HGF ????
  • Avatar gebruiker
    Ultimate
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2561
    GeregistreerdCOLON wo dec 23, 2009 10:39 pm
    WoonplaatsCOLON Zaandam (N-Hld, NL)

    Re: HGF ????

    door Ultimate » wo feb 09, 2011 10:34 pm

    Jodc schreefColonIk hoor hier voortdurend terugkomen dat de wagen goed op temperatuur moet zijn en daar kan ik uiteraard wel in komen, maar welke temperatuur zou dit dan moeten zijn? Als'k even aan het rijden ben, staat zowel het metertje van het water als van de olie net onder het midden, zou dit ok moeten zijn? Dit is waarschijnlijk wel een erg domme vraag, maar m'n automechanisch inzicht is niet bepaald een succes...


    Boven de 90 graden is je olie goed warm maar voor de zekerheid wacht ik vaak nog tot hij nog wat warmer is
    Respect a man's car, and the man will respect you

    - MGF 130 British Racing Green, MY2000 RHD > Project, Klik hier
  • philipvanv
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 526
    GeregistreerdCOLON ma feb 16, 2009 7:51 pm

    Re: HGF ????

    door philipvanv » wo feb 09, 2011 11:54 pm

    Voor zover ik hier al gelezen heb komt de olietemperatuur bij iedereen wel op een verschillende waarde... Bij mij is het watertemperatuur tot het streepje onder het middelste grote streepje en 90°C voor de olie. Gewoon wa opt gemakske cruisen en zien op welke temperatuur uw metertjes blijven...
  • Avatar gebruiker
    ovi
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 935
    GeregistreerdCOLON ma jan 10, 2011 12:00 pm
    WoonplaatsCOLON Vlaams Brabant (Keerbergen)

    Re: HGF ????

    door ovi » do feb 10, 2011 9:55 am

    Oef!
    Ik heb nog nooit een motor opgeblazen omdat ik gewoon altijd zorg dat de boel ECHT warm is!
    Wel ben ik een speelvogel, dus als de boel warm is wil ik dan ook kunnen spelen hé! :wink:
    De reden dat ik al zoveel jaren twijfelde om een MG te kopen was die slechte reputatie maar heb ondertussen ook begrepen dat het meer slechte chauffeurs zijn dan slechte motoren! :devil-(
    In het geval van onze vriend hier was het dus een slechte garage! :evil:
    Ben al terug een beetje blij dat ik er dan toch één gekocht heb. :mrgreen:
  • Cagivist
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 198
    GeregistreerdCOLON di apr 27, 2010 6:32 am
    WoonplaatsCOLON Groot-Bijgaarden / Vl-brabant (België)

    Re: HGF ????

    door Cagivist » do feb 10, 2011 10:25 am

    ovi schreefColonOef!
    Ik heb nog nooit een motor opgeblazen omdat ik gewoon altijd zorg dat de boel ECHT warm is!
    Wel ben ik een speelvogel, dus als de boel warm is wil ik dan ook kunnen spelen hé! :wink:
    De reden dat ik al zoveel jaren twijfelde om een MG te kopen was die slechte reputatie maar heb ondertussen ook begrepen dat het meer slechte chauffeurs zijn dan slechte motoren! :devil-(
    In het geval van onze vriend hier was het dus een slechte garage! :evil:
    Ben al terug een beetje blij dat ik er dan toch één gekocht heb. :mrgreen:

    Factor geluk zal ook wel beetje meespelen zeker ?? ??? Mijne heeft 150 000km, heb hem nu een jaar en tot op heden geen problemen!!! Waterpeil nog niks veranderd.Wel zoals voorgaande al zeiden , hem goed warm rijden maar dat telt voor alle wagens waar ik heb mee gereden.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten