door LEBLAR » di feb 01, 2011 1:11 pm
Yup Bruno, de (hydraulic) sealant van Loctite is geen borgmiddel. Maar het geeft wel iets borging. Voorts kun je het gebruiken op vette oppervlakken. Ik noem Loctite aar er zullen veel meer fabrikanten zijn die iets dergelijks leveren.
@Schrokke. Wanneer je geen metaal contact meer heb kun je gerust stellen dat je teveel sealant of tape hebt gebruikt. Van de sealant gebruik je letterlijk maar een paar druppels en tape 1 laag. Het nadeel van zonder dichtmiddel te werken, vindt ik, dat je het materiaal moet vervormen om een afdichting te verkrijgen. Dat resulteerd in zwaar los te krijgen delen of in het ergste geval delen die in elkaar vreten. Het zal best vaak goed gaan, ook wel meestal, maar je zult net die ene zijn waarbij het mis gaat.
Ronald Leblanc
1996 MGF VVC Pearlescent FlameRed (inderdaad, niet origineel)
Mod's: Tenza open air filter, Leer stuur, Toyo Proxes T1R, PU bushes achter, KH-splitter, Windscreen, EBC Grooved discs + greenstuff blokken rondom, 80th interieur, 52mm TB, LLW kit, SS coolant pipes, alu radiator
Upcomming: PU bussen voor.
Next: Cool-air induct Tenza.