Nieuwe MGF, nieuwe problemen ;)
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

    Re: Nieuwe MGF, nieuwe problemen ;)

    door Rob » do maart 31, 2011 8:09 pm

    Nice job, 35 euri's voor koolborstels vind ik wel erg veel maar ja da's nog altijd beter als een nieuwe/revisie dynamo. bij revisie doen ze trouwens niet veel meer.

    Btw wat is het verschil tussen een dynamo en een alternator. volgens mij is dat hetzelfde
  • Avatar gebruiker
    RalphDuncan
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 129
    GeregistreerdCOLON vr jan 28, 2011 8:57 pm
    WoonplaatsCOLON Riemst

    Re: Nieuwe MGF, nieuwe problemen ;)

    door RalphDuncan » do maart 31, 2011 10:20 pm

    dynamo = alternator (vlaamse benaming/engelse benaming) :mrgreen:

    De 35 euro is niet alleen voor de koolborstels, maar voor de gehele voltage regelaar waar ook de koolborstels in zitten.
    Een revisie kostte mij inderdaad 125 euro, dus ik ben erg happy met een fractie van die prijs :thumbsup:

    Ik heb de regelaar trouwens hier gekocht:
    http://www.alanko.de/

    Ik ga ook meteen een nieuwe V-riem erop zetten, deze heb ik hier gevonden voor +/- 25 euro (incl. verzendkosten):
    http://www.onderdelendirect.nl/mg/f/18-16v__9092/riemen-en-toebehoren/v-riemen/conti-v-snaar-multirib--5pk1200


    PS: vandaag 150 km gereden en de dynamo werkt nog steeds prima :D
    MG-F VVC 1.8i 1996
    Mods:
    K&N filter, BeeSting antenne, Boot Grill, Chrome Hoops
    To Do:
    Elektrische kofferbak opener, Bumperlip
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

    Re: Nieuwe MGF, nieuwe problemen ;)

    door Rob » do maart 31, 2011 11:22 pm

    dynamo = alternator (vlaamse benaming/engelse benaming)


    Ja dat dacht ik ook.

    De 35 euro is niet alleen voor de koolborstels, maar voor de gehele voltage regelaar waar ook de koolborstels in zitten.
    Een revisie kostte mij inderdaad 125 euro, dus ik ben erg happy met een fractie van die prijs


    Oke, ik dacht al :lol:
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

    Re: Nieuwe MGF, nieuwe problemen ;)

    door schrokke » vr apr 01, 2011 12:09 am

    RalphDuncan schreefColonIk heb even gegoogled en het volgende gevonden over de laadspanning:

    The actual output voltage produced by the alternator will vary depending on temperature and load, but will typically be about 1-1/2 to 2 volts higher than battery voltage. At idle, most charging systems will produce 13.8 to 15.3 volts with no lights or accessories on. This can be measured by connecting the positive (+) and negative (-) test leads of a voltmeter to the battery posts while the engine is running.

    ik zal de spanning nog eens meten zodra de nieuwe regelaar erop zit.


    Moet echt wel 14,3 volt zijn. En dan nog zeker op ralentir en ontladen batterij.
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

    Re: Nieuwe MGF, nieuwe problemen ;)

    door schrokke » vr apr 01, 2011 12:26 am

    Murphy schreefColonNice job, 35 euri's voor koolborstels vind ik wel erg veel maar ja da's nog altijd beter als een nieuwe/revisie dynamo. bij revisie doen ze trouwens niet veel meer.

    Btw wat is het verschil tussen een dynamo en een alternator. volgens mij is dat hetzelfde


    Bij een revisie doen ze wel meer dan dat, borstels en spanningsregelaar vervangen heb ik al heel veel gedaan maar soms valt het tegen'(sleepring te ver ingebrand bv), en dan moet je naar een revisiebedrijf of nieuwe kopen.

    Een alternator is een wisselstroom dynamo. Vroeger stonden op auto's gelijkstroom dynamo's die niet zo krachtig waren.
    Spreek je over een dynamo gaan de meesten aan een oude gelijkstroom dynamo denken, spreek je van een alternator dan heb je een wisselstroom dynamo.
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
  • Avatar gebruiker
    RalphDuncan
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 129
    GeregistreerdCOLON vr jan 28, 2011 8:57 pm
    WoonplaatsCOLON Riemst

    Re: Nieuwe MGF, nieuwe problemen ;)

    door RalphDuncan » vr apr 01, 2011 8:33 am

    schrokke schreefColon
    Moet echt wel 14,3 volt zijn. En dan nog zeker op ralentir en ontladen batterij.



    Wat is ralentir?
    MG-F VVC 1.8i 1996
    Mods:
    K&N filter, BeeSting antenne, Boot Grill, Chrome Hoops
    To Do:
    Elektrische kofferbak opener, Bumperlip
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

    Re: Nieuwe MGF, nieuwe problemen ;)

    door Rob » vr apr 01, 2011 10:39 am

    CodeColon Selecteer alles

    Wat is ralentir?

    ralentir=langzaam

    zou toch van een belg verwachten dat zijn frans uitstekend is :lol: :lol:
    of raak ik hier een gevoelig onderwerp :devil-( :devil-(
  • Avatar gebruiker
    RalphDuncan
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 129
    GeregistreerdCOLON vr jan 28, 2011 8:57 pm
    WoonplaatsCOLON Riemst

    Re: Nieuwe MGF, nieuwe problemen ;)

    door RalphDuncan » vr apr 01, 2011 12:09 pm

    Van oorsprong Nederbelg, vandaar :)
    MG-F VVC 1.8i 1996
    Mods:
    K&N filter, BeeSting antenne, Boot Grill, Chrome Hoops
    To Do:
    Elektrische kofferbak opener, Bumperlip
  • Avatar gebruiker
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

    Re: Nieuwe MGF, nieuwe problemen ;)

    door Carl » vr apr 01, 2011 9:56 pm

    Murphy schreefColon
    dynamo = alternator (vlaamse benaming/engelse benaming)

    Ja dat dacht ik ook.

    FOUT !
    Alternator produceert wisselstroom
    dynamo produceert gelijkstroom

    De dynamo wordt al een kleine 60-70 jaar niet meer in de autoindustrie gebruikt.
    Dat je niet merkt aan een alternator dat hij wisselstroom produceert komt omdat er diodes ingebouwd zijn die de stroom gelijkrichten, zodat er ook gelijkstroom (zei het pulserend) naar buiten komt.

    Bovendien:
    Ralentir = werkwoord : betekent vertragen
    ralenti = stationair toerental (resultaat na vertraging, op rusttoerental gekomen)

    Deze hint omdat er boven de Moerdijk wel eens aan taalarmoede geleden wordt en het Frans in België sowieso beter geoefend wordt dan in Nederland :-) ......
    Laatst bijgewerkt door 1 op Carl, in totaal 0 keer bewerkt.
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

    Save nature ! Drive a GREEN car!
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

    Re: Nieuwe MGF, nieuwe problemen ;)

    door Rob » vr apr 01, 2011 9:59 pm

    Alternator is zoals Schrokke schrijft een wisselstroom dynamo,
    Dat een dynamo officieel een "gelijkstroom machine" is oke.
    Maar in de volksmond noemen wij het hier in NL toch altijd een dynamo
  • Avatar gebruiker
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

    Re: Nieuwe MGF, nieuwe problemen ;)

    door Carl » vr apr 01, 2011 10:04 pm

    self-confidence is a substitute for ignorance
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

    Save nature ! Drive a GREEN car!
  • Avatar gebruiker
    RalphDuncan
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 129
    GeregistreerdCOLON vr jan 28, 2011 8:57 pm
    WoonplaatsCOLON Riemst

    Re: Nieuwe MGF, nieuwe problemen ;)

    door RalphDuncan » vr apr 01, 2011 10:58 pm

    Ben het geheel met murphy eens :)
    MG-F VVC 1.8i 1996
    Mods:
    K&N filter, BeeSting antenne, Boot Grill, Chrome Hoops
    To Do:
    Elektrische kofferbak opener, Bumperlip
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

    Re: Nieuwe MGF, nieuwe problemen ;)

    door schrokke » za apr 02, 2011 12:11 am

    Murphy schreefColonAlternator is zoals Schrokke schrijft een wisselstroom dynamo,
    Dat een dynamo officieel een "gelijkstroom machine" is oke.
    Maar in de volksmond noemen wij het hier in NL toch altijd een dynamo


    En eigenlijk op dit forum niet zo belangrijk omdat er op de MG(T)F toch altijd een alternator staat.
    Maar kom je op een forum waarbij op de wagen zowel een wisselstroom of gelijkstroom dynamo kan staan is het toch wel belangrijk dat je duidelijk opgeeft welk type dynamo je hebt.
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
  • Rob
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 1965
    GeregistreerdCOLON zo jan 10, 2010 6:39 pm
    WoonplaatsCOLON Sittard

    Re: Nieuwe MGF, nieuwe problemen ;)

    door Rob » za apr 02, 2011 1:10 am

    Carl schreefColonself-confidence is a substitute for ignorance


    Ik begrijp niet helemaal waar deze uitspraak nou weer goed voor is.
  • Avatar gebruiker
    Carl
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 3916
    GeregistreerdCOLON vr aug 31, 2007 11:06 am
    WoonplaatsCOLON Deurne (Antwerpen)-België
    CONTACTCOLON

    Re: Nieuwe MGF, nieuwe problemen ;)

    door Carl » za apr 02, 2011 8:39 pm

    Murphy schreefColon
    Carl schreefColonself-confidence is a substitute for ignorance


    Ik begrijp niet helemaal waar deze uitspraak nou weer goed voor is.

    QED :D
    MGF 1999 1.8iVVC LHD pearlescent British Racing Green 75th anniversary multi-spoke wheels, 75th edition, no LE ! mods: white front indicators, cat bypass , 150 BHP, TF steering Rack, Green/black leather interior.
    MGF 1996 1.8iVVC RHD Metallic British Racing Green . VVC velgen, NO mods.
    todo: genoeg voor de volgende jaren .

    Save nature ! Drive a GREEN car!

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 9 en 0 gasten