Roll Hoops; veiligheid of verfraaiing?
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

Re: Roll Hoops; veiligheid of verfraaiing?

door Carl » di apr 05, 2011 9:50 pm

Kachel schreefColon[Het gaat denk ik puur om verfraaing in de meeste gevallen. Net als hoops, spoilers, velgen, TF klep op een F is het gewoon een kwestie van wat je mooi vind staan op je F. Dit heeft imo niks met functionaliteit te maken. (behalve looks uiteraard). De originele functie van een spoiler zal net zo groot zijn op een (origineel gemotoriseerde) F als de originele functie van hoops, nihil dus.

Ik heb geen windtunnel in de garage, dus kan er niet over oordelen, maar de mensen die ooit de trophy maakten en ook de TF designden waren natuurlijk geen tuning-oenen. De waarheid zal eerder in het voordeel van de functionaliteit overhellen vrees ik.
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

Save nature ! Drive a GREEN car!
    Kachel
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 464
    GeregistreerdCOLON do jul 15, 2010 10:47 pm
    WoonplaatsCOLON Weiland

door Kachel » di apr 05, 2011 10:19 pm

Ik heb geen windtunnel in de garage, dus kan er niet over oordelen, maar de mensen die ooit de trophy maakten en ook de TF designden waren natuurlijk geen tuning-oenen. De waarheid zal eerder in het voordeel van de functionaliteit overhellen vrees ik

Hahaha, tja een windtunnel in je garage. De mensen die de Trophy maakten zullen zeker geen oenen zijn maar nog veel meer geen commerciële oenen. Het minimalistische effect van een spoiler op een (T)F zal nooit in de buurt komen voor de functie waarvoor een spoiler van origine bedoeld is. Ik denk dat het commerciële belang van de uitstraling stukken hoger is dan het effect van de spoilers mbt de originele bedoeling van een spoiler. Ik geloof echt niet dat er verschil gemerkt kan worden als er een spoiler op een F wordt gemonteerd in rijgedrag of wegligging.
    Dus imo blijft het in het geval van de (t)f puur een commercieel verhaaltje.
    Maar dat maakt het niet minder leuk, ik vind de frontspoiler erg goed staan.
    MGF VVC 1996 British racing green
  • wimk
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 469
    GeregistreerdCOLON zo aug 02, 2009 1:19 pm

door wimk » wo apr 06, 2011 1:23 pm

Kachel schreefColonHahaha, tja een windtunnel in je garage. De mensen die de Trophy maakten zullen zeker geen oenen zijn maar nog veel meer geen commerciële oenen. Het minimalistische effect van een spoiler op een (T)F zal nooit in de buurt komen voor de functie waarvoor een spoiler van origine bedoeld is. Ik denk dat het commerciële belang van de uitstraling stukken hoger is dan het effect van de spoilers mbt de originele bedoeling van een spoiler. Ik geloof echt niet dat er verschil gemerkt kan worden als er een spoiler op een F wordt gemonteerd in rijgedrag of wegligging.
    Dus imo blijft het in het geval van de (t)f puur een commercieel verhaaltje.
    Maar dat maakt het niet minder leuk, ik vind de frontspoiler erg goed staan.

Ooit was er een merk met 4 0's in het logo dat dacht dat een spoiler 'spoilt'. Toch moest men er een opzetten om niet uit de bocht te vilegen.... Nu is de stroomlijn van de F/TF een stuk strakker en heeft, naar mijn idee, geen 'spoil'-er nodig. Het is meer uiterlijk vertoon. En voor sommigen een handige bartafel tijdens de picknik. :lol:
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » wo apr 06, 2011 1:33 pm

zonder cijfers, ben je gewoon iemand met een mening, da's duidelijk, maar dat geldt zowel voor de pro's als voor de contra's. Toch dacht ik dat de functionaliteit hier wel degelijk ooit cijfermatig bewezen is, alleen weet ik niet direkt meer waar dit terug te vinden.
    Wat ik wel weet, is dat de functionaliteit van een Trophy splitter of KH, ik dan wel niet direkt cijfermatig kan aantonen, maar ik weet wel 100000000% zeker dat mijn wagen er veel stabieler op geworden is, bij hogere snelheden, en nee, t'zit niet tussen mijn oren. Vroeger gingen hogere snelheden per definitie gepaard met 2 kleffe handjes aan het stuur. Nu met één handje aan het stuur en 1 tje met de vinger in de neus; Niet cijfermatig, bewezen, wel gevoelsmatig... al de rest zijn gewoon persoonlijke vermoedens en daar zijn we hier weinig mee lijkt me.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

door ttdesign6 » wo apr 06, 2011 1:56 pm

Bruno schreefColonzonder cijfers, ben je gewoon iemand met een mening, da's duidelijk, maar dat geldt zowel voor de pro's als voor de contra's. Toch dacht ik dat de functionaliteit hier wel degelijk ooit cijfermatig bewezen is, alleen weet ik niet direkt meer waar dit terug te vinden.
    Wat ik wel weet, is dat de functionaliteit van een Trophy splitter of KH, ik dan wel niet direkt cijfermatig kan aantonen, maar ik weet wel 100000000% zeker dat mijn wagen er veel stabieler op geworden is, bij hogere snelheden, en nee, t'zit niet tussen mijn oren. Vroeger gingen hogere snelheden per definitie gepaard met 2 kleffe handjes aan het stuur. Nu met één handje aan het stuur en 1 tje met de vinger in de neus; Niet cijfermatig, bewezen, wel gevoelsmatig... al de rest zijn gewoon persoonlijke vermoedens en daar zijn we hier weinig mee lijkt me.

Volledig met Bruno eens,

Daar waar ik eerst bij 160 km/h toch echt wel niet heel comfortabel in de auto zat door de gevoelige neus rij ik dit nu ook zonder enig probleem. Alleen ligt die vinger uit mijn neus vaak op de pook. :mrgreen:
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

MG TF 135

Flying Dutchman
    Kachel
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 464
    GeregistreerdCOLON do jul 15, 2010 10:47 pm
    WoonplaatsCOLON Weiland

door Kachel » wo apr 06, 2011 2:48 pm

Klopt, cijfermatig is er geen bewijs. Als iemand vindt dat zijn auto er beter van zal gaan sturen is het prima, zowel commerciëel als functioneel.
    MGF VVC 1996 British racing green
  • wimk
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 469
    GeregistreerdCOLON zo aug 02, 2009 1:19 pm

door wimk » wo apr 06, 2011 2:58 pm

Ik had het meer over de achter spoiler... :oops:
    aan de voorzijde geloof ik graag dat de wegligging beter wordt naar mate de snelheid hoger wordt.
    Tukker
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3057
    GeregistreerdCOLON wo okt 17, 2007 10:29 pm
    WoonplaatsCOLON Nijverdal NL
    CONTACTCOLON

door Tukker » wo apr 06, 2011 5:18 pm

Bruno schreefColon Nu met één handje aan het stuur en 1 tje met de vinger in de neus;

of dat nu beter rijd met een vinger in je neus betwijfel ik. Ik vind het geen gezicht in ieder geval. :wink:
    goodgoan Tom

[b]Toyota Prius dark gray, Audi TT 2.0 roadster dark gray (mk2)
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

door ttdesign6 » wo apr 06, 2011 5:21 pm

Tukker schreefColon
    Bruno schreefColon Nu met één handje aan het stuur en 1 tje met de vinger in de neus;

of dat nu beter rijd met een vinger in je neus betwijfel ik. Ik vind het geen gezicht in ieder geval. :wink:

Bedenk je eens hoe een noodstop er dan uit zou zien :thumbsup:
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

MG TF 135

Flying Dutchman
    RemcovanKuilenburg
    Clubshop, PR en Forum administrator
    BerichtenCOLON 5552
    GeregistreerdCOLON wo jul 02, 2008 12:13 am
    WoonplaatsCOLON Amersfoort

door RemcovanKuilenburg » ma apr 11, 2011 10:55 pm

Bruno schreefColonVroeger gingen hogere snelheden per definitie gepaard met 2 kleffe handjes aan het stuur. Nu met één handje aan het stuur en 1 tje met de vinger in de neus.

Ik rij met gemak 210 (op de teller) met een hand aan het stuur en een hand aan mijn aai phone om op te nemen. En dat zonder splitter. En geen klamme dijen of handen :wink: :lol:
    MG F 1.8 MPI 1996 en winnaar Dyno 2008, 2010 en 2011
    Volvo V60 Volvo Ocean Race 2012
    Audi A3 1.6 TDI Amb. Pro line Buss. S-tronic 2011

Lid van MG Car Club UK.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

door Bruno » ma apr 11, 2011 11:14 pm

yeah right....
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

- YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
    RemcovanKuilenburg
    BerichtenCOLON 5552

door RemcovanKuilenburg » ma apr 11, 2011 11:17 pm

Lid van MG Car Club UK.
    RalphDuncan
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 129
    GeregistreerdCOLON vr jan 28, 2011 8:57 pm
    WoonplaatsCOLON Riemst

door RalphDuncan » ma apr 11, 2011 11:20 pm

wacko! :no:

zoiets zou ik noooooooit doen...... :devil-(
    MG-F VVC 1.8i 1996
    Mods:
    K&N filter, BeeSting antenne, Boot Grill, Chrome Hoops
    To Do:
    Elektrische kofferbak opener, Bumperlip
    RemcovanKuilenburg
    BerichtenCOLON 5552

door RemcovanKuilenburg » ma apr 11, 2011 11:21 pm

Natuurlijk :wink:

Lid van MG Car Club UK.