sensor olietemperatuur
  • LEBLAR
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 762
    GeregistreerdCOLON vr feb 13, 2009 8:45 pm
    WoonplaatsCOLON Sibculo

    Re: sensor olietemperatuur

    door LEBLAR » di feb 01, 2011 1:11 pm

    Yup Bruno, de (hydraulic) sealant van Loctite is geen borgmiddel. Maar het geeft wel iets borging. Voorts kun je het gebruiken op vette oppervlakken. Ik noem Loctite aar er zullen veel meer fabrikanten zijn die iets dergelijks leveren.

    @Schrokke. Wanneer je geen metaal contact meer heb kun je gerust stellen dat je teveel sealant of tape hebt gebruikt. Van de sealant gebruik je letterlijk maar een paar druppels en tape 1 laag. Het nadeel van zonder dichtmiddel te werken, vindt ik, dat je het materiaal moet vervormen om een afdichting te verkrijgen. Dat resulteerd in zwaar los te krijgen delen of in het ergste geval delen die in elkaar vreten. Het zal best vaak goed gaan, ook wel meestal, maar je zult net die ene zijn waarbij het mis gaat.
    Ronald Leblanc
    1996 MGF VVC Pearlescent FlameRed (inderdaad, niet origineel)
    Mod's: Tenza open air filter, Leer stuur, Toyo Proxes T1R, PU bushes achter, KH-splitter, Windscreen, EBC Grooved discs + greenstuff blokken rondom, 80th interieur, 52mm TB, LLW kit, SS coolant pipes, alu radiator
    Upcomming: PU bussen voor.
    Next: Cool-air induct Tenza.
  • Bruno
    MGF.BE Beheerder
    MGF.BE Beheerder
    BerichtenCOLON 16480
    GeregistreerdCOLON vr jan 30, 2004 8:16 pm
    WoonplaatsCOLON "De Berg" , Belgie
    CONTACTCOLON

    Re: sensor olietemperatuur

    door Bruno » wo feb 02, 2011 10:01 pm

    Klopt Leblar, maar de borging die een pipeseal geeft is echt minimaal (lees iets meer dan 6 N/mm2 ). Dit is zelfs veel minder sterk dan een nudlock (handvast). Ter info een studlock (sleutelvast) geeft meer dan 30N /Cm2 sterkte in borging. Die 6N/cm2 is dus echt verwaarloosbaar. Tenslotte is het zo dat de meeste borgingen kunnen worden gebruikt op vuile schroefdraad. T'is immers niet de bedoeling dat ze een echte adhesie geven op het materiaal waarop ze worden aangebracht, maar eerder een buffer gaan creëeren tussen moer of sensor en de schroefdraad in het blok en daardoor dus eigenlijk gaan borgen.
    MG's :
    - VOLCANO MGF '180' VVC / - BRGMGTF135
    Non-MG's :
    - Mercedes CLA AMG line shooting break / - Mercedes Vito 113 CDI
    Racecars :

    - YELLOW MG ZR 190 / - WHITE MG ZR 190 VHPD Official cupracer / - YELLOW Rover114 Official cupracer EVO "Ex Cor Euser"/ - WHITE Rover 114 Official cupracer
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

    Re: sensor olietemperatuur

    door schrokke » do feb 03, 2011 9:48 pm

    LEBLAR schreefColon@Schrokke. Dat resulteerd in zwaar los te krijgen delen of in het ergste geval delen die in elkaar vreten. Het zal best vaak goed gaan, ook wel meestal, maar je zult net die ene zijn waarbij het mis gaat.


    Tja, ik doe het regelmatig. Dan heb ik daar altijd al geluk mee gehad.
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
  • philipvanv
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 526
    GeregistreerdCOLON ma feb 16, 2009 7:51 pm

    Re: sensor olietemperatuur

    door philipvanv » wo mei 09, 2012 7:22 pm

    Ik shot dit topic even terug naar boven. In de manual staat dat de sensor op 15Nm moet worden aangedraaid. Na het voorgaande vermoed ik dat er dan een extra dichting moet worden aangebracht. Kan iemand dit bevestigen?
  • schrokke
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 644
    GeregistreerdCOLON do dec 18, 2008 10:06 pm
    WoonplaatsCOLON Kontich

    Re: sensor olietemperatuur

    door schrokke » do mei 10, 2012 6:49 pm

    Als het conische schroefdraad is moet er niets tussen. Als het rechte schroefdraad is moet er normaal een dichtingring mee tussen.
    In beide gevallen is 15 Nm voldoende.
    groetjes Herman
    MGF MPI '97 BRG
  • philipvanv
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 526
    GeregistreerdCOLON ma feb 16, 2009 7:51 pm

    Re: sensor olietemperatuur

    door philipvanv » vr mei 11, 2012 6:54 pm

    Op mijn F is het blijkbaar dus M12x1,5. Das wel even een tegenvaller, nu heb ik nog een verloopstuk nodig. Massa via het blok is niet noodzakelijk, want er zit een kabeltje aan voor aan het koetswerk vast te maken.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 12 en 0 gasten