleding, past mooi bij mijn zilveren Porsche (met rode klauwen en rode gordels) en zilveren M5

    Afbeelding

    Afbeelding

    9/99, 77dkm, Airco, leer, de juiste velgen, 8200 euro + BPM (2000 euro)
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » di jun 07, 2005 3:21 pm

    Marcel schreefColoner onder staat een posting over een gescheurde cabriokap wat "standaard" probleem lijkt te zijn..


    Gebaseerd op de uitspraak van een "cabrioland" verkoper. Check de site www.cabrioland.nl en zie het assortiment. Natuurlijk zal de verkoper zijn best doen aan MGF een Mazda aan te praten, het is immers zijn brood !

    Laat je vooral niet gek maken door zulke indianenverhalen, Engelse wagen zijn tegenwoordig al lang niet slecht meer.

    Mooie F, jammer van de M5 :lol: :wink:
    Building >200BHP K-series
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » di jun 07, 2005 5:05 pm

    M5 heeft veel weg van Mg (toch wat de letters betreft :wink: )
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Sander
    Technical Specialist
    Technical Specialist
    BerichtenCOLON 7902
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 11:08 pm
    WoonplaatsCOLON Essen (BE)

    door Sander » di jun 07, 2005 7:11 pm

    :lol:
    Building >200BHP K-series
  • John
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 404
    GeregistreerdCOLON vr maart 26, 2004 11:10 am
    WoonplaatsCOLON woonplaats invullen aub.
    CONTACTCOLON

    door John » di jun 07, 2005 7:22 pm

    Marcel,

    Om nog een ervaring toe te voegen: ik heb de afgelopen 1,5 jaar ca. 55.000 km met mijn TF gereden. Geen enkel pijntje, alleen de normale beurten (2 stuks).

    Tot deze aankoop heb ik altijd 'economisch verstandige' diesel auto's gehad zoals ford mondeo (260.000km) en audi a4 (180.000) dus voldoende ervaring met zeer betrouwbare auto's. Ik vind mijn TF net zo betrouwbaar, alleen rammeltjes en piepjes, maar da's nu eenmaal engels :wink:
    Overigens was ik op voorhand al bekend met dat 'euvel' daar ik al een MG-Midget bezit.

    Wat wel verstandig is: eerst netjes warm rijden en dan pas gaan 'gassen'.
    En dan begint de lol pas echt: vooral mensen met een BMW kunnen slecht tegen hun verlies :shock: :wink: :lol:

    groeten,

    John
    "Het is daarom ook dat mensen met talent voor duiken geen duiker mogen worden"
    AfbeeldingTF 135 Elegance / Midget
  • Jupilerman
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1435
    GeregistreerdCOLON ma apr 05, 2004 10:13 pm
    WoonplaatsCOLON Hamme

    door Jupilerman » di jun 07, 2005 8:05 pm

    Hoi Marcel, ik rij in een *F* van 1999 en heb nog geen kosten buiten het "gewone" gehad. Geen gescheurde kappen, uitgebrande motoren, etc etc,... maar die gast met z´n zilveren en nieuwe SLK, die ik gisteren zag staan, met dak op 90° gekanteld en waarschijnlijk geblokkeerd,.... die zal zwaardere kosten hebben.
    De probelemen die ik wel heb gekend waren zelf toegebracht. Van al de MG vrienden die ik heb kan ik mij eigenlijk geen enkele voor de geest halen met herhaaldelijke problemen. De problemen die wij soms aankaarten zijn dan ook van dien aard dat ze voor de niet-fanatiekeling niet worden opgemerkt of voor "normaal" doorgaan. Wij als enthousiasten slaan nogal snel "alarm". En ja, hij rammelt, maar dat komt omdat ie strakker afgeveerd(nuja veren :lol:) staat. Verwacht natuurlijk geen VW golf IV, V of Bimmer kwaliteit, daarvoor moet je echt naar wolfsberg of beieren.
    succes
  • Demor
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3799
    GeregistreerdCOLON wo maart 24, 2004 8:10 pm
    WoonplaatsCOLON Boekel, Nederland
    CONTACTCOLON

    door Demor » di jun 07, 2005 9:49 pm

    Ha die Marcel, ik rijd nu al bijna 100.000 km met mijn F, een prima auto. De enige grote kosten die ik gehad heb is na, een niet te bewijzen slechte plaatsing van een distributie riem, de riem eraf gespongen en kapotte kleppen, maar dat zijn de enige grote uitgaven die ik gehad heb in 100.000 km. :o Oh ja, ik geef wel een hoop geld uit aan opties :wink:
    K&N 57i & Shield|52mm TB|Magnecor|Clear indicators|Foggy's|Trophy splitter|Trophy Mesh|Shocker bushes|Powerflex compl rear kit|New Wood fascia|Wood & Alloy gearknob (ingekort)|MKII Armrest|Walnut leer/groene piping|Chrome kit interieur|badged wieldopjes|Black Hard-Top|Electric Boot Lid Release|3de remlicht|Key/blipper mod|MG-EHBO kit|Windowstoppers|RVS bolts|New paintjob|Boot tidy|Bagage tas open kap.
  • MGF
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 5834
    GeregistreerdCOLON do feb 10, 2005 9:24 pm
    WoonplaatsCOLON Rotterdam en Heiloo

    door MGF » di jun 07, 2005 10:06 pm

    Sander schreefColon
    Marcel schreefColoner onder staat een posting over een gescheurde cabriokap wat "standaard" probleem lijkt te zijn..


    Gebaseerd op de uitspraak van een "cabrioland" verkoper. Check de site www.cabrioland.nl en zie het assortiment. Natuurlijk zal de verkoper zijn best doen aan MGF een Mazda aan te praten, het is immers zijn brood !

    Laat je vooral niet gek maken door zulke indianenverhalen, Engelse wagen zijn tegenwoordig al lang niet slecht meer.


    Dat is precies wat mijn vader ook zei toen we in de auto zaten terug naar huis, al bracht het hem wel even aan het twijfelen over of de keus toch wel moest vallen op een MGF maar nadat ik hem wat plaatjes had laten zien van een MX5/Z3 en daarna van een MGF was hij weer helemaal de oude. :wink:

    MGF
  • Avatar gebruiker
    ErikB
    IT en Gallery / Forum administrator
    IT en Gallery / Forum administrator
    BerichtenCOLON 10759
    GeregistreerdCOLON do maart 25, 2004 2:10 am
    WoonplaatsCOLON Waasmunster, B
    CONTACTCOLON

    door ErikB » di jun 07, 2005 11:45 pm

    Van al de MG vrienden die ik heb kan ik mij eigenlijk geen enkele voor de geest halen met herhaaldelijke problemen.

    Thanks Jupke !!
    MGF: Sportieve 1.8 MPi met wat extra (1998); Klassieke 1.8 VVC (bijna) full option (1997) officiële MGF Cup car
    More MG: Praktische MG ZT-T CDTi (2002), Oldtimer MG1100 met nood aan restauratie (1968), MG ZR160 Track toy under construction
    Daily: Jaguar F-Pace (2019), Opel Zafira 1.8 Elegance (2003)
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    door Bruno » wo jun 08, 2005 1:08 am

    Hij zei wel degelijk vrienden, hé Erik :wink:
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten