Hoe wassen jullie hem?
  • Avatar gebruiker
    Kachel
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 464
    GeregistreerdCOLON do jul 15, 2010 10:47 pm
    WoonplaatsCOLON Weiland

    Re: Hoe wassen jullie hem?

    door Kachel » zo jan 23, 2011 12:56 pm

    Echt een schitterende Trophy! Je woont maar een paar km van Hardenberg maar ik heb je nog niet gespot.

    Hoe wordt de softtop eigenlijk het beste schoongemaakt?
    MGF VVC 1996 British racing green
  • Avatar gebruiker
    Blue Trophy
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 101
    GeregistreerdCOLON do jun 03, 2010 9:45 pm
    WoonplaatsCOLON Oud-Bergentheim

    Re: Hoe wassen jullie hem?

    door Blue Trophy » zo jan 23, 2011 1:18 pm

    @ Ian.
    Ik was ook zeer verbaast van het resultaat, hij heeft goed werk afgeleverd!



    @ttdesign6
    Dank je voor het compliment, wij zijn er ook echt helemaal weg van, het is gewoon een verslaving!!!
    Misschien iets om te schetsen?!?!



    @ Kachel
    Inderdaad Hardenberg is wel heel dichtbij! Je moet me makkelijk kunnen spotten!LOL Op donderdag rond een uur of half 6 doe ik meestal de boodschappen en staat hij in de parkeergarage bij de Jumo, al moet ik wel zeggen dat met dit slechte de Trophy wat meer laten staan! Maar rij ieder geval dagelijks op de N36

    De softtop was ik ook gewoon met een sopje, alleen een keer in de zoveel tijd moet je hem laten impregneren volgens mij. Wij hebben dit nog niet gedaan. We hebben de auto vanaf mei, maar zodra de hardtop er af gaat word hij behandeld, denk ik. Mijn man wilt graag een blauwe softtop er op hebben, dus dat kan ook nog dat hij dat gaat bestellen.
    MGF Trophy 160 BLUE
    MG ZS Yellow
    MG TD 1952 Clipper Blue
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Hoe wassen jullie hem?

    door ttdesign6 » zo jan 23, 2011 1:25 pm

    You've got mail!
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • LEBLAR
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 762
    GeregistreerdCOLON vr feb 13, 2009 8:45 pm
    WoonplaatsCOLON Sibculo

    Re: Hoe wassen jullie hem?

    door LEBLAR » zo jan 23, 2011 1:46 pm

    Blue Trophy schreefColon@ Ian.
    @ Kachel
    Inderdaad Hardenberg is wel heel dichtbij! Je moet me makkelijk kunnen spotten!LOL Op donderdag rond een uur of half 6 doe ik meestal de boodschappen en staat hij in de parkeergarage bij de Jumo, al moet ik wel zeggen dat met dit slechte de Trophy wat meer laten staan! Maar rij ieder geval dagelijks op de N36


    Of op zaterdag in Westerhaar bij de Kapper? :wink:
    Ronald Leblanc
    1996 MGF VVC Pearlescent FlameRed (inderdaad, niet origineel)
    Mod's: Tenza open air filter, Leer stuur, Toyo Proxes T1R, PU bushes achter, KH-splitter, Windscreen, EBC Grooved discs + greenstuff blokken rondom, 80th interieur, 52mm TB, LLW kit, SS coolant pipes, alu radiator
    Upcomming: PU bussen voor.
    Next: Cool-air induct Tenza.
  • Avatar gebruiker
    Blue Trophy
    MGF/TF Enthousiast
    MGF/TF Enthousiast
    BerichtenCOLON 101
    GeregistreerdCOLON do jun 03, 2010 9:45 pm
    WoonplaatsCOLON Oud-Bergentheim

    Re: Hoe wassen jullie hem?

    door Blue Trophy » zo jan 23, 2011 1:49 pm

    LEBLAR schreefColon
    Blue Trophy schreefColon@ Ian.
    @ Kachel
    Inderdaad Hardenberg is wel heel dichtbij! Je moet me makkelijk kunnen spotten!LOL Op donderdag rond een uur of half 6 doe ik meestal de boodschappen en staat hij in de parkeergarage bij de Jumo, al moet ik wel zeggen dat met dit slechte de Trophy wat meer laten staan! Maar rij ieder geval dagelijks op de N36


    Of op zaterdag in Westerhaar bij de Kapper? :wink:


    hahahahaha, ja dat klopt helemaal!
    MGF Trophy 160 BLUE
    MG ZS Yellow
    MG TD 1952 Clipper Blue
  • Avatar gebruiker
    Ultimate
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2561
    GeregistreerdCOLON wo dec 23, 2009 10:39 pm
    WoonplaatsCOLON Zaandam (N-Hld, NL)

    Re: Hoe wassen jullie hem?

    door Ultimate » zo jan 23, 2011 4:16 pm

    Bij is het een 'haar', haha
    Respect a man's car, and the man will respect you

    - MGF 130 British Racing Green, MY2000 RHD > Project, Klik hier
  • Avatar gebruiker
    sjirafje
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 315
    GeregistreerdCOLON wo feb 25, 2009 4:54 am
    WoonplaatsCOLON Maastricht

    Re: Hoe wassen jullie hem?

    door sjirafje » ma jan 24, 2011 1:56 am

    Ik ben denk ik wat dat betreft niet zo zuinig op mijn F :oops:

    Eerst afspoelen met de tuinslang
    velgen reiniger op de velgen aanbrengen, borstelen en afspoelen
    Wassen met standaard auto shampoo (2 emmers, een met sop en een mat schoon water om de spons af te spoelen.
    Weer afspoelen met de tuinslang

    De kap heb ik zon cabriokap shampoo voor, eerst nat spuiten, shampoo er op spuiten laten intrekken en weer afspoelen

    En dat alles afhankelijk van het weer ongeveer 0,5 tot 2 keer per maand.
    1999 MG F Afbeelding
    MK2 hardtop-witte knipperlichten-4300 K Xenon-LED standslicht-Loweringpins-52mm TTB-57i K&N-windscherm-RVS underfloor buizen

    1984 BMW 318i Afbeelding
  • Avatar gebruiker
    ttdesign6
    Doctor in the MGF/TF
    Doctor in the MGF/TF
    BerichtenCOLON 6794
    GeregistreerdCOLON zo nov 01, 2009 5:37 pm
    WoonplaatsCOLON Oirsbeek

    Re: Hoe wassen jullie hem?

    door ttdesign6 » ma jan 24, 2011 2:34 am

    Schoon is schoon :P
    Mijn garage telt 1050 plaatsen...

    MG TF 135

    Flying Dutchman
  • Avatar gebruiker
    masterpiece
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 497
    GeregistreerdCOLON do maart 24, 2005 12:01 pm
    WoonplaatsCOLON Warschau (pl)

    Re: Hoe wassen jullie hem?

    door masterpiece » ma jan 24, 2011 10:41 am

    Hoe wassen jullie hem?

    Gewoon met water en zeep...................heb nog geen klachten gehad! :O))
    MGF 1997 / MGTF 2004 / Toyota Avensis 2006 / Yamaha Raptor 700 Quad 2007
  • Avatar gebruiker
    Hippert
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 450
    GeregistreerdCOLON di feb 02, 2010 7:13 pm
    WoonplaatsCOLON leeuwarden

    Re: Hoe wassen jullie hem?

    door Hippert » ma jan 24, 2011 1:32 pm

    masterpiece schreefColonHoe wassen jullie hem?

    Gewoon met water en zeep...................heb nog geen klachten gehad! :O))


    :lol: en met een washandje
    1999 antraciet MGF MPi
    (in mijn bezit van geweest van 25-07-09 tot 23-07-11)
  • Avatar gebruiker
    GhostRider
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 818
    GeregistreerdCOLON wo maart 31, 2004 7:20 pm
    WoonplaatsCOLON Nederland

    Re: Hoe wassen jullie hem?

    door GhostRider » ma jan 24, 2011 9:17 pm

    Zoals Wax It... zo goed als. Al droog ik de liggende delen eerst.
    Dat zijn de delen waar het eerst weer vuiligheid op blijft liggen/op waait met het risico voor krassen bij het drogen. Als de zijkanten dan te snel opdrogen, moet je minder leuteren en doorwerken! :wink:
    IF IT ROLLS, THEN RACE IT!
    Afbeelding
  • Arjan
    MGF/TF Goeroe
    MGF/TF Goeroe
    BerichtenCOLON 2696
    GeregistreerdCOLON di jan 03, 2006 10:51 am
    WoonplaatsCOLON Nijmegen, Nederland.

    Re: Hoe wassen jullie hem?

    door Arjan » ma jan 24, 2011 10:33 pm

    masterpiece schreefColonHoe wassen jullie hem?

    Gewoon met water en zeep...................heb nog geen klachten gehad! :O))


    :mrgreen: maar je weet wat ik bedoel :wink:
    MGTF 135 Trophy Blue 2002 Chrome Pack K&N 57i airfilter
    Foto album
  • Avatar gebruiker
    jantje
    MGF/TF Junkie
    MGF/TF Junkie
    BerichtenCOLON 574
    GeregistreerdCOLON di jul 17, 2007 3:41 pm
    WoonplaatsCOLON Laarne (België)

    Re: Hoe wassen jullie hem?

    door jantje » do jan 27, 2011 5:58 pm

    Met de producten van onze sponsor mag ik hopen.
    Ik probeer wekelijks te wassen met een washandje van microvezel (werkt echt goed)
    en... regenwater (ik moet van mijn schoonmoeder) :D

    nadien afspoelen met regenwater (ik heb een steekpomp op mijn regenstuk) en drogen met een zachte badhanddoek
    (vaak heb ik daardoor ruzie met mijn echtgenote)
    nadien nog even insmeren met een quick wax

    2 x per jaar doe ik het ernstiger met een hardere wasbehandeling (maar nog niet gedaan met de producten van meguiars wegens nog geen tijd gehad
    als het sezoen deftig aanbreekt komt dat eraan... een volledige behandeling.

    Vergeet ook het binnenwerk niet (is voor mij ook nogal belangrijk)
    ik gebruikte tot voor kort de produten van Amoral voor alles wat plastiek en zo is, maar weet niet of dit wel zo goed is.
    Brooklands F van 1998
    geoptimaliseerd met LLW-kit, lowering pins en K&N luchtfilter
    Daily: Jaguar XE
  • Avatar gebruiker
    masterpiece
    MGF/TF Die Hard
    MGF/TF Die Hard
    BerichtenCOLON 497
    GeregistreerdCOLON do maart 24, 2005 12:01 pm
    WoonplaatsCOLON Warschau (pl)

    Re: Hoe wassen jullie hem?

    door masterpiece » do jan 27, 2011 6:18 pm

    Arjan schreefColon
    masterpiece schreefColonHoe wassen jullie hem?

    Gewoon met water en zeep...................heb nog geen klachten gehad! :O))


    :mrgreen: maar je weet wat ik bedoel :wink:


    Natuurlijk weet ik wat je bedoeld !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Maar ik dacht even...........................die vent zit aan de dope of zo. :devil-(
    MGF 1997 / MGTF 2004 / Toyota Avensis 2006 / Yamaha Raptor 700 Quad 2007

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 11 en 0 gasten